بازدید 5563
۲

ابهام در برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر

با شرایط موجود، گویا فراخوانی که با دریافت نظریات، پیشنهادها و انتقادات هنرمندان نسبت به بیست و هشت دوره پیش تئاتر فجر آماده شده است، با مخالفت معاونت هنری وزارت ارشاد روبه رو شده و به این ترتیب، برگزاری بزرگترین تجمع تئاتری ها در هاله ای از ابهام است.
کد خبر: ۱۷۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸ 22 July 2011
سرویس فرهنگی ـ با وجود تهیه و تنظیم فراخوان آثار و نیز مقررات مهمترین رویداد تئاتری کشور که با نام «فجر» متبرک است، بنا به دلایل نامعلوم، معاونت هنری وزارت ارشاد تاکنون از انتشار این فراخوان خودداری کرده و همین، موجب نگرانی هایی برای اهالی تئاتر شده است.

به گزارش «تابناک»، چندی پیش، محمد حیدری، دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، از آماده شدن فراخوان آثار مهمترین رویداد تئاتری کشور خبر داد و افزود: این فراخوان با مشورت هنرمندان مطرح کشور و با اعمال تغییراتی که باعث رونق تئاتر می شود، برای انتشار به اداره کل هنرهای نمایشی فرستاده شده است.

اما در شرایطی که بیش از یک ماه از گفته های دبیر این جشنواره می گذرد، هنوز هیچ کاری برای انتشار این فراخوان انجام نشده و معلوم هم نیست که این وقفه تا چه هنگامی ادامه پیدا کند.

در واقع، گویا با شرایط موجود، فراخوانی که با دریافت نظریات، پیشنهادها و انتقادات هنرمندان نسبت به بیست و هشت دوره قبل تئاتر فجر آماده شده است، با مخالفت معاونت هنری وزارت ارشاد روبه رو شده و به این ترتیب برگزاری بزرگترین تجمع تئاتری ها در هاله ای از ابهام است.

این وقفه در حالی پدید آمده است که بنا بر اعلام برخی از هنرمندان یاد شده، بار دیگر «مسابقه تئاتر ایران» به جشنواره تئاتر فجر افزوده شده تا به این ترتیب، شور و شوقی که برگزاری مسابقه در میان گروه های شرکت کننده در جشنواره فجر به وجود می آورد، تکرار شود.

هرچند برای نخستین بار است که با اعمال نظریات هنرمندان، برنامه های بزرگترین فعالیت تئاتری کشور ساماندهی شده است، گویا این تمهیدات به مذاق مسئولین مربوطه خوش نیامده و مانع انتشار فراخوان مقررات جشنواره به عنوان نخستین گام برگزاری دوره بیست و نهم تئاتر فجر، شده است.

بنا بر این گزارش، از دیگر نکاتی که به نظر می رسد، باعث منتشر نشدن فراخوان آثار جشنواره شده، مخالفت معاونت هنری با دبیر این جشنواره است. در همین باره، بررسی های بیشتر حاکی از آن است که همه انتصابات در ادارت کل زیر مجموعه آن معاونت، همچون انتصاب رییس تئاتر شهر، مستقیم با امضای شاه آبادی انجام شده و این معاونت اصرار بسیار دارد که همه احکام را شخصا صادر کند؛ اما بر خلاف این روند عجیب، محمد حیدری با خواست حسین مسافر آستانه، مدیرکل هنرهای نمایشی به عنوان دبیر جشنواره برگزیده شده است.

کارشناسان اداره کل هنرهای نمایشی، دلیل پافشاری بر برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر، مبتنی بر نظریات هنرمندان را ایجاد دلگرمی در اهالی تئاتر و در نتیجه برگزاری جشنواره ای پر شور و در حد نام فاخر « فجر» برشمرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سلام
خدا قوت
ممنون از اینکه بار دیگر با نوشتن یکی از معضلات کنونی هنر تئاتر ما را دلگرم کردید که هنوز هستند رسانه هایی که داد ما هنرمندان بی پناه را به کوش شاید شنوایی برسانند .
آخرین دست گل انجمن هنرهای نمایشی ایران و مرکز هنرهای نمایشی تعطیلی سامانه فروش اینترنتی بلیط تئاتر است .
من یادم نمیرود در سالهای نه چندان دور کلی با مدیر کل قبل هنرهای نمایشی بحث و جدل کردیم تا این هدف به نتیجه رسید و 3 سال اقلا نوری هر چند کم اما بر افق روشن در این زمینه تابید اما با روی کار آمدن تیم جدید در انجمن و ... متاسفانه شاهد اضمحلال روزانه حد اقل نقاط مثبت تیم هستیم .
چرا شما عزیزان این موضوع را پیگیری نمیکنید .
من هم با انجمن هم روابط عمومی تئاتر شهر پیگیری کردم کسی حاضر به جواب نشد از طریق اینترنت به شرکت مربوطه زنگ زدم دیدم در سامانه نوشته شده ما قراردادمان تمام شده و انجمن حاضر به تمدید این قراداد نیست به همین راحتی !؟
از شما عزیزان خواهمندم درد دل من و امثال کسانی که اقلا در این مدت بلیط میخریدیم و کمتر در اطراف تئاتر شهر و آن وضع غیر فرهنگی ! علاف میشدم را پیگیری نمائید .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست