بازدید 10580
روایت کارگردان عرب از تصاویر؛

حوادثی که جنایتکار بودن رژیم های عربی را نشان می دهد

بنده تصاویر و عکس های بسیاری از کشته شدن افراد گوناگون در سراسر جهان دیده ام، ولی هیچ یک از آن تصاویر مانند رخدادهای جاری در بحرین نیست، حال آن که تظاهرات بحرینی ها هرچند مسالمت آمیز است، از سوی حکومت مورد بدترین شکنجه ها قرار می گیرند/ فاجعه بار بودن این تصاویر، به گونه ای است که حتی دوربین ها قادر به فیلمبرداری آنها نیستند...
کد خبر: ۱۶۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱ 23 May 2011
«منصور الوالی»، کارگردان و تهیه کننده فیلم های مستند عربی، در گفت وگویی با شبکه Iflim نسبت به وضعیت جاری در برخی کشورهای عربی، به ویژه بحرین، لیبی و افزایش روزافزون شمار شهدا، زخمی ها و بازداشت شدگان به شدت ابراز تأسف کرد.

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، وی در ادامه این گفت وگو افزود: متأسفانه، این همه قربانی در حالی است که درخواست های ملت های عربی، مسالمت آمیز مطرح می شود.


«منصور الوالی» که یک فلسطینی تبار است و هم اکنون در أبوظبی اقامت دارد، در ادامه گفت: بنده تصاویر و عکس های بسیاری از کشته شدن افراد در سراسر جهان دیده ام، ولی هیچ یک از آن تصاویر مانند رخدادهای جاری در بحرین نیست. این در حالی است که تظاهرات بحرینی ها، هرچند مسالمت آمیز است، از سوی حکومت مورد بدترین شکنجه ها قرار می گیرند.

این کارگردان و تهیه کننده عرب در ادامه گفت: فاجعه بار بودن این تصاویر، به گونه ای است که حتی دوربین ها قادر به فیلمبرداری از آنها نیستند. این عکس ها خشونت و جنایتکار بودن رژیم های عربی را نشان می دهد.



تصاویر برخی از شهدای مظلوم بحرین

«منصور الوالی» همچنین درباره نقش هنرمندان درباره رویدادهای جاری در کشورهای عربی گفت: جنایت ها و رخدادهای جاری در جهان عرب، نقش هنرمندان را پررنگتر می کند تا با ورود قدرتمندتر به عرصه برای به تصویر کشیدن این حوادث تلاش کنند. آنان باید رویدادهایی را که برای ملت های عربی و هموطنانشان رخ می دهد، به تصویر کشیده و در تاریخ ثبت کنند.

اکنون دوران سخت تاریخی در حال گذر است و هنرمندان باید در این دوران تاریخی، به خوبی نقش ایفا کنند، زیرا ثمره‌ آن دستیابی به حقوق و آزادی های بیشتر است.

این کارگردان عرب درباره برنامه های کاری آینده خود گفت: می خواهم در آینده ای نزدیک به بحرین سفر کنم و رخدادهای جاری در این کشور را به تصویر کشیده و آن را بایگانی کنم. پس از آن به لیبی خواهم رفت و اقدامات مشابهی انجام خواهم داد.

اما
«منصور الوالی» درباره سکوت کشورها و ملت های عربی در برابر جنایت هایی که در بحرین در حال رخ دادن است، گفت: پیامدهای سکوت در برابر این جنایت ها ـ که جنایت های جنگی به شمار می رود ـ بسیار بد خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی