بازدید 6997

بزرگترین تصفیه‌خانه فاضلاب خاورمیانه در ایران

همزمان با افتتاح 3 واحد تصفیه خانه جنوب تهران، تونل جمع‌آوری فاضلاب شرق تهران به طول 26 کیلومتر به بهره برداری رسید که در آن فاضلاب بدون نیاز به پمپاژ به صورت ثقلی به تصیفه خانه جنوب تهران منتقل می‌شود.
کد خبر: ۱۷۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۵ 23 June 2011
بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب خاورمیانه شامل سه واحد از تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران به همراه 4 واحد نیروگاه برق، تونل جمع‌آوری فاضلاب شرق و ادامه خط انتقال اصلی با حضور رئیس جمهور در شهر ری به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمدی نژاد پس از افتتاح بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب خاورمیانه از قسمت های مختلف این طرح بازدید کرد و در جریان میزان پیشرفت فیزیکی طرح قرار گرفت.

طرح تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران شامل 3 واحد است که جمعیتی معادل یک میلیون و 575 هزار نفر را پوشش خواهد داد و با بهره برداری از 4 واحد نیروگاه تولید برق که با استفاده از گاز حاصل از فعل و انفعالات شیمیایی فاضلاب کار خواهند کرد، بخش عمده برق مورد نیاز این تصفیه خانه تامین می‌شود.

همزمان با افتتاح 3 واحد تصفیه خانه جنوب تهران، تونل جمع‌آوری فاضلاب شرق تهران به طول 26 کیلومتر به بهره برداری رسید که در آن فاضلاب بدون نیاز به پمپاژ به صورت ثقلی به تصیفه خانه جنوب تهران منتقل می‌شود.

همچنین تکمیل 40 کیلومتر از تونل جمع‌آوری فاضلاب غرب تهران و هزار و پانصد کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب نیز توسط رییس جمهور افتتاح شد که این تونل حدود 45 درصد از شبکه فاضلاب تهران را تشکیل می دهد.

با بهره برداری از این طرح، 4.8 مگابایت برق و معادل 330 متر مکعب پساب برای بخش کشاورزی و 300 تن هم لجن برای کود زمین های کشاورزی تولید می شود.

طرح تاسیسات فاضلاب تهران با سرمایه‌گذاری 9 هزار و 770 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است. تاکنون بیش از 145 میلیون دلار از اعتبارات بانک جهانی در طرح فاضلاب تهران مورد استفاده قرار گرفته و برای تکمیل آن 200 میلیون یورو وام از بانک توسعه اسلامی اخذ شده است. همچنین برای این طرح جذب منابع از طریق پیش فروش انشعاب فاضلاب، فروش اوراق مشارکت و فروش اموال و دارایی های مازاد بر نیاز شرکت آب و فاضلاب در نظر گرفته شده است.

طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب تهران بزرگترین طرح زیست محیطی در کشور به شمار می رود و اجرای آن در کشور تاثیر بسیاری در حفظ بهداشت محیط و چهره ظاهری شهرهای مختلف کشور و همچنین حفظ کیفیت منابع آب های زیر زمینی دارد.

این طرح تا سال 1384 تنها حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این در حالی است که در طول فعالیت دولت های نهم و دهم ، میزان پیشرفت فیزیکی این طرح به 28.3 درصد رسیده است.

گفتنی است یک واحد از این طرح در مهرماه سال 1387 توسط رییس جمهور افتتاح شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست