بازدید 26746

11 سپتامبر، بازی با زندگی یک نسل در دو گوشه دنیا + تصاویر

هرچند هنوز بسیاری از زوایای این رویداد در هاله‌ای از ابهام است، آنچه بدیهی است، اینکه 11 سپتامبر، سرآغاز بسیاری از رخدادهای تلخ ده سال گذشته دنیا بوده؛ رخدادهایی که هنوز هم زندگی بسیاری را تحت تأثیر قرار می‌دهد. از شهروندان آمریکایی غیر یهودی داغدار 11 سپتامبر تا کودکان یتیم شده افغانستان و عراق و... از مادرانی که به انتظار بازگشت فرزندان خود از خاورمیانه نشسته‌اند تا مادرانی که هر روز از میان گلوله، آتش، خون و انفجار، بازگشت عزیزانشان را خدا خدا می‌کنند.
کد خبر: ۱۹۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۳ 12 September 2011
حادثه یازده سپتامبر برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک، شاید بزرگترین رویداد برنامه‌ریزی شده‌ای است که در آغاز قرن کنونی رخ داده و زندگی بسیاری را در سرتاسر جهان تحت‌الشعاع قرار داد.

به گزارش «تابناک»، هرچند هنوز بسیاری از زوایای این رویداد در‌هاله ای از ابهام است، آنچه بدیهی است، این که یازده سپتامبر، سرآغاز بسیاری از رخدادهای تلخ ده سال گذشته دنیا بوده؛ رخدادهایی که هنوز هم زندگی بسیاری را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ از شهروندان آمریکایی غیر یهودی داغدار 11 سپتامبر تا کودکان یتیم شده افغانستان و عراق و... از مادرانی که به انتظار بازگشت فرزندان خود از خاورمیانه نشسته‌اند تا مادرانی که هر روز از میان گلوله، آتش، خون و انفجار، بازگشت عزیزانشان را خدا خدا می‌کنند. آنها که برای جنگ از خانه‌هاشان رفتند و آنها که با جنگ به خانه‌هاشان آمدند.

اما این هیاهو را گویی پایانی نیست؛ سیاستمداران، همچنان ژست‌های سیاسی خود را می‌گیرند و در سالگرد‌ها، دسته‌های گل را نثار گورهای قربانیان می‌کنند، ولی سرانجام کارشان باز هم جنگ است و خونریزی و ناآرامی و باز هم مادران داغدار و کودکان آواره و باز هم دلشوره و گریه.

تصاویر زیر، نگاهی است از چند زاویه به پیامدهای یازده سپتامبر؛ داستانی که همواره پرداختن به حقیقتش در هیاهوی رخدادهای پر سر و صدای اطرافش پنهان شد:




نیویورک؛ صبح روز یازدهم سپتامبر سال 2011

آمریکایی‌ها هنوز هم نمی‌توانند این واقعه را باور کنند؛ رویدادی که جان بسیاری از هموطنانشان را گرفت، آنها را وارد جنگی چند ساله و دیگرانی را در آن سوی دیگر دنیا داغدار کرد. در مکان برج‌های دوقلوی تجارت جهانی، بنای یادبودی ساخته شده که در تصویر می‌بینید.




پدر روبرت دیوید پرزا بر بنای یاد بود پسرش

 در مکان برج‌های دوقلو بنای یادبودی به شکل یک آبشار مصنوعی بزرگ ساخته شده و نام جانباختگان این حادثه روی آن حک شده است؛ «روبرت دیوید پرزا» هم از جانباختگان یازدهم سپتامبر است.




یونیفرم مایکل جاج

در حین امدادرسانی این حادثه، 343 تن از کارکنان آتش‌نشانی نیویورک جان باختند. در میان آمریکایی‌ها، خاطره یازده سپتامبر به نوعی با آتش‌نشان‌های این کشور پیوند خورده و مردم جسارت و فداکاری آنها را می‌ستایند. در تصویر، یونیفرم آتش‌نشان «مایکل جاج» از جانباختگان این حادثه را می‌بینیم که در موزه آتش نشانی نیویورک نگهداری می‌شود.




مزرعه ای در افغانستان، سرباز و مرد افغان

بادها خبر از تغییر فصل آوردند و نسیم خنک، دیگر مزرعه خشخاش این افغان را نمی‌نوازد. جنگ آغاز شده بود و چیزی هم جلودارش نبود.




29 اوت 2033/ نجف اشرف/ عراق

جوی خون جاری در خیابان جلوی حرم حضرت علی ـ علیه السلام ـ ناشی از بمب گذاری در نجف است که منجر به کشته شدن آیت‌الله حکیم و 125 تن دیگر شد.



وزیرستان/ پاکستان

زندگی، جنگ و دیگر هیچ... ایالات متحده به بهانه مبارزه با طالبان، چند سالی است که نواحی از پاکستان را بمباران می‌کند؛ نومحافظه‌کار جمهوریخواه و دمکرات هم انگار در این مسأله متفقند.




افغانستان/2002

نوزاد مرده به دنیا آمده‌ای توسط پدر و مادر بزرگش برای تدفین غسل داده می‌شود.




درمانگاهی در افغانستان









و مراسم خاکسپاری کشته شده‌های افغان در مزار شریف



مراسم خاکسپاری کشته شده‌های آمریکایی در نیویرک




سربازان آمریکایی همه روزهای حضور خود در خاورمیانه را به امید بازگشت به خانه می‌گذرانند.







باراک اوباما در حال دست دادن با یکی از سربازان بازگشته از جنگ

«کورت ونه گات» در آغاز کتاب «سلاخ خانه شماره پنج»، جنگ جهانی دوم را جنگ صلیبی کودکان می‌خواند، چرا که خودش و همه همرزمانش که از ایالات متحده در آلمان می‌جنگیدند، نوجوان‌هایی بودند که در لباس جنگ با نوجوانان آلمانی به نبرد برخاسته بودند. این روزها با گذشت یک دهه از واقعه یازده سپتامبر، بار دیگر کودکان به جنگ کشیده شدند.

«برنان لینزلی»، عکاس خبری AP، چندی پیش، سفری به افغانستان داشت و در آنجا مجموعه عکس پرتره از سربازان آمریکایی تهیه کرده که در زمان واقعه یازده سپتامبر کودک بودند و اکنون در لباس تفنگداران دریایی آمریکا برای جنگ به افغانستان رهسپار شدند.




آستین جوردن، افسر هنگ تفنگداران دریایی آمریکا در هلمند افغانستان؛ او هنگام واقعه یازده سپتامبر در کلاس چهارم درس می‌خوانده و اکنون در افغانستان زندگی می‌کند.




کریستین سدفور، 19 ساله از اورنج کانتری کالیفرنیا، سرباز پیاده دریایی در هلمند افغانستان؛ او در زمان حمله یازده سپتامبر 9 سال داشته و تنها چیزی که از آن زمان به یاد دارد، وحشت و ترس و تعطیلی کلی مدارس بود.




استیون ویلیامز، بیست ساله، اهل واشنگتن؛ او در جنوب افغانستان حضور دارد و در زمان حمله یازده سپتامبر تنها ده سال داشته




بردلی بیلدیوکس، بیست ساله، اهل پارادایز کالیفرنیا، او در هلمند حضور دارد و برادر خود را که آتش نشان بوده، در کمک‌رسانی به آسیب دیدگان یازده سپتامبر از دست داده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۵
عالی بود
بجای کلمه بسیار درشت «تابناک» روی عکسها،خوب است زیر تصاویر اسم عکاس را بگذارید.
سنت خداوند است که کشتار مردم جهان بی پاسخ نخواهد ماندتلافی ان خیلی سریع طی دهه اخیر رخ خواهد داد
قطعا تعدادی از بمب های اتمي امريكا در خاك خود ان كشور منفجر خواهد شد. امري حتمي است كه هيچكس قادر به جلوگيري از ان نيست. هر گونه اقدامي جهت جلوگيري از ان، تنها واقعه را به جلو خواهند انداخت. اين اتفاق تقريبا پايان عمر ايالات متحده خواهد بود.

أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِعَادٍ (6) إِرَمَ ذَاتِ الْعِمَادِ (7) الَّتِي لَمْ يُخْلَقْ مِثْلُهَا فِي الْبِلَادِ (8) وَثَمُودَ الَّذِينَ جَابُوا الصَّخْرَ بِالْوَادِ (9) وَفِرْعَوْنَ ذِي الْأَوْتَادِ (10) الَّذِينَ طَغَوْا فِي الْبِلَادِ (11) فَأَكْثَرُوا فِيهَا الْفَسَادَ (12) فَصَبَّ عَلَيْهِمْ رَبُّكَ سَوْطَ عَذَابٍ (13) إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ (14)
تیتر خبر بهترین مطلب برای این واقعه است " بازی با زندگی یک نسل "
لعنت خدا به باعث و بانی اصلیش یعنی صهیونیست های وحشی خون آشام که جنگیز و هیتلر رو رو سفید کردن .
خودشون برنامه اجرا می کنن خودشونم عزا میگیرن
خدا صهیو نیست ها رو نابود کنه...
لعنت خدا بر عاملین و آمرین این جنایت
....بوش میاد که بوش میاد!نرخ نفت بالا می ره صدای بمب به گوش میاد! بوش میاد که بوش میاد! "بیل" می ره بیل بزنه ! "ال" "گور"شو گم می کنه ! "جورج "ولی "جیم" نمی شه !باباش که رفت ببوش میاد! بوش میاد که بوش میاد! دفتر کاخ سفید شکل اتاق خواب میشه مونیکا خاطره هاش برگ زره کتاب میشه !این بابا رهبر دنیا مثلا حساب میشه دل آدم واسه مثل خودش کباب میشه درس اخلاق که می ده ببین چه جوری روش میاد! بوش میاد که بوش میاد!بابا این دنیا روباش دنیای واویلاروباش داره کاری میکنه خون ضعیف به جوش بیاد!بوش میاد که بوش میاد! ازچشاش خون میچکه خون جای بارون میچکه!یهو لشکر میکشه! این طرفا سر میکشه ! پارودمبش نذارین گربه سراغ موش میاد!بوش میاد که بوش میاد!نرخ نفت بالا میره صدای بمب به گوش میاد!1379
گزارش جالبی بود. چه بسیار خانواده هایی که از دو طرف و از بیطرفان در پی این ماجرا آسیب دیدند. دلم از همه بیشتر برای بچه هایی میسوزد که کور شدند یا دست و پا یا پدر و مادر از دست دادند
تابناک
در گذاشتن تصاویر زیاده روی می کنی.بعضی موقع ها از اینکه سایتتون رو می بینم پشیمون میشم.واقعا بعضی ها دلخراش بود
که چی یعنی این ادم کشها خوبن یا مظلومن یا؟؟؟؟
خدا لعنت کنه بانيان جنگ رو
کار صهیونیستهاست.
عکس های افغانستان بسیار تکان دهنده بود
لعنت خدا بر عوامل حادثه 11 سپتامبر و حوادث بعد ازآن
گوساله این عکسهای وحشتناکو میزاری باید تو عنوان هشدار بدی نفهم بی شعور. عکس جنازه خودتو فک و فامیلتو ببینم اشاله که تر زدی تو اعصاب من کله سحری الاغ نفهم
دردآور و تاسف بار و غیرانسانی...
why!?
زيبا بود
وقتي خود جايگزين خدا شود
اوضاع اين جهان همه زير و زبر شود
الهم عجل لويك الفرج .....
لعنت به همه ی دروغگویان از غربی و شرقی و نه شرقی نه غربی اش.
لعنت خدا بر جنگ افروزان (طالبان و صهیونیستها)
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی