بازدید 8439
۲
با افشای نام دبیر شخصی ملاعمر؛

گفت وگوهای مخفیانه آمریکا و طالبان لو رفت و ناتمام ماند!

نکته آنکه از زمان افشای مذاکرات، مقام های آمریکایی نتوانسته اند «طیب آقا» را ببینند، حتی وی با واسطه های آمریکایی نیز دیدار نکرده است. مقامات نزدیک به مذاکرات گفته اند که این معامله، معامله بزرگ و امیدوار کننده ای بود، چرا که طیب آقا، نه تنها به ملاعمر بسیار نزدیک بود، بلکه...
کد خبر: ۱۸۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۱ 11 August 2011
سرویس بین الملل ـ مذاکرات مخفیانه مقامات آمریکایی و نیروهای طالبان به دلیل فاش شدن آن از سوی نیروهای طالبان ناتمام ماند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف»، گزارشی را منتشر کرده که بر پایه آن، مذاکرات پنهانی آمریکایی ها و نیروهای طالبان به دلیل افشای نام مذاکره کننده ارشد طالبان از سوی مقامات افغان، ناتمام پایان یافت.

بنا بر این گزارش، شرط اصلی این مذاکرات، محرمانه بودن مطلق آن بوده که در اوایل سال جاری در قطر و آلمان، برگزار شده و بین «طیب آقا»، دبیر شخصی «ملاعمر» رئیس دولت طالبان در افغانستان، «میشائیل اشتینر»، نماینده آلمان در پاکستان و افغانستان و نماینده سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برگزار شده بود.

منابع نزدیک به دیلی تلگراف گفته اند که این مذاکرات با هدف اولیه اعتمادسازی میان طالبان و نیروهای آمریکایی برای ایجاد صلح همیشگی بین طرفین سازماندهی شده بود.

بنابراین، مقامات طالبان از همان آغاز برای ورود به مذاکرات تردید جدی داشتند و مدعی بودند که هدف آمریکا از گفت وگو با طالبان ایجاد اختلاف بین فرماندهان طالبان است؛ با وجود آن، این مذکرات آغاز شد، ولی پس از سه جلسه به بن بست رسید.

از این سه جلسه، دو جلسه در قطر و یک جلسه در آلمان در خلال ماه های مارس و آوریل برگزار شد که پس از افشای نام مذاکره کننده ارشد طالبان در نشریات آمریکایی و آلمانی واشنگتن پست و اشپیگل، این مذاکرات از سوی طرف طالبانی بدون رسیدن به نتیجه ای پایان یافت.

نکته آنکه از زمان افشای مذاکرات، مقام های آمریکایی نتوانسته اند طیب آقا را ببینند، حتی وی با واسطه های آمریکایی نیز دیدار نکرده است. مقامات نزدیک به مذاکرات گفته اند که این معامله، معامله بزرگ و امیدوار کننده ای بود، چرا که طیب آقا نه تنها به ملاعمر بسیار نزدیک بود، بلکه همچنین ارتباط خوبی هم با مقامات پاکستانی داشت.

از سویی، مقامات آمریکایی نیز هر چند به محرمانه بودن این مذاکرات باور داشته اند، در برهه ای تصمیم گرفتند که حامد کرازی را از این گفت وگوها آگاه کنند.

«مایکل سمپل» نماینده اتحادیه اروپا در کابل نیز در این باره گفت: افشای نام مذاکره کننده طالبان از نظر آنان، ضربه ای جدی تلقی می شد، به همین دلیل، آنان نیز مذاکرات را بدون نتیجه پایان دادند.

گفتنی است، به تدریج که تلفات نیروهای غربی در افغانستان بیشتر می شود، تمایل آمریکایی ها برای به رسمیت شناختن این فرقه خود ساخته در مقابل دولت منتخب افغانستان بیش از پیش روشن می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
به امید روزی که دیگر گفتو گو های مخفیانه مثلا با انحرافیون ایران هم فاش بشه
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی