بازدید 2882

مرخصی زایمان مادران معلول افزایش می‌یابد

متاسفانه دستگاه‌های اجرایی مانند آموزش و پرورش یا وزارت بهداشت تمایل زیادی از اینکه یک معلول در این مراکز مشغول بکار شود، ندارد.
کد خبر: ۲۸۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲ 03 December 2012
رییس جامعه معلولان ایران گفت: مدت زمان مرخصی زایمان مادران معلول نسبت به گذشته افزایش می‌یابد.
 
به گزارش ایلنا، علی همت محمودنژاد شب گذشته در مراسم بازدید اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از شیرخوارگاه آمنه تهران بدون اشاره به مدت افزایش مرخصی زایمان مادران معلول افزود: مدت زمان مرخصی زایمان مادرانی که دارای فرزند معلول هستند، باید بیشتر شود.
 
وی با بیان اینکه هنوز مرکز جامع توانبخشی در کشور ویژه معلولان وجود ندارد، اظهار داشت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته هزینه تاسیس این مرکز در کشور ۴۰ میلیارد تومان است.
 
محمودنژاد تاکید کرد با تاسیس این مرکز، معلولان می‌توانند وسایل کمک توانبخشی مانند عصا و ویلچر را با قیمت‌های مناسب تهیه کنند.
 
وی با بیان اینکه جامعه معلولان تنها قشری است که تمایل به اضافه شدن جمعیت آن ندارد، اظهار داشت: اکنون روزانه ۱۱۰ نفر به جامعه معلولان ایران بر اثر علت‌های مختلف اضافه می‌شود.
 
محمودنژاد گفت: متاسفانه دستگاه‌های اجرایی مانند آموزش و پرورش یا وزارت بهداشت تمایل زیادی از اینکه یک معلول در این مراکز مشغول بکار شود، ندارد.
 
وی خواستار اختصاص حداقل پنج درصد مبالغ جرایم رانندگی برای معلولان کشور شد و افزود: سالانه ۴۰ هزار نفر در ایران بر اثر تصادفات جاده‌ای دچار نقص عضو می‌شوند و این در حالی است که تنها یک درصد جرایم رانندگی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم