بازدید 33028
محافل خبری اذعان کردند

موشک‌های پاتریوت ترکیه برای حمله است، نه دفاع!

هم‌اکنون گروهی متشکل از متخصصان نظامی ترکیه و ناتو در حال ارزیابی بهترین مکان ممکن در مرز ترکیه برای استقرار سامانه موشکی «پاتریوت» هستند؛ موشک‌هایی که منطقه‌ای فرا‌تر از مرز ترکیه و سوریه را در برخواهد گرفت.
کد خبر: ۲۸۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۷ 27 November 2012
در روزهای اخیر، موضوع استقرار موشک‌های «پاتریوت» ناتو در خاک ترکیه و مرز این کشور با سوریه، به یکی از بحث برانگیز‌ترین موضوعات جهانی تبدیل شده است. در این میان، هرچند مقامات ترکیه بر ماهیت صرفاً تدافعی این موشک‌ها تأکید می‌کنند، اطلاعات برخی منابع، حاکی از احتمال جدی استفاده از آن به منظور فراهم آوردن مقدمات اقدام نظامی علیه سوریه است.

به گزارش «تابناک»، هم‌اکنون گروهی متشکل از متخصصان نظامی ترکیه و ناتو در حال ارزیابی بهترین مکان ممکن در مرز ترکیه برای استقرار سامانه موشکی «پاتریوت» هستند. در این میان، مقامات ترکیه بارها تأکید می‌کنند که این سامانه صرفاً دارای اهدافی تدافعی و به منظور دفاع در برابر تهدید هوایی یا موشکی احتمالی سوریه است و موضوع برقراری منطقه پرواز ممنوع در آن مطرح نیست.

با این حال، پایگاه خبری ـ تحلیلی «دبکا فایل»، وابسته به محافل اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی، ضمن برآورد این سامانه، از جزییات دیگری درباره آن خبر داده است.

به نوشته این سایت، موشک‌های «پاتریوت» در کنار بخش‌هایی از سپر دفاع موشکی ناتو که تاکنون در ترکیه استقرار پیدا کرده، می‌تواند منطقه‌ای بسیار فرا‌تر از مرز ترکیه با سوریه را تحت کنترل داشته باشد؛ منطقه‌ای شامل همه بخش‌های شمال سوریه، از جمله شهرهای مهم «حلب» و «حمص».

به این ترتیب، ناتو و ترکیه می‌توانند در صورت تمایل، مهمترین ابزار دولت سوریه علیه مخالفان مسلح، یعنی استفاده از نیروی هوایی را از دست آن بیرون کنند.

اما ماجرا تنها به اینجا پایان نمی‌یابد و شواهد، از وجود برنامه‌ای گسترده‌تر و هماهنگ شده میان دولت‌های خارجی و مخالفان مسلح داخلی حکایت دارد؛ بنابراین، استقرار موشک‌های ضد موشک در ترکیه، با اقدام مخالفان مسلح در از میان بردن دو پایگاه کلیدی هوایی و راداری در جنوب سوریه و در مرز این کشور با اردن همراه شده است.

مجموعه این عوامل در کنار هم، این پتانسیل را پدید می‌آورد که بتوان با یک اقدام نظامی هماهنگ، در شمال و جنوب سوریه به منظور خارج کردن کنترل آسمان این مناطق از دست دولت، نیروهای ارتش را به عقب‌نشینی به مناطق مرکزی سوریه وادار کرد.

به این ترتیب، آن گونه که مشخص است، استقرار موشک‌های پاتریوت در ترکیه، بخشی از یک برنامه گسترده‌تر از سوی غرب و دولت آنکارا به منظور زمینه‌سازی برقراری منطقه پرواز ممنوع و احتمالاً انجام کار نظامی علیه دولت سوریه است. البته بی‌گمان، واکنش دیگر کشورهای منطقه، به ویژه روسیه و ایران، عواملی است که می‌تواند در عملی شدن یا نشدن چنین برنامه‌ای تأثیرگذار باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴۶
انتشار یافته: ۵۴
البته اين حركت به نفع رژيم صهيونيستي اسيت . در صورت جنگ احتمالي بين ايران و اسرائيل پاتريوت ها عامل بسيار خوبي براي دفع حملات موشكي ايران خواهند بود .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
اشتباهی + دادم
مهندس پاتریوت هنوز خیلی کار داره تا بتونه موشک های سجیل ایران را بزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
اصل قضیه همینه احسن
امین س
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
شما ذره ای شک نکن اگر قرار باشه اسرائیل به ایران حمله کنه و این سپر موشکی عاملی برای ممانعت در پاسخ موشکی ایران به اسرائیل بشه ایران سامانه رو می فرسته رو هوا و البته قبلش اخطار میده،مگر اینکه تاثیر زیادی در پاسخ موشکی ما نذاره.موشک سجیل خصوصا ویژگی های خاصی داره...
رزم جو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
پس بنابراین رنگ و بوی دولتهای منطقه برای کمک به صهیونیست بیشتر رو می شود .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
متاسفم برات که تا تقی به توقی می خوره سریع به خودت می گیری و خیلی راحت از جنگ با کشورت حرف می زنی ......عزیزم جنگ شوخی نیست و شما هم کارشناس جنگ نیستی که بخواهی زکاوت و هوش و اینده نگریت رو به رخ بکشی ......
خسروي
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
به نظر من بايد ايران با اين قضيه نبايد به سادگي برخورد كند . بايد بصورت هوشيارانه و ديپلماتيك يا حتي با تهديد به كاهش مبادلات تجاري و صدور گاز عكس العمل نشان دهد . درغير اينصورت تمام مناطق مرزي ما نا امن خواهدشد . هدف اصلي آنها ايران است نه سوريه .البته با توجه به شكست مفتضحانه صهيونيستها و آشكارشدن عدم كارآئي گنبد آهنين سياستمداران منافق و قدرت طلب ترك با هدف خوش خدمتي به اين اقدام دست زده اند . متاسفانه اين اقدام سلطه جويانه آنها امنيت كل منطقه را به خطر خواهد انداخت
دولت ترکیه هنوز انقدر احمق نشده که بخواهد مستقیما با سوریه وارد جنگ بشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
ثابت کرده که نادان تر از این حرفاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
این اردوغان هنوز در فکر احیای امپراطوری عثمانیه در حالیکه فراموش کرده همین انگلیسی ها و فرانسوی هایی که الان داره نوکریشون رو میکنه بودن که ذره ذره این امپراطوری رو به نابودی کشوندن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
با اين كارهايي كه كرده نشون داده كه نادان تر از آن چيزي است كه تصورش را مي كنيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
پاتریوت ها نشان دهنده تصمیم ترکیه به دخالت مستقیم هوایی در سوریه است بطوریکه اونها تصمیم دارند حملات هوایی و منطقه ی پرواز ممنوع در سوریه ایجاد کنند و پاتریوت ها برای این است که موشک های اسکادی که سوریه به عنوان پاسخ پرتاب میکنه رو منهدم کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
کارایی که کرده نشون میده بسیار بسیار نادان تر از اون چیزیه که به نظر میاد
مطالعات حقوقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
اتفاقا نادان تر از این حرفهاست. احتمال خیلی زیاد برای خوش خدمتی به رژیم غاصب اسراییل و آمریکا دست به چنین کاری بزند تا شاید تو اتحادیه اروپا راهش بدن و کشورشو اروپایی حساب کنن.
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
دوست من ترکیه یکی از بزرگترین و قوی ترین و مجهز ترین ارتشهای جهان رو داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
بدلایل وابستگی مجبور است نقشه ناتو را اجرا کند ایران که کاری نمیتواند بکند روسیه هم که جز قرقر معمولا کاری نمیکنددر صورتیکه با تهدید به دادن فوری سیستم اس 300 به ایران میتواند حال غربیها را بگیرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
شده داداش من، شده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
شما می گوید دولت ترکیه
باید گفت مقامات فعلی نوکر دست به سینه غرب و صهیونیست ها هستند و نوکر و غلام هیچ اختیاری از خود ندارد
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
مطمین باش ترکیه تنها نیست وخیلی کشورا پشت این برنامه هستن. الان هم دارن زمینه جنگ آماده میکنن.
تجربه نشان داده روسها اگر امتیاز خوبی از غرب بگیرند سوریه را می توانند بیخیال شوند
مسلما ترکیه درحال قدم گذاشتن در راهیست که نتیجه اش سرنگونی دولت بشاراسد میباشد واین خواست دولتهای آمریکا واتحادیه اروپاواسرائیل است
ترکیه بهتره با همسایه هاش کنار بیاد نه اینکه به فکر رضایت اسرائیل غاصب و آمریکا و دیگر کشورهای فرا منطقه ای باشه
ضد موشک ها به ویژه پاتریوت به منظور انهدام موشک های با برد بلند ساخته شده. واضح است که در صورت وقوع جنگ بین ایران و رژیم صهیونیستی نقطه قوت ایران موشک های با برد بیش از 1800 کیلومتر(برد بلند)است.این در حالی است که سوریه امکان و حتی نیازی برای استفاده از موشک های برد بلند ندارد.
تابناك گرامي و خوانندگان عزيز!
بوي جنگ بيش از هرموقع به مشام مي رسد!
جنگ اسرائيل و حماس و توافق نهايي دال بر عدم حمله حماس به اسرائيل از يك سو، تحركات در سوريه و تركيه، تكميل سپر دفاعي اسرائيل، و از همه مهمتر، تخفيف سخنان جنگ طلبانه غرب و اسرائيل عليه جمهوري اسلامي از سوي ديگر نشانه هاي چيست؟
خدايا ايران و مردم ايران را از گزند و آسيب حفظ بفرما.
آمریکا و انگلیس بهش وعده وعید دادن اگه ازشون اطاعت کنه،شاید روزی کمک کنن ترکیه هم عضو اتحادیه اروپا بشه.ترکیه هم که میدونین چند سالی هست داره برا رسیدن به این خواسته بال بال میزنه.
ایران باید بسرعت برای خنثی کردن این طرح و اینکه آمریکا و انگلیس متوجه بشن ایران بر سر منافع خودش با کسی تعارف نداره،سوریه رو با تسلیحات پدافنی تجهیز کنه تا اونا مطمئن باشن ایران بلادرنگ اقدام نظامی خواهد کرد.حزب ا... لبنان درسته یک متحد هست ولی یک حزب هست نه یک کشور.با از میان رفتن سوریه در واقع بزرگترین متحد اصلی ایران برای مقابله با اسرائیل از بین میره و دست ایران از منطقه کوتاه میشه.تکاپوی اتحادیه عرب،اروپا و آمریکا هم فقط و فقط برای همین مساله هست.مطمئنا بعد سوریه نوبت حزب ا... هست و بعدش دیگه ایران.
اقدام ایران باید جلوی ترکیه قاطع باشه.
همه می دونند که موشکهای پاترویت فقط یک سیستم تدافعی هستند نه تهاجمی.
نشستن و دست رو دست گذاشتن ایران برای چیست؟
این یعنی جنگ نزدیکه و ایران باید قرارداد دفاعی با سوریه رو اجرا کنه
ترکیه در حال انجام وظیفه خود برای ایجاد تنش بزرگ در خاورمیانه است دودش تو چشمانشان خواهد رفت!
ترکیه دیگه شورشو دراورده.ایران هرطوری شده باید جلوشو بگیره.
باید این ها از شکست اسرائیل در جنگ هشت روز درس عبرت بگیرن و کار احمقانه ای نکنن.............،ایران کوتاه نخواهد آمد.
بنظر می رسه که دولت ترکیه انقدر به کارهاش ادامه می دهد که ملت ترکیه به مبارزه علیه خوش خدمتیهای دولت بر خیزند .
به احتمال بالا هدف همه اين اقدامات ايران است ، تركيه به بازيجه غرب تبديل شده است
بنده واقعاً هدف دولت ترکیه را نفهمیدم؟ این دولت با اسرائیل دوسته یا دشمنه؟ اگه دوسته پس اون سر و صداهای آقای اردوغان، اون قطع رابطه مقطعی چی بود؟ اگه دشمنه، حتماً از نقش سوریه و دولت حاکم آن در مقاومت فلسطین آگاهه و بایستی از سوریه حمایت بکنه. البته به نظر بنده، تمامی حرکات و اعمال دولتمردان ترکیه بیشتر نشان از دوست بودن آنها با اسرائیل دارد تا دشمن بودنشان و تمامی اون سر و صداها هم صرفاً جنبه تبلیغاتی داخلی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
سر و صدا رو ول کن که اصلا اهمیتی نداره اقدام عملی مهم است که داره ترکیه برعلیه همسایگانش و بنفع غرب انجام میده.
اين دو نظريه غير كارشناسى است زيرا :
موشك هاى ايران از مسيرى خواهد رفت كه نه به آسمان عراق ونه به تركيه ونه سوريه ربطى دارد و موضوع بعد اينكه موشك پاتريوت در جنگ احتمالى سوريه و تركيه كاربردى ندارد !!!
موشکهای پاتریوت برای حفاظت از رادار هشدار موشکی مالاتیا ترکیه کوره جیک تعبیه خواهد شد تا سایت رادار هشدار موشکی که برای اسرائیل نقش بازی می کند حفاظت کند و سوریه بهانه ای بیش نیست . و همه بخاطر ترس از جمهوری اسلامی و بدستور امریکا و حفظ اسرائیل می باشد
دوست عزیز در صورت جنگ میان ایران و اسراییل بدون شک ناتو وارد عمل نخواهد شد.
دفعات قبل هم گفتم منتظر حمله ترکیه و جمهوری اذربایجان به ایران باشید که توسط رزیم اشغالگر کوک شده و میشوند
از پاتریوت بوی خون به مشام میرسه
خدایا جنگ جهانی سوم را نرسان!
ترکیه نوکر حلقه به گوش غرب
اردوغان از متحدان اسرائیل غاصب است. او با سیاست به ظاهر ضد اسرائیلی دنیا را فریب داد. از جمله بشار اسد را!!
باید بیشتر مواظب بود زیرا طراحیهای صهیو نیستا بسیار پیچیده است.
در پاسخ به دوست عزیزی که از طرح استقرار موشکهای پاتریوت در مرز ترکیه و سوریه اینطور برداشت کرده بود که این موشکها جلوی حملات ایران به اسرئیل را خواهند گرفت عرض میکنم .موشک پاتریوت یک موشک پدافند میان برد جهت دفع حملات جنگنده های دشمن در رنج سرعتی تا 5 ماخ میباشد و قاعدتا موشک های بالستیک ایران که در عبور از فضای ترکیه در لایه های بالای جو هستند را نمیتواند هدف بگیرد. از سوی دیگر استقرار پدافند میان برد و حتی برد بلند از سوی دولت یک کشور در داخل خاک خودش یک حق ملی استکه نیاز به مذاکره و نظر خواهی از سایر دولت ها ندارد.ثالثا ترکیه عضو ناتوست و در چارچوب ناتو خواهد توانست تسلیحات خود را بروز نموده تغییر داده و مجددا آرایش دهد.
آنچه مسلم است اینکه استقرار موشکهای پاتریوت که هر بچ آن نیازمند 80 سرباز و نیروی خبره نظامی دارد در اصل می تواند خطری جدی برای روسیه و ایران باشد و مسئله ی سوریه و پرواز ممنوع در خطوط مرزی آن فقط یک بهانه است. چرا که نیروهای ناتو صرفا" برای یک حرکت کوچک علیه سوریه اجازه استفاده از موشکهای پاتریوت را به هیچ کشور غیر اروپائی نمی دهد چه بسا که در آینده ای نزدیک همین سامانه با یک بیداری اسلامی و انسانی در ترکیه می تواند جواب عکس داده و علیه خودشان مورد استفاده قرار گیرد. این طراحی دراز مدت ناتو و غربیان است برای کنترل اوضاع در این منطقه و شاخی است برای نشان دادن به روسیه و ایران. به زعم بنده ترکیه و سردمداران جیره خوار آن وارد بازی خطرناکی با ایران شده اند.
پاسخ ها
منتظر زمان
| - |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
ای آشنای همیشه آشنا ترکیه عضو پیمان ناتوست این رو هیچوقت فراموش نکن اگر وارد جنگ بشه سایر اعضاء باید به کمکش بیان !
اردوغان یک خائن است.
ترکیه و آذربایجان حیانت خواهند کرد. چین با مواجه شدن با مشکلات جدی در داخل و منطقه، از مواضع فعلی اش عقب نشینی خواهد کرد، روس ها بالاخره پشت ایران و سوره را خالی میکنند و پس از آن سختی های دهشتناکی است که بشارت است بر مومنین.

اللهم عجل لولیک الفرج
خواهيدديدكه اين ضدموشكهابراي مقابله باروسيه وچين وايران درحال آرايش ميباشد واين يك طرح حسابشده براي درگيريهاي آتي بااين 3قدرت ميباشدواگرتحركات سياسي كشورهاي غربي درمنطقه رازير نظرداشته باشيم خواهيم ديد كه اين طرح شامل كشورهاي نفت خيز مانندعربستان وشيخ نشيهانيزخواهدشد فقط غرب تدريجا درحال بسترسازي و عملياتي كردطرحها وبرنامه هاي خود ميباشدبرروسيه وچين لازم وضروري است تاسريعا ايران را به پيشرفته ترين سلاحهاتجهيزنمايندوالااز مقابله هاي آتي عقب خواهندماند
خاور ميانه آبستن يك جنگ تمام عيار است.
هیچ دقت کردین ترکیه میزبان کلی موشک اتمی آمریکا هست؟ پس بدونید که یه دلیل این ماجرا هم میتونه با این موضوع ربط پیدا کنه ...
اینقدر البته البته برای روسیه در نیاورید که در طول تاریخ با کشور های اسلامی بعنوان دشمن مشترک غرب و روسیه عمل کرده است . ضمنا" در تمام رویاروئی هابا غرب منفعل عمل نموده که این بدلیل وابستگی به غرب است . مثلا" تصور کنید غرب گندم به روسیه نفروشد باید دید آنوقت چه شود .
این سیاست ترکیه بتنهایی نیست بلکه سیاست ناتو که داره خودش آماده میکنه که تیرخلاص به رژیم اسد بزنه
به نظر من اگر جنگی میان ایران واسرائل اتفاق بیفته موشک های ما نیازی به آسمان ترکیه نداشته باشن ماتمامی موشک هامونو از لبنان وارد خاک اسرائل می کنیم.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی