بازدید 11776

چه کنم همسرم به من بی اعتماد نباشد؟

افراد بعد از ازدواج به دنبال دلایل وجود این اعتماد می‌گردند و در نتیجه در ذهن خودشان، ممکن است مواردی را تصور کنند و در طول زندگی در پی اثبات آن‌ها هستند.
کد خبر: ۱۷۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۲ 20 June 2011
دلیل بروز بی اعتمادی بین زوج ها چیست؟

"نسترن حسنلی" کارشناس ارشد مدیریت آموزشی روانشناسی، مدرس آموزش خانواده و مدیر مرکز مشاوره مجد به خبرنگار برنا گفت: زن و مرد باید آن قدر به شناخت برسند که نسبت به هم حس بی اعتمادی پیدا نکنند. اگر هم بی اعتمادی از یکدیگر ببینند، به جای این‌که همدیگر را سرزنش کنند بهتر است که به طرف مقابل اطمینان بدهند.آموزش مهارت‌های زندگی و به ویژه آموزش شناخت از خود و مفهوم زندگی در این زمینه کمک می‌کند و ریشه‌های اختلاف از بین می‌رود.

به جای این‌که به دنبال نقطه ضعف‌ها و موارد منفی طرف مقابل باشند، بهتر است مثبت نگر باشند و بتوانند احساس‌شان را بیان کنند؛ چراکه بیان کردن احساسات، یکی از مواردی است که زوج‌ها باید یاد بگیرند. اگر این نوع مهارت‌ها را فرا بگیرند، قطعا می توانند از بروز بی اعتمادی‌ جلوگیری کنند.

قبل از ازدواج به خاطر مسایلی چون علاقه، عشق و محبت، وابستگی‌ها و ... زمینه‌هایی به وجود می‌آید که نوعی ایجاد اعتماد به همراه دارد و در اغلب موارد زوج‌ها یکدیگر را می‌پذیرند.

افراد بعد از ازدواج به دنبال دلایل وجود این اعتماد می‌گردند و در نتیجه در ذهن خودشان، ممکن است مواردی را تصور کنند و در طول زندگی در پی اثبات آن‌ها هستند. اگر در این مسیر راهکارهای درست و صحیح در اختیارشان نباشد، به خطا می‌روند و زمینه‌ای برای اختلاف و درگیری به وجود می‌آید که ریشه‌ بسیاری از مشکلات در خانواده‌ها است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان