بازدید 3784

بیکاری، مهمترین مشکل معلولان است

کد خبر: ۲۸۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴ 31 October 2012
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب قوانین کارآمد را راه‌حلی موثر برای رفع مشکلات معلولان دانست و گفت: در حال حاضر بیکاری از عمده‌ترین مشکلات پیش‌روی معلولان است.

ضرغام صادقی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، با اشاره به تاکید قانون جامع حمایت از معلولان در مورد جذب این افراد در دستگاه‌های دولتی اظهار داشت: به رغم تصویب این قانون تاکنون دستگاه‌های دولتی الزامی به استخدام معلولان نداشته‌اند و در چنین شرایطی امیدی به افزایش سهم استخدامی معلولان نیست.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در کنار تصویب قوانین باید این باور در مردم و مسئولان به وجود آید که معلولان نیز مانند سایر افراد جامعه حق برخورداری از اشتغال را دارند.

وی با اشاره به اینکه قوانین به تنهایی نمی‌تواند وضعیت اشتغال معلولان را بهبود دهد، تصریح کرد: قوانینی مانند حمایت از حقوق معلولان زمانی اثربخش خواهد بود که نگاه جامعه و مسئولان در مورد این افراد منطبق بر قوانین باشد و در غیر این صورت حتی بازنگری در نحوه استخدام معلولان در دستگاه‌های دولتی نیز نمی تواند چندان موثر نباشد.

این نماینده مجلس نهم عنوان کرد: اگر هر کدام از این مولفه‌ها یعنی نگرش جامعه و مسئولان و قوانین مغفول بماند، مشکلات شغلی معلولان حل نمی‌شود.

صادقی بیکاری را یکی از مشکلات اساسی معلولان دانست و یادآور شد: بازنگری در قوانینی مانند حمایت از حقوق معلولان و به خصوص استخدام آنان زمانی می‌تواند از کارآیی لازم برخوردار باشد که ساز‌وکار اجرایی آن به درستی تدوین شود تا موجبات حل مشکل اشتغال معلولان را فراهم آورد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: به گفته رئیس سازمان بهزیستی در بازنگری حمایت از حقوق معلولان، موسسات غیردولتی نیز ملزم به استخدام این افراد شده‌اند اما زمانی این موسسات چنین الزامی را رعایت خواهند کرد که مشوق‌ها و امتیازاتی برای آنها درنظر گرفته شود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم