بازدید 4907

افزايش شمار مجروحان زلزله به 2600 تن

کد خبر: ۲۶۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹ 12 August 2012
قائم‌مقام سازمان جمعيت هلال احمر از افزايش شمار مجروحان زلزله عصر روز گذشته آذربايجان‌شرقي به دو هزار و 600 تن خبر داد.
 
احمدرضا شجيعي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه آواربرداري در اكثر مناطق زلزله‌زده به اتمام رسيده است، گفت: يك‌هزار و 10 روستا در اين منطقه درگير زلزله بودند كه از اين ميان 130 روستا بين 70 تا 100 درصد و 20 روستا نيز به طور 100 درصد تخريب شد.
 
وي با بيان اينكه شمار مجروحان اين حادثه به دو هزار و 600 تن رسيد، گفت: 97 دستگاه آمبولانس، 53 دستگاه خودروي عملياتي، شش فروند بالگرد، 20 دستگاه زنده‌ياب و 15 تيم آنست به مناطق زلزله‌زده اعزام شد.
 
به گفته قائم مقام سازمان جمعيت هلال احمر ، يك‌هزار و 100 نيرو از سوي سازمان هلال‌احمر كشور به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.
 
شجيعي با بيان اينكه پنج‌هزار و 600 چادر، 44 هزار بسته‌غذايي و 16 هزار پتو ميان زلزله‌زدگان توزيع شده است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر نيازي به دريافت كمك‌هاي غيرنقدي نداريم، اما شهرونداني كه قصد كمك نقدي به زلزله‌زدگان را دارند، مي‌توانند مبالغ خود را به شماره حساب 99999 بانك ملت واريز كنند.
 
وي شدت اين زلزله را در چند سال اخير بي‌سابقه دانست و با بيان اينكه كانون اين زلزله در چهار شهر تبريز، ورزقان، هريس و اهر، داراي بيشترين تاثير بوده است، به ايسنا گفت: قطعا اگر اين زلزله در ساعات پاياني شب رخ مي‌داد، آمار تلفات حادثه بيشتر مي‌شد.
 
قائم مقام سازمان جمعيت هلال احمر با بيان اينكه از عصر گذشته تاكنون 60 پس‌لرزه كه 20 مورد آن بيشتر از چهار ريشتر قدرت داشته، منطقه را لرزانده است، تصريح كرد: شهروندان حتي‌الامكان از تردد غير ضروري در مسير جاده‌هاي منتهي به مناطق زلزله‌زده خودداري كنند و راه را براي عبور وسايل نقليه امدادي باز بگذارند.
 
شجيعي چادر، پتو، بسته‌هاي بهداشتي، موكت، اقلام‌غذايي و ... را از مهمترين نيازهاي مردم زلزله زده دانست كه هم‌اكنون از سوي جمعيت هلال‌احمر كشور تامين شده و كمبودي از جانب آن احساس نمي‌شود.
 
به گفته وي، آب بهداشتي نيز هم‌اكنون در اختيار بيشتر مردم مناطق زلزله‌زده قرار گرفته است.
 
قائم مقام سازمان جمعيت هلال احمر در خصوص تعداد مجروحان اين حادثه با بيان اينكه تعداد زيادي آمبولانس و نيروي پزشكي از سوي وزارت بهداشت و جمعيت هلال‌احمر به منطقه اعزام شد، اظهار كرد: هم‌اكنون هيچ مجروح تخليه نشده‌اي در سطح مناطق زلزله‌زده وجود ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی