بازدید 2566

واردات میوه با وجود ۳ نامه وزیر جهاد

با وجود ۳ نامه وی مبنی بر ممنوعیت ورادت میوه، گمرک و بازرگانی به مستنداتی اشاره می‌کنند که از نظر آنها 15 ماه ثبت سفارش‌ها می‌تواند تمدید شود.
کد خبر: ۲۰۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۳ 03 December 2011
صادق خلیلیان در گفت‌وگو با خبرنگاران فارس و مهر در خصوص واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی به ویژه مرکبات گفت: در 4 خردادماه سال جاری طی نامه‌ای به وزارت صنعت‌، معدن و تجارت اعلام شد که ثبت سفارش میوه‌ها انجام نشود بعد از آن در 11 خرداد نیز با ارسال نامه‌ای مجدد بر عدم ثبت سفارش دوباره تاکید شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در نامه دوم علاوه بر اینکه به عدم ثبت سفارش مصرح در نامه‌های قبلی بر اینکه واردات هم انجام نشود تاکید موکد گردید.

وی افزود: تاکید به واژه "واردات نیز انجام نشود" برای جلوگیری از هرگونه ابهام و صراحت در تصمیم انجام شد.
خلیلیان گفت: مجددا در تیرماه و در پاسخ به نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت که ابهاماتی را مطرح کرده بودند نامه دیگری ارسال و در پاراگراف آخر نامه دوباره به بند یک دو نامه قبلی مبنی بر ممنوعیت ورود میوه‌ها مجددا اشاره شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: طبق قانون و مقررات بازرگانی و صادرات و واردات وقتی سیاستی در مورد واردات ابلاغ می‌شود که شامل محدودیت یا تغییرات تعرفه‌ای باشد حداکثر ۲ ماه به وارد کننده فرصت می‌دهد.

وی افزود: این ۲ ماه با در نظر گرفتن دورترین نقطه‌ای که باید با کشتی حمل شود لحاظ شده است.

خلیلیان گفت: حتی با در نظر گرفتن آخرین نامه وزارت جهاد کشاورزی فرصت ۲ ماهه در مرداد و شهریور تمام شده و واردات محصولات کشاورزی به رغم تاکید بر منع واردات توجیهی ندارد.

وی افزود: اما گمرک و بازرگانی به مستنداتی اشاره می‌کنند که از نظر آنها 15 ماه ثبت سفارش‌ها می‌تواند تمدید شود و یا قوانین دیگری که خودشان دارند.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: اما آنچه از نظر وزارت جهادکشاورزی اعلام می‌شود این است که منع واردات میوه‌ها به غیر از موز به وزرات صنعت، معدن و تجارت اعلام شده و در صورتی که نیاز به واردات باشد خود وزارتخانه اعلام خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی