بازدید 3708

سازمان بهزیستی قوانین معلولان را اجرایی کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به عملکرد سازمان بهزیستی در نحوه انجام وظایف خود گفت: این سازمان در مورد برخی از افراد تحت پوشش خود مانند معلولان عملکرد خوبی نداشته و نتوانسته قانون را در خصوص این قشر اجرایی کند.
کد خبر: ۲۸۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳ 05 November 2012
علیرضا محجوب اظهار داشت: در حال حاضر مراکز نگهداری معلولان به خوبی اداره نمی‌شوند و در واقع سازمان بهزیستی در نحوه اداره این مراکز عملکرد مطلوبی ندارد.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قانون، دستگاه‌های دولتی موظف به جذب سه درصد نیروهای مورد نیاز خود از میان معلولان هستند؛ تصریح کرد: یکی از وظایف سازمان بهزیستی این است که اجرای این بخش از قانون را در مورد معلولان پیگیری کند اما تاکنون اقدام موثری در این زمینه انجام نداده است.

وی با انتقاد از پرداخت‌نکردن هزینه تحصیل دانشجویان معلول از سوی سازمان بهزیستی افزود: در قانون بودجه کشور، تامین هزینه تحصیل دانشجویان معلول تضمین شده است و اگر یک فرد معلول در دانشگاه آزاد یا غیر‌انتفاعی تحصیل کند؛ دولت و به ویژه سازمان‌های حمایتی مکلف به انجام این تعهد هستند.

این نماینده مجلس نهم نادیده انگاشتن حقوق دانشجویان معلول از سوی دولت  به خصوص سازمان بهزیستی را بی‌رحمانه توصیف کرد و یادآور شد: پرداخت نشدن هزینه تحصیل دانشجویان معلول موجب بلاتکلیفی این افراد شده این در حالی است که هیچ فرد یا سازمانی نمی تواند این قشر را از حق طبیعی و قانونی‌شان محروم کند.

محجوب دست‌اندازی به حقوق دانشجویان معلول از سوی دولت و سازمان بهزیستی را ظلم آشکاری به این افراد دانست و عنوان کرد: معلولانی که مورد ظلم واقع شده‌اند باید شکایت خود را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه دهند تا این موضوع مورد پیگیری قرار بگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ناهماهنگی میان سازمان بهزیستی و دانشگاه‌ها در مورد هزینه تحصیل معلولان مشکلاتی را برای این قشر فراهم کرده است، گفت: طبق قانون هزینه‌های تحصیل معلولان باید رایگان باشد اما هنوز اقدامی در این رابطه انجام نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم