بازدید 4771

گرانی بلیط هواپیما به مردم فشار می آورد

کد خبر: ۲۸۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱ 09 November 2012
عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از افزایش ۶۵ درصدی قیمت بلیط هواپیما، گفت: مجلس فشار و تنگنایی که ایرلاین ها در نتیجه قطع ارز دولتی درگیر آن شده اند را به درستی درک می کند اما با افزایش قیمت بلیط فشار این گرانی به مردم وارد می شود.

مجید جلیل سرقلعه افزود: با توجه به اینکه طی روزهای اخیر قیمت بلیط هواپیما به طور غیر منتظره افزایش یافته، بنابراین این افزایش قیمت ها نه تنها در مجلس و کمیسیون عمران تصویب نشده، بلکه هیچ هماهنگی هم با وزارت راه و شهرسازی در این خصوص انجام نشده است.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: افزایش قیمت بلیط هواپیمایی در راستای افزایش نرخ ارز از جانب ایرلاین‌ها به ضرر خود آن‌ها است.

وی اظهارداشت: مجلس فشار و تنگنایی که ایرلاین ها در نتیجه قطع ارز دولتی درگیر آن شده اند را به درستی درک می کند اما با افزایش قیمت بلیط فشار این گرانی  به مردم وارد می شود.

این نماینده مجلس نهم، تصریح کرد: با افزایش قیمت بلیط فشار مالی وارد بر خانوارها در جامعه افزایش می یابد و از طرف دیگر مشتری و متقاضی استفاده از ایرلاین های هوایی نیز کاهش پیدا می کند.

نماینده مردم لردگان در مجلس در ادامه تأکید کرد: با افزایش قیمت بلیط ایرلاین های هوایی مردم راه های نقل و انتقال دیگری را  دنبال می کنند و این به ضرر خود ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی است.

جلیل سرقلعه در ادامه سخنانش افزود: افزایش قیمت شاید در یک دوره کوتاه یک اقدام مسکن وار باشد اما برای تداوم فروش بیش تر باید در پی سیاست هایی به جز افزایش قیمت بود.

وی با تاکید بر لزوم واگذاری ناوگان هوایی کشور به بخش خصوصی گفت: بهتر است همزمان با ارتقای کیفیت پروازها، قیمت بلیت‌ها با شیب ملایم تری افزایش یابد به گونه‌ای که بخش خصوصی نیز امکان سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل هوایی را داشته باشد.

جلیل سرقلعه افزود: در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی خصوصی در پروازهای داخلی متضرر می‌شوند، بنابراین بهتر است همزمان با ارتقای کیفیت پروازها، با شیب نرم‌تر قیمت بلیت‌ها افزایش یابد به گونه‌ای که بخش خصوصی نیز امکان سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل هوایی را داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان یادآور شد: در صورت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، سوخت هواپیماها نیز گران شده و نرخ بلیت هواپیما هم گران تر خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی