بازدید 19729
روزنامه دیلی تلگراف: رژیم اسرائیل ناامید شده است

عربستان هسته‌ای در برابر ایران هسته‌ای

سیگنال‌های صادره حاکی است که رژیم اسرائیل از توقف برنامه هسته‌ای ایران ناامید شده است، ولی در صورت هسته‌ای شدن ایران، روسیه و آمریکا باید پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای در خاورمیانه امضا کنند و در عین حال، عربستان به توسعه برنامه هسته‌ای خود بپردازد.
کد خبر: ۲۱۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱ 11 January 2012
سرویس سیاست خارجی ـ «مؤسسه مطالعات امنیت ملی» در سرزمین‌های اشغالی که روابط نزدیکی با حکومت رژیم اسرائیل دارد، مطالعه‌ای انجام داده است که نظر به اهمیت و نفوذ این مؤسسه امنیتی در رژیم اسرائیل، سیگنال‌هایی برای ناامید شدن این رژیم از جلوگیری از ایران برای دستیابی سلاح هسته‌ای (تکنولوژی هسته‌ای) است.

به گزارش «تابناک»، این مؤسسه مطالعات امنیتی در یک شبیه‌سازی امنیتی که با حضور مقامات نظامی، سفرا و افسران اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی برگزار کرده، به گزینه‌های ایران پس از دستیابی به سلاح هسته‌ای پرداخته و راهبردهایی را در سطح منطقه ترسیم کرده است.

در همین زمینه، «دیلی تلگراف» گزارش داده است، عموما راهبرد‌های این مؤسسه در تصمیم‌‌های حکومتی در رژیم اسرائیل دیده می‌شود، نسخه‌ای از این مطالعه به دفتر نتانیاهو هم فرستاده شده است.

بر پایه بخش‌هایی از این مطالعه، لازم است آمریکا با رژیم صهیونیستی معاهده‌ای امنیتی ببندد که البته هدف آن نباید انتقام‌گیری از ایران باشد.

همچنین روسیه و آمریکا هم یک پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه باید منعقد کنند، هرچند عربستان سعودی ممکن است که خود برنامه هسته‌ای خود را دنبال کند.

در بخش دیگری از این متن آمده است که ایران برنامه هسته‌ای خود را رها نخواهد کرد و از آن برای رسیدن به توافقی با غرب استفاده خواهند کرد تا موقعیت خود را ارتقا دهند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی