بازدید 3093

600 هزار معلول فاقد بيمه پايه درمان !

کد خبر: ۲۷۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶ 08 October 2012
رييس جامعه معلولان ايران با بيان اينكه 600 هزار معلول در كشور فاقد بيمه پايه درمان هستند، اين امر را مغاير قانون جامع حمايت از حقوق معلولان دانست، چرا كه اين قانون پوشش بيمه پايه معلولان و خانواده‌هاي آنها را ضروري مي‌داند.
 
علي‌همت محمودنژاد در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: هنگامي كه اين معلولان براي پوشش بيمه پايه درمان به بهزيستي مراجعه مي‌كنند به آنها گفته مي‌شود، بايد معلولي فوت و از چرخه حمايت خارج شود تا آنها بتوانند تحت پوشش قرار بگيرند.
 
وي در ادامه با اشاره به طرح‌هايي نظير بيمه زنان خانه دار، بيمه دانشجويان و غيره گفت: اين موضوعات در حالي مطرح مي‌شود كه بيش از نيم ميليون معلول فاقد پوشش بيمه پايه و هزينه‌هاي سرسام آور درمان قرار دارند.
 
رييس جامعه معلولان ايران در ادامه براي معرفي 10 هزار معلول فاقد پوشش بيمه‌اي در سطح شهر تهران اعلام آمادگي كرد.
 
محمودنژاد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به توقف بيش از 70 روزه بيمه تكميلي بيش از 400 هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزيستي نيز اظهار كرد: رييس سازمان بهزيستي عنوان مي‌كند كه هزينه بيمه درمان از اين پس در قالب صندوق درمان در اختيار معلولان قرار مي‌گيرد، به طوري كه اعتبارات و بودجه اين صندوق به ادارات كل بهزيستي در استان‌ها ابلاغ شده است.
 
به گفته رييس جامعه معلولان ايران، اين در حاليست كه عنوان مي‌شود ارائه بودجه درمان معلولان به صندوق مذكور با قوانين بودجه كشور مغايرت دارد.
 
وي در ادامه با تاكيد بر پايين بودن سطح خدمات ارائه شده در بيمه تكميلي معلولان گفت: در حالي هزينه توانبخشي و كار درماني و مشاوره معلولان در قرارداد پيشين بيمه تكميلي 50 هزار تومان منظور مي‌شد كه معلولان نياز به خدمات توانبخشي ويژه دارند و بايد گفت عمق بيمه تكميلي معلولان بسيار پايين بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم