بازدید 1541
معاون اول رئيس‌جمهور خبر داد:

حذف محدوديت ورود سرمايه‌گذاران خارجي

اين صنعت سهم عمده‌اي در اقتصاد داشته و اين صنعت مي‌تواند تقاضاهاي مولدي را براي صنايع ديگر ايجاد كند و به نوعي مي‌توان گفت محرك اقتصاد در كشور است.
کد خبر: ۱۷۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۵ 15 July 2011

معاون اول رئيس‌جمهور گفت: يكي از اقداماتي كه بايد براي پيشرفت اين بورس انجام داد حذف محدوديت براي ورود سرمايه‌گذاران خارجي است كه در اين زمينه لايحه‌اي در سازمان بورس و شوراي عالي بورس به تصويب رسيده است.

به گزارش خبرگزاري فارس، محمدرضا رحيمي صبح امروز در مراسم افتتاح رسمي بورس نفت اظهار داشت: امروز روز بزرگي در اقتصاد ايران است و زمينه‌هاي مناسبي با اين اقدام براي ملت ايران فراهم شده كه اهميت زيادي دارد.

وي افزود: با تلاش همه مسئولان در سالي كه جهاد اقتصادي نامگذاري شده شاهد تحولات اقتصادي عظيمي خواهيم بود. افتتاح بورس نفت فرصت مناسبي است كه در گذشته فاز‌هاي نخست آن در سال 86 كليد خورده است و با اقدامي كه امروز انجام شد اين بازار توسعه خواهد يافت.

معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه با اقدام سرمايه‌گذاراني كه به دنبال معاملات بلند‌مدت هستند وارد بورس مي‌شوند گفت: يكي از اقداماتي كه بايد در اين زمينه انجام شود حذف محدوديت‌ها براي ورود سرمايه‌گذاران خارجي است.

وي ادامه داد: در اين زمينه لايحه‌اي در سازمان بورس شوراي عالي بورس تصويب شده و پس از تصويب آن در كميسيون اقتصادي در دستور كار هيئت وزيران قرار خواهد گرفت و براساس آن كالاهايي كه وارد بورس مي‌شوند از ميزان مشخصي معافيت مالياتي برخوردار مي‌شود.

رحيمي با بيان اينكه به دنبال ظرفيت هاي جديدي در اين زمينه هستيم گفت: با راه‌اندازي بورس نفت حجم معاملات افزايش خواهد يافت. همچنين با توجه به عنايت مقام معظم رهبري، رئيس‌جمهور و ساير مسئولين راه‌هاي پيشرفت در بخش صنعت نفت گشوده شده و در سال‌هاي اخير تلاش‌هاي كه انجام شده نشان مي‌دهد كه به شعار ما مي‌توانيم اعتقاد داشته و به هر آنچه مي‌خواستيم رسيده‌‌ايم.

وي با بيان اينكه خودكفا شدن ايران در مسئله بنزين با توجه به تحريم‌هايي كه شده بود محكم‌ترين سيلي به ساير كشورها بوده و با اجراي هدفمندي يارانه‌ها ايران تبديل به صادر‌كننده بنزين شده است. همچنين آغاز هدفمندي يارانه‌ها و برنامه پنجم در برنامه‌ريزي وزارت نفت مؤثر خواهد بود.

رحيمي با اشاره به اقدماتي كه طي اين سال‌ها در وزارت نفت انجام شده بيان كرد: افزايش 7 ميليون تني ظرفيت پتروشيمي‌ها افزايش خطوط انتقال گاز طبيعي، گازرساني به 85 شهر و دو هزار روستا و ساير موارد از جمله برنامه‌هايي است كه طي اين چند ساله در اين وزات‌خانه انجام شده است.

معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينكه صنعت نفت در فضاي خارج از مرزها نيز فعال است گفت: اين صنعت سهم عمده‌اي در اقتصاد داشته و اين صنعت مي‌تواند تقاضاهاي مولدي را براي صنايع ديگر ايجاد كند و به نوعي مي‌توان گفت محرك اقتصاد در كشور است.

وي ادامه داد: با پيگيري‌هاي قانون اصل 44 در سال جاري زمينه براي فعاليت گسترده‌تر بخش خصوصي در صنعت نفت، گاز پتروشيمي فراهم خواهد شد و بايد صنايع پايين دستي اين بخش‌ها به بخش خصوصي واگذار شود.

به گفته وي در سياست‌هاي دولت تحول بزرگي در نظام بانكي پيش‌بيني شده به نحوي كه رشد صنايع به ويژه صنعت نفت و خوراك بهتر و ارزان‌تري براي صنايع پايين‌دستي فراهم مي‌شود. البته تأكيد مي‌كنم كه بايد در اين زمينه‌ها رابطه تنگاتنگي با نظام بانكي در زمينه انعقاد قراردادهاي مختلف فراهم شود.

وي با اشاره به اينكه آموزش‌هاي تخصصي در اين زمينه اهميت زيادي دارد گفت: امروز يكي از روزهاي بزرگ در اقتصاد كشور است و قرار بود 14 فروردين‌ماه جشن بزرگي به منظور ورود نفت به بورس برگزار شود ولي بنابه دلايلي به تأخير افتاد و امروز اين بورس به صورت رسمي راه‌اندازي شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست