بازدید 8336

جزئیات ارتباط پزشک بن لادن با سیا

کد خبر: ۲۶۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۷ 02 August 2012
سرویس اطلاعاتی پاکستان فاش ساخت، "شکیل افریدی" پزشک مخصوص بن لادن سال ها با سرویس جاسوسی آمریکا در ارتباط بوده است.

به گزارش انتخاب، بر اساس گزارش اطلاعات پاکستان، این پزشک که به اتهام جاسوسی برای آمریکا به 33 سال زندان محکوم شده است از سال ها قبل از کشته شدن بن لادن، با عناصر وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا ارتباط داشت.

بر اساس این گزارش، افریدی در سال 2008 با رئیس دفتر سازمان موسوم به کودکان را نجات دهید در پاکستان دیدار کرد و این شخص او را به دختری به نام کیت معرفی کرد و به نظر می رسد این دختر عامل اصلی ارتباط او به سازمان سیا بود.

در ادامه گزارش آمده است این پزشک قبل از اجرای طرح واکسینه کردن ساکنان روستاهای پاکستان که در واقع طرحی برای رسیدن به بن لادن بوده است بارها با عوامل سیا دیدارکرده بود.

به گزارش پایگاه خبری المختصر، شکیل افریدی در عملیاتی که به کشته شدن بن لادن انجامید نقش اساسی داشت و طرح واکسینه کردن اهالی روستاها نیز عمل به توصیه عناصر سازمان جاسوسی آمریکا به او بوده است.

این پزشک در دادگاه قبیله ای منطقه خیبر پاکستان که یک منطقه خودمختار در شمال غرب پاکستان است به اتهام جاسوسی برای کشور بیگانه مجرم شناخته شد و به 33 سال حبس با اعمال شاقه و پرداخت 320 هزار روپیه(3500 دلار) جریمه نقدی محکوم شده است.

گفته می شود طرح واکسینه کردن اهالی روستاهایی در پاکستان که روستای ابوت آباد محل انجام عملیات قتل بن لادن نیز جزئی از آن بوده است با هدف گرفتن نمونه ای برای آزمایش دی ان ای و شناسایی بن لادن بوده است.

بن لادن هنگام اجرای طرح واکسینه کردن اهالی روستای ابوت آباد به همراه چهار همسر و چند فرزندش در این روستا زندگی می کرد.

نمایندگان کنگره آمریکا در تلاشند تا با دادن تابعیت آمریکایی به این پزشک و خانواده اش، مسئولان پاکستانی را برای آزادی او تحت فشار قرار دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی