بازدید 7661
دولت گزارش دقیقی از پیشرفت ها بدهد

خاتمی: اکنون بهار پیروزی فلسطینی هاست

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه نخست نماز جمعه تهران با بیان این مطلب افزود: حدود 70 سال از اشغال فلسطین و 42 سال از به رسمیت شناختن این رژیم جعلی در سازمان ملل می گذرد و در طول این مدت هم رژیم صهیونیستی و هم جبهه معارضین فراز و فرودهایی داشته اند.
کد خبر: ۱۸۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳ 26 August 2011
خطیب نمازجمعه تهران در آستانه هفته دولت گفت: این هفته فرصت مناسبی است تا دولتمردان، پیشرفت های خود را به ملت گزارش و نارسایی ها را رفع کنند.

به گزارش مهر حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه نخست نماز جمعه تهران با بیان این مطلب افزود: حدود 70 سال از اشغال فلسطین و 42 سال از به رسمیت شناختن این رژیم جعلی در سازمان ملل می گذرد و در طول این مدت هم رژیم صهیونیستی و هم جبهه معارضین فراز و فرودهایی داشته اند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یکه تاز میدان بود و با بالاترین سرعت به پیش می رفت گفت: تا جایی پیش رفتند که برخی از آنها با کمال وقاحت شعار از نیل تا فرات سردادند؛ برخی نیز مدعی بخش هایی از ایران و مدینه منوره شدند و خود را یکه تاز میدان محسوب می کردند.
 
خاتمی افزود: علت این یکه تازی حمایت همه جانبه دنیای استکبار از این رژیم جعلی بود.
 
وی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، شمارش معکوس این رژیم جعلی آغاز شد گفت: از این زمان بود که انتفاضه ها یکی پس از دیگری امان رژیم صهیونیستی را برید و به فلاکتی افتادند که نه تنها شعار از نیل تا فرات را فراموش کردند بلکه دستشان را به کلاهشان گرفتند که باد نبرد.
 
خطیب جمعه تهران افزود: با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس؛ مسئله فلسطین به عنوان مسئله بین المللی جهان اسلام به صحنه آمد در حالی که آنها می خواستند این موضوع به عنوان مسئله ای عربی جلوه کند.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی گفت: در این مدت در جبهه معارضین نیز هم مذاکره و هم مقاومت بوده است و تجربه 70 سال گذشته نشان می دهد که همراه با مذاکره ها و عقب نشینی ها؛ همواره ذلت و بیچارگی آوارگان فلسطینی بیشتر شده و عزت مظلومان فلسطینی از رهگذر مقاومت ها و انتفاضه ها رقم خورده است.
 
وی افزود: نتیجه این مقاومت ها دست کم اینست که از پیشروی بیشتر این رژیم اشغالگر پیش گیری می کند و نگذاشته است مسئله فلسطین از ذهنیت مسلمانان و وجدان های بیدار عالم محو شود.
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش در خطبه نخست نماز جمعه خطاب به قهرمانان فلسطینی گفت: عزت شما در گرو مقاومت های جانانه است، نه در سایه مذاکرات آنچنانی.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی افزود: از زمانی که روند مذاکره با طرح قرارداد ننگین کمپ دیوید در سال 1967 با اقدام سادات خائن آغاز شد تا آن وقتی که رئیس سازمان آزادی‌بخش فلسطین با برگ زیتون به سازمان ملل متحد رفت که پیام کنار گذاشتن مبارزه مسلحانه داشت، فلسطینی‌ها روز خوش نداشتند.
 
وی گفت: روز خوش فلسطینی‌ها با استقامت‌های قهرمانانه آغاز شد، از مبارزه خسته نشوید و مقاوم بایستید که اکنون بهار پیروزی رزمندگان فلسطینی است.
 
خطیب جمعه تهران افزود: اکنون بحمدالله شاهدیم که در داخل رژیم صهیونیستی، کسانی که از اطراف دنیا به این سرزمین آورده‌اند؛ در سرزمین های اشغالی، علیه حاکمانشان تظاهرات می‌کنند.
 
وی خطاب به مبارزان قهرمان فلسطینی تاکید کرد: امروز زمان مقاومت و ایثارگری است؛  پیام قرآن به شما این است که اگر مقاومت مومنانه داشته باشید پیروزید.
 
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی خطاب به فلسطینیان افزود : سخن از مرزهای کذایی به میان نیاورید بلکه سخن از سراسر سرزمین فلسطین بگویید. همه فلسطین مربوط به مسلمانان است و اشغالگران باید این سرزمین را ترک کنند.
 
وی تاکید کرد: مصلحت شما در آن است که از نامشروع بودن رژیم جعلی صهیونیستی سخن بگویید چون به فضل خدا پیروزی نزدیک است.
 
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی با استناد به آیاتی از سوره مبارکه آل عمران گفت: پیروزی ملت فلسطین با عنصر صبر یعنی مقاومت مومنانه و تقوا یعنی خداباوری رقم می خورد.
 
وی با استناد به آیه 125 سوره مبارکه آل عمران خطاب به فلسطینی ها تاکید کرد: بایستید و برای خدا مقاومت کنید و حریم نگه دارید که خدا یاریتان می کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی همچنین با قرائت آیه 249 سوره بقره درباره پیروزی رزمندگان مومن در رکاب تالوت گفت: فراوان اتفاق افتاده است که گروه هایی اندک در مقابل گروه هایی فراوان به اذن خدا ایستادند و مقاومت کردند و با وعده قرآن باید مطمئن باشید که یاری خدا نصیبتان خواهد شد.
 
وی همچنین با استناد به آیه 184 سوره مبارکه آل عمران افزود:‌ براساس این آیه با مال و جان امتحان می شوید حرف و حدیث های نامربوط برخی اهل کتاب و مشرکان را خواهید شنید اما باید صبوری پیشه کنید، برای خدا حریم نگه دارید و در صحنه بمانید که خدا یار شماست.
 
خطیب جمعه تهران در ادامه خطبه نخست گفت: در فتنه 88 همه کشورهای اروپایی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به صحنه آمدند و علیه ما جنگ احزاب به راه انداختند؛ آنها خواب و خیال فروپاشی نظام اسلامی را می دیدند و معرکه گردان این آشفته بازار هم رژیم انگلیس بود. آنها خیلی ابراز خوشحالی می کردند و در پوست خود نمی گنجیدند و برخی همراهانشان در کشورهای منطقه به ساز آنها می رقصیدند.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: رژیم ساقط شده نامبارک در مصر و پوشش خبری تلویزیونی‌اش و گزارش‌های اغتشاشات آن روزها و نیز رژیم بن علی هم همین طور؛ دو سال گذشت، چه سر آنها آمد؟ پس از دو سال به حمد خدا انقلاب بزرگ اسلامی مانند سرو قامت کشیده ایستاده و خاری در چشم استکبار و استخوانی در گلوی مستکبران در صحنه است.
 
خطیب جمعه تهران افزود: پس از دو سال آن چه بر سر آنها آمد قابل تأمل است؛ انگلیس آن قدر دچار آشوب، ناامنی و اغتشاش می شود که حکومت نظامی اعلام نشده برپا می شود؛ آیا نمی خواهید حقانیت نظام اسلامی را از این رهگذر ببینید؟
 
وی گفت: همان نامبارکی که از خوشحالی در پوست خود نمی گنجید پس از دو سال، او را در قفس برای محاکمه آوردند؛ همان دیکتاتور تونس که از خوشحالی در پوست خود نمی گنجید ذلیلانه کشورش را ترک کرد و چند ساعت در هوا معطل بود تا کشوری به او پناهندگی دهد و سرانجام با ذلت در حجاز به عنوان پناهنده پذیرفته شد.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: ایمان پیدا کنید که این انقلاب بزرگ اسلامی، انقلابی خدایی است و عنصر ایمان، صبر و تقوا از عناصر مهم پیروزی ما به شمار می رود.

سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به تشریح عوامل جهنمی شدن از نگاه قرآن پرداخت و گفت: عبور از خطوط قرمز الهی باعث جهنمی شدن بندگان می شود معصیت و گناه یکی از این خطوط قرمز است. کسی که معصیتی کند جایگاهش جهنم است چون همراه با انکار خدا است.

خطیب جمعه تهران با تشکر از امت خداجوی ایران به خاطر حضور با شکوه در مراسم معنوی لیالی قدر اظهار داشت: در تهران جمعیت حاضر در شب های احیا بی نظیر بود و به خصوص حضور جوانان در این مراسم بسیار چشم گیر بود. پیام این مراسم این است که مردم عشق به خدا دارند و این عشق در جانشان نهادینه شده است.

وی افزود: حضور جوانان در مراسم لیالی قدر نمایانگر این واقعیت است که تیغ تهاجم فرهنگی دشمن که لبه آن متوجه جوانان بود به سنگ خورده است.

خاتمی با تشکر از کمک های ملت ایران به مردم قحطی زده سومالی اظهار داشت: مردم قحطی زده سومالی هیچ گاه کمک های مردم ایران را فراموش نمی کنند برای ما بسیار دردناک است که بشنویم مردم سومالی روزه خود را با خاک افطار می کنند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان افزود: خوشا به حال آنهایی که در این ماه مبارک بهره های لازم را از این ماه بردند و با قرآن، نماز شب مانوس بودند و سحرها دو سفره پهن می کنند سفره اول سحری بود و سفره دوم نماز شب.

خاتمی با اشاره به اینکه در آستانه هفته دولت قرار داریم اظهار داشت: به یاد شهیدان رجایی و باهنر این هفته، هفته دولت نام گرفته و فرصت مناسبی است که دولت گزارش دقیقی از پیشرفت ها، نارسایی هایی که باید برطرف شود به ملت بدهد.

وی با اشاره به اینکه این هفته فرصت خوبی برای مردم و نخبگان برای ارزیابی واقع بینانه از عملکرد دولت اظهار داشت: در این ارزیابی نقاط قوت ظرفیت ها را نشان می دهد و نقاط ضعف اولویت ها را، سیاه نمایی یا سفید نمایی مطلق نادرست است.

وی افزود:همچنین این هفته فرصت خوبی برای دولت ، نخبگان و مردم است که از عملکرد دولت ارزیابی واقع بینانه داشته باشند، نقاط قوت و خدمات را در عرصه های مختلف ارج نهند و با دیدن نقاط ضعف و کاستی ها ، راه حل ها را ارائه کنند.

خطیب جمعه تهران با بی نظیر خواندن بیداری اسلامی در تاریخ تصریح کرد: مردم مصر، یمن، لیبی به صحنه آمده و پدیده ای شگرف متولد کردند این پدیده اسلامی سنگر به سنگر به پیش آمده و دیکتاتورها را به زیر می کشد.

وی افزود: بی تردید این پدیده بیداری اسلامی است که با انگیزه های دینی و معنوی شکل گرفته و نشانه اش الله اکبر های پیروزی است، این الله اکبر ها به این معنی است که آنها با انگیزه اسلامی قیام کردند.

وی تاکید کرد: دیکتاتورهای منطقه آزادی بیشتر ندارند اول اینکه از مرکب غرور پیاده شوند و با مردم همراه شوند تا آبرومندانه کنار بروند نه با ذلت.

وی افزود: راه دوم این است که مردم را گلوله باران کنند و مخالفان را مثل دیکتاتور لیبی موش بخوانند، سرنوشت این دیکتاتورها چیزی جز ذلت و در به دری نیست.

خاتمی تاکید کرد: آن قفسی که با آن فرعون مصر محاکمه شد در انتظار همه دیکتاتورهای منطقه است.

خطیب نماز جمعه تهران پیام های صریح بیداری اسلامی را این دانست که رژیم صهیونیستی باید خود را برای نابودی آماده کند.

وی اعترافات مقامات رژیم صهیونیستی را نمایانگر نابودی این رژیم دانست و گفت: یکی از مقامات این رژیم اعلام داشته اسرائیل منزوی شده و این به ضرر امنیت اسرائیل است، اعتراف دیگر اینکه رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط خود تا امروز قرار دارد.

وی افزود: در مصر مردم تظاهرات کردند و پرچم رژیم صهیونیستی را به زیر کشیده و پرچم فلسطین را بر سفارتخانه اسرائیل می افرازند، کشوری که سالها همپیمان رژیم صهیونیستی بود پرچم فلسطین را بر سفارتخانه این رژیم می افرازد.

خاتمی با اشاره به مسائل لیبی گفت: دیکتاتور لیبی امروز روزهای ننگین زندگی خود را می گذراند. قذافی آدم عجیبی است که غربی ها به او می گویند مرد تصمیم های غیر قابل پیش بینی.

وی افزود: قذافی علیرغم ژستی که در برابر مردم خود داشت در مقابل غرب بسیار ذلیل عمل کرد. او تمام امکانات هسته ای خود را به غرب فرستاد تا از لیست کشورهای تروریست حذف شود.

خطیب جمعه تهران به مردم لیبی توصیه کرد: مراقب باشید غرب و یا دیکتاتورهای دیگر انقلاب شما را مصادره نکنند سرمایه شما اسلام، وحدت است که با توسل به آن می توانید لیبی را بسازید.

خاتمی تاکید کرد: ناتو نه برای نجات شما بلکه برای کنترل قیام های منطقه، غارت منابع نفتی شما به صحنه آمده است، شما نفاق آن را با بمباران مواضع انقلابیون در لیبی مشاهده کردید.

وی تاکید کرد: اگر مقاومت مردم لیبی نبود آمریکا و غرب بدشان نمی آمد همچنان با دیکتاتور قذافی بسازند.

خطیب جمعه تهران افزود: امروز شما سربلند هستید که همه بدانند ناجی شما ناتو نبود بلکه مردم انقلابی، انقلاب را پیروز کردند امروز باید پاسدار خون شهیدانتان باشید و از انقلابتان مراقبت کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار