بازدید 33410
یادداشت نویس «یدیعوت آحارنوت»:

حمله به ایران منوط به پاسخ به این 4 پرسش است که...

مئیر داگان بر این باور است که حمله نظامی به سایت های هسته ای ایران، کاری احمقانه است/تنها کسی که می تواند راهکاری برای معمای اسراییل پیدا کند، رییس جمهوری آمریکاست. حمله به ایران، شبیه حمله به غزه، لبنان یا حتی سوریه نیست. پیامدهای چنین حمله ای برای منافع آمریکا در خلیج فارس به اندازه ای است که اگر رییس جمهوری آمریکا به نخست وزیر اسراییل بگوید...
کد خبر: ۱۷۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۱ 15 June 2011
سرویس بین الملل ـ روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در یادداشتی نوشت: «مئیر داگان» که تا همین اواخر، یکی از مقامات ارشد موساد بود، بر این باور است، حمله نظامی به سایت های هسته ای ایران، کاری احمقانه است؛ اما این سخن از زبان رییس سابق سازمان جاسوسی اسراییل گفته می شود و باید دید که آیا واقعا حمله نظامی در این شرایط کار احمقانه ای است!

به گزارش «تابناک»، در این یادداشت آمده است: از این حیث و پیش از انجام بررسی های استراتژیک در این باره، لازم است، مطمئن شد که آیا اصلا گزینه نظامی هنوز مطرح است یا خیر و پاسخ به این پرسش نیز بسته به پاسخ مقامات دفاعی اسراییل به چهار پرسش است:

ـــ آیا اطلاعات ارایه شده سازمان های جاسوسی اسراییل به اندازه کافی موثق هست که بتوان بنا بر آن، اهداف مورد حمله را تعیین کرد؟

ـــ آیا اسراییل قادر به فرستادن موشک های حامل بمب اتمی خود هست؟

ـــ آیا این موشک ها می توانند بر قلب سیستم دفاعی ایران رسوخ کرده و صدمات چشمگیری بر آن وارد سازند؟

ـــ و در پایان این که پس از این حمله برنامه هسته ای ایران در چه ابعادی خنثی یا به تأخیر خواهد افتاد؟

بنا بر این گزارش، نویسنده در ادامه یادآور شده است که: «به هر روی، حتی اگر چنین گزینه ای هم باشد، استفاده از آن لزوما نمی تواند پیامدهای مثبتی داشته باشد. در این شرایط و در مباحثاتی که پیرامون این مسأله می شود، اعتقاد بر آن است که اسراییل تنها دو گزینه پیش روی خود دارد:

1 ـ یا ایران مجهز به سلاح هسته ای را بپذیرد.

2 ـ و یا برای جلوگیری از آن یک عملیات گسترده نظامی ترتیب دهد.

اما بدون تردید، شانس دیگری هم برای توقف برنامه هسته ای تهران به روش های دیگر هست و این دو راهی تنها زمانی شکل می گیرد که هیچ پاسخی برای این دو گزینه نباشد».

نویسنده در ادامه با طرح این پرسش که: اما در این میان، واکنش رییس جمهوری آمریکا چه خواهد بود، نوشته است: در شرایطی که پاسخ به هر یک از این پرسش ها خطرهای استراتژیک بالقوه ای را در دل خود دارد، آیا می توان گفت که تحت هر شرایطی به سود اسراییل است که به جای حمله نظامی خود را به وجود سلاح های هسته ای در ایران متقاعد سازد؟ از این منظر بدیهی است که هرگز نباید گفت هرگز.

یادداشت نویس «یدیعوت آحارنوت» در پایان، پاسخ خود را داده و آورده است: تنها کسی که می تواند راهکاری برای معمای اسراییل پیدا کند، رییس جمهوری آمریکاست. حمله به ایران شبیه حمله به غزه، لبنان یا حتی سوریه نیست. پیامدهای چنین حمله ای برای منافع آمریکا در خلیج فارس به اندازه ای است که اگر رییس جمهوری آمریکا به نخست وزیر اسراییل بگوید آمریکا حمله اسراییل به ایران را نمی پذیرد، بر خلاف میل نتانیاهو و وزیر دفاع، چنین حمله ای رخ نخواهد داد. با این همه، مشخص نیست که آیا این پیام امروز آمریکاست یا پیام آمریکا برای آینده است!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
سلام
ازكره مشتري به كره زمين
..هشدار
اگر..
چنانت بكوبم به گرز گران
كه پولادكوبندآهنگران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
ببخشید صحیح امروزی و در شان آنها
چنانت بکوبم به گرز گران که در بیاوری صدای خران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
بابا شاعر گمنام.تحت تاثیر.ملی گرا .وطن پرست.
خدا کنه هیچ وقت جنگ نشه .خصوصا اتمیش .
بنام خدا
اگر امریکا قدرت داشت نوکران خودش را در منطقه حفظ می کرد تا سقوط نکنند ، شما صهیونیست ها هم تاریخ مصرفتان بزودی تمام می شود وباید دمتان را روی کولتان بگذارید وبگذرید ، اینقدر هم بخودتان امیدواری ندهید چون وعده الهی تخلف ناپذیر و ظالم رفتنی است.
اسرائیل که عددی نیست ، از اسرائیل بزرگترش هم نمیتونه هیچ غلطی بکنه.
مطمئن باشید آمریکا چنین کار احمقانه ای نخواهد کرد
بي صبرانه منتظر حمله اسراييل هستيم تا نشان دهيم هنوز ايراني هستيم همان ايراني كه8 سال جلوي تمام دنيا ايستاد. چنان بلايي سر اسراييل بياوريم كه هيچ خبرگزاري جرات سانسور آن را نداشته باشد.
ما ايرانيها از تعريف خيلي خوشمان مي آيد.
تهديد دشمنان كاملن جديست و هميشگيست ما نبايد قدرت آنها را دست كم بگيريم يادمان باشد آنها به هيچ چيز غير از منافع شان پايبند نيستند
و اگر لازم بدانند هر كاري مي كنند
خوب خیلی وقت بود که از اسرائیل خبری نبود پس نشسته بودن فکر میکردن که چطور به ایران حمکه کنن خوب این که عیبی نداره یه کلام هم از مادر عروس..........
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی