بازدید 3119

صادرات گازوئیل 2 برابر می‌شود

بر این اساس نخستین محموله گازوییل به میزان 1.8 میلیون لیتر اردیبهشت ماه سالجاری در مخازن نفت مرز خسروی برای تحویل به نفتکش های عراقی و صادرات به این کشور تخلیه شد.
کد خبر: ۱۷۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۶ 21 June 2011
معاون وزیر نفت با اشاره به آغاز صادرات برخی از فرآورده های نفتی به چین، سنگاپور و برخی از کشورهای جنوب شرق آسیا، اعلام کرد: صادرات گازوئیل ایران به عراق 2 برابر می‌شود.

به گزارش مهر علیرضا ضیغمی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون به طور متوسط روزانه 1.5 میلیون لیتر گازوئیل به عراق صادر شده است، گفت: پیش بینی می شود با توافق نهایی با این کشور همسایه صادرات این فرآورده نفتی به سه میلیون لیتر در روز افزایش یابد.

در همین حال جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی پیشتر با بیان اینکه فروردین امسال قرارداد صادرات روزانه حدود یک میلیون و 500 هزار لیتر گازوئیل به عراق برای مدت یکسال نهایی شد، گفته بود: صادرات این فرآورده نفتی بدون هیچ گونه توقفی به این کشور همسایه ارسال خواهد شد.
 
بر این اساس نخستین محموله گازوییل به میزان 1.8 میلیون لیتر اردیبهشت ماه سالجاری در مخازن نفت مرز خسروی برای تحویل به نفتکش های عراقی و صادرات به این کشور تخلیه شد.
 
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی همچنین با اعلام اینکه هم اکنون قراردادها و توافق نامه هایی برای صادرات بنزین و گازوئیل ایران امضا شده است، تصریح کرد: بر این اساس به زودی به برخی از کشورهای همسایه و حاشیه جنوبی خلیج فارس برخی از فرآورده های نفتی صادر می شود.

آغاز صادرات مازوت به چین و سنگاپور
 
معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه صادرات فرآورده های نفتی ایران مطابق با قیمتهای فوب خلیج فارس انجام می شود، بیان کرد: علاوه بر بنزین و گازوئیل، صدور سایر فرآورده های نفتی همچون نفت کوره (مازوت) و سوخت هواپیما آغاز خواهد شد.
 
وی با یادآوری اینکه در شرایط فعلی نفت کوره ایران به دلیل مرغوبیت و کیفیت بالا از خریداران زیادی در سطح خلیج فارس و کشورهای آسیایی برخوردار است، اظهار کرد: در هفته های گذشته چند محموله نفت کوره ایران در قالب قراردادهای تک محموله به چین و سنگاپور صادر شده است.
 
ضیغمی همچنین از ارمنستان به عنوان یکی دیگر از بازارهای هدف صادرات محصولات نفتی همچون بنزین و گازوئیل یاد کرد و افزود: این کشور برای خرید روزانه 1.5 میلیون لیتر بنزین از ایران اعلام آمادگی کرده است.
 
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اعلام اینکه در صورت توافق نهایی صادرات فرآورده های نفتی به این کشور از طریق خط لوله انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد: ارمنستان در بلند مدت یک بازار رقابتی برای فرآورده های نفتی با استاندارد بین المللی ایران خواهد بود.
 
در سالهای گذشته مطالعات و طراحی بنیادی ساخت خط لوله انتقال فرآورده نفتی تبریز – یرسخ برای صادرات 70 هزار بشکه فرآورده نفتی به ارمنستان انجام شده است.
 
پیش بینی می شود با ساخت این خط لوله امکان انتقال روزانه 70 هزار بشکه بنزین و گازوئیل به ارمنستان فراهم شود، طول این خط لوله حدود 350 کیلومتر بوده که برای احداث آن به 350 میلیون دلار سرمایه نیاز است.
 
در صورت توافق دو طرف، 50 درصد سرمایه گذاری اجرای این طرح توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و مابقی توسط یک شرکت ارمنستانی تامین می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار