بازدید 2701

معلولان؛ نیازمند چتر حمایتی قانون

کد خبر: ۲۸۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰ 02 December 2012
نایب رئیس فراکسیون معلولان مجلس، با انتقاد از تعلل صورت گرفته از سوی دولت در بررسی اصلاح قانون حمایت از معلولان، گفت: بزرگترین ایراد قانون حمایت از معلولان، اجرایی نشدن آن در جامعه بود که امیدواریم با اصلاحات انجام شده، بتوان این قانون را در کشور اجرایی کرد.

منصور آرامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در مورد وضعیت فعلی اصلاح قانون حمایت از معلولان، افزود: سازمان بهزیستی به عنوان متولی امور معلولان در کشور، موارد اصلاحی این قانون را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرستاد تا بعد از تصویب در هیات دولت در قالب لایحه تقدیم مجلس شود، اما متاسفانه هنوز خبری از اصلاح قانون حمایت از معلولان نیست.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد وخمیر در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری جلسه چند هفته گذشته فراکسیون معلولان مجلس، ادامه داد: در این جلسه مقرر شد هیات دولت هرچه سریع‌تر اصلاحیه قانون حمایت از معلولان را به مجلس ارائه دهد اما متاسفانه هنوز تکلیف این قانون مشخص نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم، بزرگترین ایراد قانون حمایت از معلولان را نبود عزمی راسخ برای اجرای آن خواند وتاکید کرد: درست است که از ابتدا ایراداتی به قانون حمایت از معلولان وارد بود اما این ایرادات به گونه‌ای نبود که نتوان آن را اجرا کرد.

وی، با بیان اینکه معلولان درصد قابل‌توجهی از جامعه را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: به طور حتم معلولان نقش تاثیرگذاری در جامعه دارند، اما متاسفانه ما برای زندگی راحت‌تر این افراد، کم‌کاری کرده‌ایم و حتی نتوانستیم فضای شهر را برای زندگی‌ بهتر آنها مناسب‌سازی کنیم.

نایب رئیس فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید هیات دولت رسیدگی به اصلاح قانون حمایت از معلولان را در اولویت قرار دهد، گفت: بهتر بود تا اصلاح این قانون به عنوان هدیه‌ای در روز معلولان تقدیم این قشر از جامعه می‌شد، اما در حال حاضر لایحه اصلاح این قانون هنوز به مجلس ارائه نشده و ضروری است هرچه سریع‌تر اصلاح قانون حمایت از معلولان در هیات دولت بررسی شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم