بازدید 2086

انگلیس با اعتصابهای بیشتری روبرو خواهد شد

کد خبر: ۱۷۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹ 01 July 2011

خبرنگار سی ان ان با اشاره به اینکه مشکل اقتصادی انگلیس فقط محدود به پرداخت حقوق بازنشستگان نیست، گفت: این کشور شاهد اعتصابهای بسیار بیشتری خواهد بود.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، دن ریورز خبرنگار این شبکه تعداد شرکت کنندگان در اعتصاب کارمندان دولتی انگلیس در اعتراض به برنامه دولت درخصوص حقوق بازنشستگان را کمتر از میزان اعلام شده از سوی اتحادیه ها دانست، اما بر این نکته تأکید کرد که این مسئله در نظر مردم انگلیس حائز چنان اهمیتی است که باعث شده شمار زیادی از افرادی که تاکنون در هیچگونه اعتصابی شرکت نداشته اند نیز به خیابانها آمده و اعتراض خود را اعلام کنند.

ریورز در توضیح این مسئله گفت: به سختی می توان آمار اعتصاب کنندگان را در سراسر کشور مشخص نمود اما پلیس لندن اعلام کرده در پایتخت حدود بیست هزار نفر به خیابانها آمده اند.
 
اتحادیه ها اعلام کرده بودند که در مجموع حدود هفتصد و پنجاه هزار نفر از کارمندان دولت از حضور در سر کار خود امتناع خواهند کرد اما تا زمان جمع آوری آمار دقیق شرکت کنندگان در این اعتصاب، نمی توان این میزان را مشخص کرد.
 
گزارش شده است که تعداد زیادی از مدارس، حدود دوازده هزار مدرسه، به حالت تعطیل و یا نیمه تعطیل در آمده اند و این حاکی از آن است که انگلیس در این روز، بی نظمی و اختلال قابل توجهی را تجربه می کند.
 
مردم در اینجا به واقع عصبانی و خشمگین بودند. برخی از افراد و بعضی از اتحادیه های شرکت کننده در اعتصاب روز پنجشنبه، تاکنون در هیچ اعتصابی شرکت نداشته اند. حتی برخی مدارس خصوصی صاحب نام و مهم به تعطیلی کشانده شدند. دلیلش هم این است که در نظر این مردم با تغییراتی که در نظام پرداخت حقوق بازنشستگی بوجود می آید، خسارات و ضربات سنگینی به مردم وارد خواهد آمد.

ریورز در ادامه در مقایسه اعتراض مردم انگلیس با آنچه در خیابانهای آتن، پایتخت یونان رخ داد، گفت: در انگلیس هنوز تصمیمات قطعی نشده و دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور اعلام کرد که چنین اعتصابی زودتر از موعد رخ داده است چراکه مسئله هنوز بر روی میز مذاکره است و قبل از آنکه تصمیم گیری ها به واکنشهای بخش صنعت ختم شود، باید زمان زیادتری را به مذاکره و گفتگو درخصوص آنها اختصاص داد.

اما اتحادیه ها معتقدند که دولت این مسئله را چندان جدی نگرفته و قصد ندارد حقیقتاً با آنها به توافقی قابل قبول برسد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی