بازدید 2885

بهره برداری از پیشرفته ترین شهرک حمل و نقل کشور

با راه اندازی این شهرک 10 شرکت حمل ونقل بار شمال آذربایجان غربی ساماندهی و امکان فعالیت آنها زیر نظر این شهرک فراهم شد .
کد خبر: ۱۷۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۶ 30 June 2011
پیشرفته ترین شهرک حمل و نقل کشور در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید تا میزان جابجایی کالا در این استان به 2 میلیون تن افزایش یابد . 
 
به گزارش واحد مرکزی خبر ، در این شهرک از جدیدترین امکانات رایانه ای بررسی ثبت کالا و پیگیری جابجایی کالا استفاده شده بطوری که تنها شهرکی است که پس از سنجیدن اعتبار کارت هوشمند رانندگان مجوز حمل بار صادر می شود و پس از بارگیری در شهرک پیام جابجایی کالا همراه با مشخصات کامیون از طریق پیامک به صاحب کالا فرستاده می شود .

ساخت شهرک های حمل و نقل از سیاستهای جدید وزارت راه و سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور است که با هدف ساماندهی امور حمل و نقل جاده ای و کامیونها اجرا می شود .

شهرک حمل و نقل آذربایجان غربی دومین شهرک کشور است که پس از شهرک حمل و نقل استان خوزستان ساخته شده است .

هم اکنون پنج شهرک حمل و نقل دیگر در کشور در حال ساخت است .

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی گفت : 7 میلیون و 700 هزار تن بار سالانه در استان جابجا می شود که با راه اندازی این شهرک میزان جابجایی کالا با 16 درصد افزایش به 8 میلیون و 932 هزار تن خواهد رسید.

سال گذشته با حمل و نقل 7 میلیون و 700 هزار تن کالا سال طلایی برای این استان بود که در مقایسه با سال 88 ، 20 درصد رشد داشت .

آقای طالبی افزود : هدف ما این است که میزان حمل و نقل بار در این استان را به 12 میلیون تن در سال آینده افزایش دهیم .

بخش حمل و نقل هم اکنون 10 درصد درآمد ناخالص ملی کشور را به خود اختصاص داده است .

با راه اندازی این شهرک 10 شرکت حمل ونقل بار شمال آذربایجان غربی ساماندهی و امکان فعالیت آنها زیر نظر این شهرک فراهم شد .

دومین شهرک حمل و نقل کشور در سه هکتار زمین و 400 مترمربع زیربنا با 2 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در 2 کیلومتری کارخانه خوی ساخته شده است.

حمل و نقل سالانه یک میلیون تن سیمان تولیدی این کارخانه هم یکی از اهداف اجرای این طرح است .

در این شهرک روزانه 200 تا 225 دستگاه کامیون اقدام به حمل و نقل بار خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری