بازدید 4956

حیات وحش سمنان در خطر شکار

کد خبر: ۲۸۳۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸ 06 November 2012
روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان سمنان از دستگیری 9 شکارچی متخلف طی یک هفته گذشته خبر داد و اعلام کرد: این افراد در پنج مورد شناسایی شکار غیرمجاز در این استان دستگیر شدند.
 
به گزارش ایسنا، محیط بانان پاسگاه افتر در گشت و کنترل منطقه شکار ممنوع خنار متوجه حضور شکارچیان در این منطقه شدند که پس از ایجاد ایستگاه گشت و کنترل در مسیر خروجی موفق به متوقف کردن خودروی مظنونین شدند.
 
در بازرسی از این خودرو، لاشه یک راس قوچ به همراه اسلحه و تعدادی ادوات شکار کشف و ضبط شد و سه متهم بازداشت شده برای تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
 
همچنین مامورین یگان حفاظت محیط زیست منطقه حفاظت شده پرور در عملیات تعقیب و گریز موفق به دستگیری متخلفی سابقه دار که با موتورسیکلت به منطقه آمده بود شدند و لاشه یک راس کل که با اسلحه غیرمجاز هدف گلوله قرار گرفته بود را به همراه تعدادی فشنگ جنگی و ادوات شکار، کشف و ضبط کردند.
 
در مورد بعدی کشفیات نیز که در منطقه حفاظت شده پرور اتفاق افتاد مامورین در حین گشت و کنترل مناطق متوجه حضور متخلفین شدند و پس از کمین، شکارچیان را که یک راس قوچ و یک راس میش وحشی را هدف گلوله خود قرار داده بودند، غافلگیر و دستگیر کردند.
 
پس از انتقال متخلفین به اداره و بازجویی تخصصی ضابطین دادگستری، متخلفین به شکار یک راس میش، یک راس بز و یک راس کل نیز که در گذشته انجام داده بودند، اعتراف کردند.
 
تعداد دو قبضه سلاح و تعدادی ادوات شکار از این دو متخلف کشف و ضبط شد.
 
محیط بانان منطقه پرور در مورد دیگری پس از دریافت خبری مبنی بر حضور شکارچی در مناطق آزاد چشمه روزیه، به محل عزیمت و موفق شدند، متخلفین را قبل از شکار و به جرم شروع به شکار، دستگیر و به همراه یک قبضه اسلحه گلوله زنی و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی و تعدادی ادوات شکار تحویل مراجع قضایی استان سمنان دهند.
 
برپایه گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، مامورین حفاظت محیط زیست پارک ملی توران نیز موفق شدند متخلفی را که به وسیله موتورسیکلت و به صورت غیر مجاز به مناطق آزاد عباس‌آباد وارد شده بود، قبل از شکار، دستگیر که از متخلف یاد شده نیز یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز کشف شد.
 
پرونده این شکارچیان متخلف پس از صورت‌جلسه تحویل مقامات قضایی استان داده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی