بازدید 13952
به جای بهمنی روابط عمومی پاسخ داد؛

پاسخ بانک مرکزی به نامه یک مدیر خصوصی

نامه یک مدیر جوان به رییس بانک مرکزی به عنوان نمونه‌ای از خروار یا یک مطالعه موردی انتشار یافت تا به جای ارایه تحلیل با یک نمونه تجربی آثار بی‌ثباتی ارزی در آسیب دیدن فضای کسب و کار بررسی شود.
کد خبر: ۲۰۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۸ 14 November 2011
سرویس اقتصادی ـ پنجشنبه گذشته، «تابناک» اقتصادی نسبت به انتشار نامه یک مدیر جوان به رییس بانک مرکزی اقدام کرد.

به گزارش «تابناک»، وضعیت نااطمینانی در بازار ارز کشور، همواره شرایط را برای شرکت‌ها و کارخانجاتی که دارای مبادلات مستمر با خارج از کشور هستند، پیش‌بینی ناشدنی می‌کند و گاه افزایش پیش‌بینی نشده 10 تا 20 درصدی نرخ دلار یک شرکت را در پرداخت تعهدات خارجی به همان میزان متضرر می‌کند.

نامه یک مدیر جوان به رییس بانک مرکزی به عنوان نمونه‌ای از خروار یا یک مطالعه موردی  انتشار یافت تا به جای ارایه تحلیل با یک نمونه تجربی آثار بی‌ثباتی ارزی در آسیب دیدن فضای کسب و کار بررسی شود.

برای مطالعه خبر اینجا کلیک کنید.

اما بانک مرکزی با فاصله‌ای حدود ده روز پس از فرستادن نامه برای آقای بهمنی، پاسخی برای این مدیر جوان فرستاده که خواندن آن نیز خالی از لطف نیست:

جناب آقای...

با سلام

احتراما بازگشت به نامه بدون تاریخ جناب‌عالی به اطلاع می رساند نحوه تعیین نرخ ارز در کشور به صورت شناور مدیریت شده می‌باشد و این بانک با عرضه ارز در نرخ متعادلتر این بازار را تا حد ممکن کنترل می‌نماید.

ضمن اینکه نرخ برابری ارزهای مختلف در برابر ریال متأثر از نوسانات برابری این اسعار در بازارهای جهانی می‌باشد که تمام سعی بانک مرکزی این است که بتواند با برقراری تعادل بین عرضه و تقاضای واقعی ارز، نرخ ارز را در بازار مدیریت و کنترل نماید.

کما اینکه در این راستا در روزهای اخیر علی‌رغم تقویت ارزش دلار در بازارهای جهانی، روند نرخ عرضه این ارز در بانک مرکزی روند کاهشی داشته است.

اداره روابط عمومی

البته شاید شایسته‌تر این بود که پاسخ نامه ای از سوی یک شهروند خطاب به بهمنی توسط خود ایشان داده می‌شد، نه دو تن از کارکنان روابط عمومی یا حداقل جهت احترام به امضای آقای بهمنی می‌رسید.

این نامه که دربردارنده کلیاتی از نحوه عملکرد بانک مرکزی در زمینه ارز بوده و پاسخ شفافی به سوالات مطرح شده نداده است، تنها در فاصله پنج روز از نامه‌نگاری با بانک مرکزی تنظیم و ارسال شده که البته از این جنبه سرعت در ارسال پاسخ قابل تقدیر است.







تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست