بازدید 4792

2 ماه تمديدسهميه سوخت ناوگان بين‌شهري

سهميه فعلي سوخت 1500 ريالي براي كاميون‌هاي با ظرفيت كمتر از 10 تن، 80 ليتر در روز، براي كاميون‌هاي بين 10 تا 20 تن 180 ليتر در روز، براي كاميون‌هاي با ظرفيت 20 تا 30 تن، 250 ليتر و براي كاميون‌هاي ظرفيت بيش از 30 تن حدود 300 ليتر در روز است.
کد خبر: ۱۷۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲ 21 June 2011
نماينده وزارت راه در هدفمندي يارانه‌ها از تمديد سهميه فعلي سوخت ناوگان برون‌شهري تا دو ماه آينده خبر داد و گفت: تا تكميل زيرساخت‌هاي صدور كارت‌هاي جديد سوخت، سهميه‌‌ها بر اساس ميزان قبلي تمديد مي‌شود.

شهريار افندي‌زاده در گفت‌وگو با فارس، در مورد سهميه سوخت ناوگان عمومي بين‌شهري، اظهار داشت: در اسفندماه سال گذشته آخرين پيشنهادات خود را در مورد تغيير سهميه‌هاي نفت‌گاز ناوگان عمومي بين‌شهري به ستاد مديريت حمل‌ونقل سوخت ارائه داديم و در اواخر ارديبهشت‌ماه سال جاري اختصاص سهميه سوخت در مورد كاميون‌ها بر اساس پيمايش و بارنامه ‌مطرح شد، بدين ترتيب كه هرچه فعاليت ناوگان بيشتر باشد سهميه سوخت بيشتري دريافت مي‌كند.
وي افزود:‌ همچنين در مورد ناوگان اتوبوسي نيز سهميه سوخت براساس ميزان ‌مسافت پيموده شده پيشنهاد شد.

نماينده ويژه دولت در امر ترانزيت خاطرنشان كرد: در آن راستا كه بتوان استفاده بهينه از ‌سوخت در حمل‌ و نقل بين‎شهري داشت، پيشنهاد شد كه كارت سوخت سيستم‌ حمل و نقل بين‌‎شهري مربوط به كاميون‌ها، اتوبوس‌ها و ميني‌بوس‌ها از حمل و نقل درون‎شهري جدا شود تا هرچه فعاليت يك كاميون و اتوبوس بيشتر شود، سهميه بيشتري دريافت كند.

معاون وزير راه و ترابري ادامه داد: ستاد مديريت حمل و نقل سوخت پس از ارائه پيشنهادات ما، جلساتي را با شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي برگزار كرد تا مشخص شود كه آيا اين امكان وجود دارد كه كارت سوخت ناوگان عمومي بين‌شهري از ناوگان عمومي شهري جدا شود، اما هنوز عمليات كارشناسي و بررسي اين موضوع به اتمام نرسيده است و احتمال دارد سهميه سوخت ناوگان عمومي برون‎شهري در ماه‌هاي تير و مرداد سال جاري نيز همانند سهميه‌هاي قبلي باشد.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي تصريح كرد:‌ سهميه فعلي سوخت 1500 ريالي براي كاميون‌هاي با ظرفيت كمتر از 10 تن، 80 ليتر در روز، براي كاميون‌هاي بين 10 تا 20 تن 180 ليتر در روز، براي كاميون‌هاي با ظرفيت 20 تا 30 تن، 250 ليتر و براي كاميون‌هاي ظرفيت بيش از 30 تن حدود 300 ليتر در روز است.

معاون وزير راه و ترابري افزود:‌ همچنين ميني‌بوس‌ها روزانه 80 ليتر نفت‎گاز 150توماني و اتوبوس‌ها هم روزانه 300 ليتر ‌سهميه سوخت دارند.

افندي‌زاده تصريح كرد: طبق بررسي‌هاي انجام شده براي حمل و نقل برون‎شهري مشكل خاصي در مورد سهميه‌هاي سوخت فعلي ايجاد نشده است و در صورت تمديد اين سهميه نيز طي دو ماه آينده ناوگان با مشكل خاصي مواجه نخواهد بود.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با اشاره به اينكه زيرساخت‌هاي كارت‌هاي جديد سوخت هنوز فراهم نشده است، تصريح كرد: تخصيص سهميه با توجه به ميزان عملكرد بر اساس كارت‌هاي جديد سوخت خواهد بود كه اگر كارت‌هاي جديد صادر شود به ازاي عملكرد سهميه بيشتري در اختيار ناوگان قرار خواهد گرفت.

معاون وزير راه و ترابري با بيان اينكه پس از آماده شدن كارت‌هاي جديد سوخت، ناوگان كاميوني بر اساس بارنامه و پيمايش در دو دسته «فعاليت‌ كم» و «فعاليت زياد» قرار مي‌گيرند، افزود:‌ كاميون‌ها نيز از نظر ظرفيت به چهار دسته كاميون‌هاي با ظرفيت تا 6 تن، بين 6 ‌تا 10 تن، 10 تن تا 26 تن‌ و بالاي 26 تن تقسيم‌بندي شده‌اند.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي افزود:‌ همچنين با آماده شدن كارت‌‌هاي جديد سوخت، اتوبوس‌ها نيز به دو دسته «پيمايش كمتر از 500 كيلومتر» و «پيمايش بيش از 500 كيلومتر» ‌تقسيم‌بندي مي‌شوند و متناسب با ميزان مسافت طي شده، تقسيم‌بندي سهميه صورت مي‌گيرد.

معاون وزير راه و ترابري با تأكيد بر اينكه بايد ‌كارت سوخت ناوگان عمومي برون‌شهري از درون‌شهري جدا شود، افزود:‌ ابتدا فاصله طبقات در مورد اختصاص سهميه‌ها كمتر خواهد بود و سپس فاصله را بيشتر مي‌كنيم تا اختصاص سهميه‌ها با بالاترين دقت و بر اساس عدالت صورت گيرد.

به گزارش فارس، مقرر شده بود سهميه سوخت ناوگان عمومي بين‌شهري از ابتداي تيرماه سال جاري تغيير يابد اما به علت تكميل نشدن زيرساخت‌هاي صدور كارت‌هاي جديد سوخت، تغيير سهميه‌ها به دو ماه آينده موكول شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی