بازدید 6178
جلیلی در گفت وگو با «الاهرام»:

انقلابیون مصر، همان خواسته های انقلاب ایران را دنبال می کنند

متأسفانه، در گذشته و به هنگام جنگ ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس علیه غزه و لبنان، برخی از رژیم های عربی در کنار دشمن صهیونیستی بودند، ولی خوشبختانه امروز به برکت بهار بیداری اسلامی، امیدهایی پدید آمده و طبیعی است که انرژی و امکانات منطقه به سود ملت‌ها آزاد شده است.
کد خبر: ۱۷۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۴ 04 July 2011
دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی، در مصاحبه با خبرنگار روزنامه مصری «الاهرام»، درباره علل و زمینه های موج جدید بیداری اسلامی در جهان عرب گفت: خیزش ها و انقلاب‌های جهان عرب، فرآیند طبیعی بیداری اسلامی در منطقه است و انگیزه و اراده ملت‌ها برای به دست آوردن استقلال در آن نقش اصلی دارد. ما بر این باوریم که تمایل به آزادیخواهی و برقراری عدالت و حرکت به سوی پیشرفت، ریشه فطری و اسلامی دارد.

به گزارش «تابناک»، نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌ عالی امنیت ملی افزود: این خیزش ها و انقلاب ها، جایگاه و موقعیت امّت اسلامی را در میدان جهانی، بیش از پیش تقویت و تحکیم خواهد کرد و مصالح عالیه آن را پیش خواهد برد.

جلیلی با مقایسه خواسته‌های ملت مصر در انقلاب خود با خواسته های ملت ایران در دوران انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (قدس سره) اظهار داشت: خواسته هایی که انقلاب مصر، خواهان تحقق آنهاست، همان خواسته هایی است که مردم در دوران انقلاب اسلامی ایران، خواهان تحقق آنها بودند و من مطمئنم که جوانان برومند مصری، با عزم و اراده راسخی که دارند، خواسته های انقلاب و ملت خود را دنبال خواهند کرد.

وی گفت: رژیم سابق مصر از سیاست های آمریکا در منطقه پیروی می کرد و بر خلاف مصالح ملت های منطقه با رژیم اشغالگر صهیونیستی روابط دوستانه داشت، حال آن که هدف جمهوری اسلامی ایران، پایان دادن به سیطره آمریکا بر منطقه بوده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با انتقاد از برخی رژیم های عربی در همسویی با اسرائیل در جنگ 33 روزه لبنان و جنگ 22 روزه غزه افزود: متأسفانه، در گذشته و به هنگام جنگ ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس علیه غزه و لبنان، برخی از رژیم های عربی در کنار دشمن صهیونیستی بودند، ولی خوشبختانه امروز به برکت بهار بیداری اسلامی، امیدهایی پدید آمده و طبیعی است که انرژی و امکانات منطقه به سود ملت‌ها آزاد شده است.

جلیلی درباره تناقض گویی های آمریکا در قبال انتفاضه های عربی ابراز نمود: وقتی آمریکا این ادّعاها را مطرح می کند، این پرسش پیش می آید؛ پس چه کسی از «بن علی» در تونس و «مبارک» در مصر حمایت و پشتیبانی کرد؟ مردم می دانند که آنها با حمایت آمریکا به حکومت خود ادامه می دادند.

وی درباره سیاست های دولت آمریکا برخلاف خواسته های ملت این کشور گفت: ملت آمریکا، قربانی سیاست های دولت آمریکا شده که باید تلاش کند تا دولت متبوع خود را مجبور به تحقق خواسته های خود نماید و نباید اجازه دهد، رئیس جمهورش به جای تأمین منافع ملت آمریکا، خود را به منافع لابی صهیونیستی متعهد بداند.

دبیر شورای عالی امنیت کشورمان در پاسخ به پرسش خبرنگار مصری درباره امکان عادی سازی روابط ایران با مصر اظهار داشت: دو کشور ایران و مصر، از امکانات و ظرفیت های گسترده و نیز پیوندهای مشترک و روابط دیرینه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تاریخی برخوردارند. این ظرفیت ها، زمینه را برای یک هم پیمانی قدرتمند منطقه ای به سود ملت های منطقه و در رویارویی با سیطره آمریکا و طغیانگری و توسعه طلبی رژیم صهیونیستی و تغییر توازن قوا به نفع ملت های منطقه فراهم می سازد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل