بازدید 4429

تاثیر بیابان‌زدایی در کاهش پدیده گرد و غبار

کد خبر: ۲۸۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۵ 28 October 2012
رییس فراکسیون محیط ‌زیست و توسعه پایدار مجلس، مقابله با بیابان‌زایی را نیازمند اعتبارات بیشتری دانست و گفت: با توجه به این که امسال دولت قادر نخواهد بود تمام بودجه عمرانی کشور را اختصاص دهد، به طور قطع میزان بودجه بیابان‌زدایی نیز کاهش می‌یابد.
 
به گزارش ایسنا، "محمدرضا تابش" اظهار کرد: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و سازمان حفاظت محیط زیست باید بیشترین اقدامات را در زمینه بیابانزدایی انجام دهند که ظاهراً برنامه‌هایی را نیز برای جلوگیری از گسترش بیابان و بیابان‌زایی دارند اما اجرایی‌شدن این برنامه‌ها نیازمند بودجه و اعتبار کافی است.
 
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده برای بیابان‌زدایی، تصریح کرد: اگر بودجه کافی به طرح‌های بیایان‌زدایی اختصاص یابد، به طور قطع برنامه‌های مقابله با گسترش بیابان با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.
 
وی با بیان این که ایران در مجامع بین‌المللی مرتبط با موضوع بیابان‌زدایی عضویت دارد، افزود: در مجموع اقداماتی که توسط سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و سازمان حفاظت محیط‌ زیست انجام شده خوب بوده اما تا زمانی که بودجه و اعتبار کافی به این کار اختصاص نیابد، بیابان‌زدایی راه به جایی نخواهد برد.
 
این نماینده مجلس نهم با اشاره به تعاملات ایران با مجامع بین‌المللی برای بیابان‌زدایی، یادآور شد: البته این تعاملات باید بسیار گسترده‌تر باشد و اگر کشورمان با مجامعی مانند بانک جهانی و بانک توسعه اسلامی تعاملات موثرتری ایجاد کند، می‌تواند منابع مالی بیشتری را برای بیابان‌زدایی به‌دست آورد.
 
تابش با مدنظر قرار دادن این موضوع که بیابان‌زدایی تاثیر بسیاری در کاهش پدیده گرد و غبار دارد، عنوان کرد: از زمانی که پدیده ریزگردها شیوع یافت، تشدید آلودگی هوا در برخی از شهرهای کشورمان را رقم زد و اگر نگاه مسئولان به موضوع بیابان‌زدایی شکل جدی‌تری به خود بگیرد، می‌تواند در رفع گرد‌ و ‌غبار نیز موثر باشد.
 
رییس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد بسیار ریز گرد و غبار، گفت: برای مقابله با این پدیده باید ضمن اجرای پروتکل‌های بین‌المللی، کارهای کلانی با تکیه بر برنامه‌های محکم انجام دهیم که بیابان‌زدایی نیز می‌تواند از جمله آنها باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی