بازدید 25246
قیمتی که هنگام کاهش از جهان پیروی نمی‌کند؛

کاهش قیمت جهانی طلا؛ رکوردزنی سکه در تهران!

با وجود ادعاهای پیاپی مسئولین بانک مرکزی در دوره افزایش قیمت جهانی طلا ـ‌ که افزایش بهای طلا در ایران را به آن مستند می‌کردند ـ این بار در فضای روند کاهشی چند هفته اخیر طلای جهانی، باز هم شاهد افزایش قیمت داخلی هستیم؛ آیا زمان گفت‌وگوی شفاف مسئولین اقتصادی کشور با مردم فرا نرسیده است؟
کد خبر: ۲۰۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۷ 26 November 2011
سرویس اقتصادی‌ـ با وجود بسته شدن قیمت جهانی طلا روی هر انس 1680 دلار که کاهش شدیدی را نشان می‌دهد،  قیمت سکه‌های داخلی باز افزایش یافت.

به گزارش «تابناک»، افزایش چشمگیر قیمت طلای داخلی، موجب افزایش قیمت دلار نیز در بازار شده است، حال آن که سکه طرح قدیم ـ که 630 هزار تومان در روز پنجشنبه بود ـ امروز در بازار تهران، 638 هزار تومان  معامله شد.

 همچنین سکه  طرح جدید نیز با افزایش 6 هزار تومانی، امروز 626 هزار تومان شد.

اما افزایش بهای سکه‌ها، تنها مختص بازار آزاد نبود، به گونه‌ای که سکه آتی در بازار بورس، خود را آماده برای فتح قیمت 860 هزار تومانی می‌کند.

این افزایش قیمت‌ها، در حالی است که بهای جهانی طلا در هفته گذشته، از 1700 دلار در هر انس به 1680 دلار رسید و بهای طلا در 1680 دلار بسته شد. با وجود ادعاهای پیاپی مسئولین بانک مرکزی در دوره افزایش قیمت جهانی طلا ـ که افزایش قیمت طلا در ایران را به آن مستند می‌کردند‌ ـ این بار در فضای روند کاهشی چند هفته اخیر، طلای جهانی باز هم شاهد افزایش قیمت درونی هستیم؛ آیا زمان گفت‌وگوی شفاف مسئولین اقتصادی کشور با مردم فرا نرسیده است و  به راستی چه چیزی موجب افزایش قیمت طلا در کشورمان است؟!

برخی از کارشناسان بر این باورند که وجود اختلاف قیمت در بازار آزاد و بازار بورس، موجب شده تا دلالان، سکه را از بازار آزاد خریده و آن را در بازار بورس به فروش برسانند. همچنین از علل دیگر این اختلاف قیمت، می‌توان به رکودی بودن بازار سهام در هفته‌های اخیر اشاره کرد.

اما گویا، عوامل دیگری در این اختلاف قیمت سهیم باشند که نقدینگی موجود در بازار، می‌تواند یکی از آنها باشد. وجود نقدینگی در بازار و نبود بازار فعالی که سرمایه‌های سرگردان داخلی را به سمت خود جذب کند، مانند همیشه تقاضای سفته بازی را افزایش داده است.

با وجود کاهش قیمت عرضه سکه در بانک‌ها ـ که تمهیدی از سوی بانک مرکزی برای پیشگیری از این افزایش قیمت بود ـ‌ سیاست کاهش بهای سکه و طلا مانند ارز همچون دلار در نخستین روز هفته تعدیل شکست خورد.

گفتنی است، قیمت دلار امروز در بازار آزاد به 1380 نیز نزدیک شد.

با توجه به اینکه در سال جاری، اوج‌گیری تقاضای سفته بازی در بازارهای طلا و دلار پیاپی دیده شده است و البته این بار همراه هم، باید پرسید: چرا بانک مرکزی و مسئولین سیاست‌های مالی، فکر جدی برای مازاد نقدینگی سرگردان کشور نمی‌کنند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۲
فاز دوم تحول اقتصادی واقعی کردن ارزش پول ملی بود که به همت آقایان در حال انجام است
راهكار به تعادل كشاندن بازار طلا و سكه و جلوگيري از دلال بازي .. عرضه سكه در بورس كالا است.
متاسفانه دولت داره با طلا کاسبی میکنه وضعیت بازار طلا به شدت بهم ریخته شده من خودم طلاساز هستم تو رو خدا به داد ما برسید
این یکی دیگر از بازار بیمار ایران است که به کمترین افزایش نرخ ارز و طلا در جهان انرا بهانه گرانی میداند اما اگر نرخ های جهانی به اندازه زیاد هم پایین اید واکنش به این کاهش نشان نمیدهد
اين نشان از هجوم پولهاي سرگردان به بازار سكه است چاره اش جم آ وري اين پولها از طريق بالا بردن بهره بانكها است.اين واقعا سادست ميشه 6 ماه امتحانش كنيد.
بزرگترین مشکل اینکه در حالی که دولت باید ناظر باشد خودش دلالی می کند
ما در همه موارد فقط از افزایش پیروی می کنیم. این فقط برای طلا نیست همه موارد اینگونه است.
انشاالله پس از پرداخت یارانه های ابان ماه سکه هم ارزان خواهد شد
دلیلش این هست که تو ایران دولت توانایی کنترل نداره و همیشه دلال ها هستند که نون سفره مردم رو کم و زیاد میکنن.
شما که خودتون دانشمند تشریف دارید
اما ظاهرا اینها اثر تحریمه.
دولت چه گفتگوی کند بیاید اعلام کند که ما بدلیل کسر بودجه با این همه درآمد رو به گران فروشی طلا و ارزها آورده ایم تا کسری بودجه خود را جبران کنیم و اصلا هم مهم نیست چه تورمی ایجاد می کنیم و یا چه بالای بر سر اقتصاد کشور می آوریم!
به نظر شما عاقلانه است که وقتی سکه نقد 600 و خورده ای هزار تومان است آدم سکه تحویل در آینده را به قیمت 800 هزار تومان بخرد؟ یکم فکر کنید یکم مشورت کنید بعد مطلب بزنید!
تابناک، خود بانک مرکزی (بانک ملی به عنوان قیمت گذار و عرضه کننده) بر خلاف کاهش قیمت جهانی قیمت سکه رو بالا یرده. حالا شما دارید فیلم دست به دامان شدن به بانک مرکزی رو بازی می کنید!؟
چه توقعی دارید ؟ خود بانک مرکزی داره سکه را نسیه برای یک سال دیگه میفروشه نزدیک 900 تومن !
چرافکر کردند و اوراق مشارکت با سود 17%و تورم 20%منتشرشده
بابا ملت سکه نخرید ببینید ارزون نمیشه اینا همش سیاست دولت تو جمع کردن نقدینگیه
بازار
بانک مرکزی کسری بدهی های خود با توجه به پرداخت یارانه ها از طریق همین افزایش قیمت سکه و طلا در میارد اگر ملت عزیر توجه فرمایند تمام پروژه های وزارت نیرو تعطیل شده و یا در حال تعطیل شدن است و ... در واقع بانک مرکزی از یک دست میده و از دست دیگر با سود بیشتری از ملت پس میگیرد .
مملکت ما سوا از همه جاست. با این کارها فقط می خوان کسری بودجه را تامین کنند. مردم آب میخوان بخورند مسئولین به شرعی بودن و نبودنش کار دارند. حالا میخوام بدونم این کارهایی که بانک مرکزی می کند از نظر شرعی اقتصادی اخلاقی و ..... درست است؟؟؟
بابا این بازار بورس رو تعطیل کنند تا دلالها بدنبال ثروت اندوزی نباشند.
شما مثل اينكه از اثرات تحريمهاي بانكي و پولي غافل هستيد.
سه ماه پیش که هر انس طلا 1950 بود سکه به 610 تومان رسید و دوستان گفتند جهانی است و نمی شود کاری کرد ، ولی در حال حاضر که هر انس طلا در بازار جهانی 1680 دلار می باشد بازار ما دیگر به بازار جهانی کاری ندارد ؟
البته همانطور که از شواهد پیداست کار خود بانک مرکزی است با این روش نقدینگی را از دست مردم بگیرد و اقتصاد را سر پا نگاه دارد ، و امثال ما که مهریه میدهند هم باید بسوزیم و بسازیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار