بازدید 48718

واقعا اگر مجری نبود، سخنان رییس جمهور فرقی هم می کرد؟!

چه اشكالي دارد، رئيس جمهوري كه اين همه در سخنان خويش از لفظ ملت بهره می گیرد و البته با افتخار اعلام می کند که هیچ روزنامه یا سایت خبری را نمی خواند، دست کم در رسانه ملی، بدون واسطه با پرسش های واقعی مردم روبه رو شود؟ مگر مردم خدای ناکرده قصد تخريب دولت را دارند كه پرسش های آنان توسط مجري و سيما سانسور مي شود؟ چرا بايد در رسانه رفتاری شود كه...
کد خبر: ۱۶۵۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳ 17 May 2011
 در حالي كه تبليغات تلويزيون براي گفت وگوي صريح با رئيس جمهور، مدام در ساعات منتهي به پخش مصاحبه رئيس جمهور از  شبكه دوم سيما پخش مي شد، متأسفانه در اين گفت وگو، کمترین اثري از صراحت مجري در مصاحبه با رئيس جمهور ديده نشد و بسياري از پرسش هایي كه در اين روزها در ذهن مردم نقش بسته، در  مصاحبه یکشنبه شب به دليل محافظه كاري بي دليل مجري یا تهیه کننده برنامه بدون پاسخ باقي ماند.

به گزارش «تابناك»، این در حالی است که بسیاری از سخنان دکتر احمدی نژاد، مواردی بود که روزانه از رسانه های ملی و دولتی کم و بیش به آگاهی عموم رسیده بود، اما آنچه فلسفه پخش چنین برنامه ای است و افکار عمومی از آن انتظار دارند، پرسش های دقیق تر و ورود به جزییات، همراه با چالش های آماری و کیفی است که قاعدتا مجری یک گفت وگوی دو طرفه باید به آن پرداخته و مردم را برای رسیدن به یک فضای شفاف و به دور از شایبه یاری رساند تا از این رهگذر، هم شخص مسئول بتواند از عملکرد خود با شفافیت بیشتر دفاع کند و هم راه برای اقناع عمومی فراهم تر شود.

برای نمونه، در روزهاي اخير و به وي‍ژه در دو ماه گذشته از سال جاري، تورم و هزينه هاي آب و برق و گاز، به عنوان دغدغه و سوالی جدی در اذهان مردم شکل گرفته، اين در حالي است كه مجري برنامه، هيچ واكنشي به اين پاسخ رئيس جمهور نشان نداد كه «ايران تنها كشوري در جهان است كه هيچ خانواده اي در آن گرسنه نيست»، پاسخی که بر فرض صحت، بیشتر به یک توجیه می ماند تا یک پاسخ درخور؛ اما دریغ از اندک واکنشی از سوی مجری!

یا مثلا وقتی مجری در باب مباحث پیرامون دخالت دولت در انتخابات مجلس از ریاست محترم جمهور پرسید و با این پاسخ روبه رو شد که «اصلا انتخابات کی هست و...»، جا داشت آقای حیدری بحث را رها نمی کرد و برای کمک به روشن تر شدن فضا، مثلا به گردهمایی انتخاباتی چند وقت پیش حامیان دولت اشاره می کرد که با مدیریت مشایی و در پایان سال 89، آن هم در ساختمان سابق مجلس برگزار شد و اتفاقا شخص آقای رییس جمهور هم یکی از سخنرانان آن بود.

بنا بر اين گزارش، بايد گفت يك مجري، هنگامی كه در قامت نماينده مردم رو در روي يك مقام كشوري و اجرايي مي ايستد، قرار بر اين نيست كه  هيچ سخني نگويد؛ چه، كاري كه شب گذشته مجري شبكه دوم در مصاحبه با رئيس جمهور انجام داد، وظيفه وي نبود، بلكه وظيفه تيم اطلاع رساني دولت بود كه آنان هم كار خود را بهتر از آقای مجری بلدند و هر روزه همين كار را انجام مي دهند؛ اما چرا رسانه آن هم رسانه ملي، نبايد اندكي از پرسش های مردم را از بالاترين مقام اجرايي كشور بپرسد؟ اين چه ترسي است كه در دل سياستگذاران سيما و مجريان تلويزيوني نشسته است كه کمترین وظايف خود را هم انجام نمي دهند؟

آيا آقاي مجری نمي دانست كه تورم موجود در كشور طبيعي نيست، يا اينكه مي دانست و نمي خواست آمارها و يا مصاديقي را در اين زمينه به رئيس جمهور نشان دهد؟

یا در بخشی دیگر، رئيس جمهور نيز همانند معاونان و وزيران خويش باز هم گفت كه سال گذشته، دولت يك ميليون و هفتصد هزار شغل در كشور ايجاد کرده و در سال جاری هم قرار است، دو ميليون و پانصد هزار شغل ايجاد کند، ولی متأسفانه، مجري برنامه در این باره هم از رئيس جمهور نپرسيد. پس چرا اين همه اشتغال زايي در بين مردم ديده نمي شود و چرا از آمار بيكاران به طرز محسوسي كاسته نشده است، یا دست کم چند مثال در این مورد از رئيس جمهور بپرسد كه اصولا اين اشتغال زايي چگونه و در كجا صورت پذيرفته است؟

اين ها همه در حالي است كه تازه این نکات، فارغ از بحث هاي سياسي است كه هفته هاست فضاي كشور را تحت تأثير قرار داده و رئیس جمهور محترم، نه تنها پاسخ روشنی در مورد چرایی رفتار خود نداد، بلکه فضا را به سمت سخنان همیشگی کشاند.

حال با توجه به آنچه گفته شد، واقعا چه نیازی به حضور مجری در برنامه و تبلیغ گفت وگوي «صريح» با رئيس جمهور بود؟ آیا بهتر نبود، فضا را در اختيار رئيس جمهور می گذاردند تا همان حرف هایی را بزند که زد؟ و پرسش هایی مطرح نمی شد که به هيچ وجه آن سئوالاتي نبود كه توقعات مردم را براي پاسخگويي بالاترين مقام اجرايي كشور برآورده كند؟

چه اشكالي دارد، رئيس جمهوري كه اين همه در سخنان خويش از لفظ ملت بهره می گیرد و البته با افتخار اعلام می کند که هیچ روزنامه یا سایت خبری را نمی خواند، دست کم در رسانه ملی، بدون واسطه با پرسش های واقعی مردم روبه رو شود؟
مگر خدای ناکرده، مردم قصد تخريب دولت را دارند كه پرسش هایشان توسط مجري و سيما سانسور مي شود؟ چرا بايد در رسانه رفتاری انجام شود كه هم ابهامات در فضای جامعه و ذهن مردم باقی بماند و هم نتیجه عکس دهد و...؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۲
احسنت به اين تحليل . حرف دل خيلي ها رو زديد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
شاعري وام گرفت. شعرش آرام گرفت.
چرا به مجری گیر میدید شاید سوالات از قبل برای ایشون نوشته شده بوده و ایشون اجازه پرسیدن سوال دیگری رو نداشتند
چه دليل داره كه رييس جمهور به كسي جواب بده
لطفا ساندیس خورای تابناکی حرف مفت نزنند
توروخدا تابناک، جان عزیزت سانسور نکن : من می گویم نتنها رئیس جمهور بلکه همه مسئولین باید پاسخگوی سوالات رایج در بین مردم باشند. قبول کنید نوع و کیفیت زندگی، درامدها و مخارج و بسیاری از مسائلی از این دست کاملا در ابهام است. ایا حق ملت نیست از این مسائل مطلع شوند؟ تابناک توهین که نکردیم پس لطفا سانسور نکن!
کاملا درست است...
برای حیدری متاسفم.
آفرين حرف دل همه را زديد آخه مجري بايد يه كم دل وجرات داشته باشد
تابناک چه عجب ! اینو خوب اومدی.
درود بر احمدي نژاد كه افتخار ايران مديون اوست
بسیار عالی تحلیل کردی . خوشم اومد ازت
بسیار عالی تحلیل کردی . خوشم اومد ازت
اینجا باید از عادل فردوسی پور استفاده میشد
از قدیم می گویند یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به مردم ! شما که خوتون استاد اطلاع رسانی سلیقه ای و گزینشی و سانسور های خبری هستید، لطف کنید از دیگران انتقاد نکنید
خدا حیدری هم گیر افتاده
حالا ميخواهيد آقاي حيدري را از نان خوردن بياندازيد!!!!!
علاوه بر مطالب مذکور، دقت کردید نطقهای آقای رییس جمهور همیشه در ایام تعطیلی مجلس شورای اسلامی انجام می شود؟
.
.
.
مجريان صدا وسيما برابر دستور العملي كه دارند بايد فقط تاييد كننده سخنان مسئولان دعوت شده به برنامه باشند بخصوص اگر برنامه زنده پخش ميشود.
.
.
.
کاش کامران نجف زاده بود ببینم چیکار میکرد این اقای حیدری که بود و نبودش فرقی نمیکنه البته یه تیکه هم انداخت ... که خستگیتون پس از خانه نشینی در رفته
سلام
چه خبر شده که همه مکنونات قلبي خود را آشکار کرده ايد؟
اينقدر سياه نمايي کرده ايد که خودتان هم باورتان شده است.
شما که رهبري را هم قبول نداريد!!و اصلاً به احمدي ن‍‍ژاد راي نداديد که پشيمان شويد و توبه کنيد . توبه مال کسي است که کار معصيتي کرده و پشيمان شده باشد.
در جايي که راي به احدي نژاد در جاي خود يک عبادت خالصانه بوده و اجر اخروي دارد.
اگر احمدي نژاد يکبار يا دو بار فرمان فرمان رهبري را به قول شما اجرا نکرده و مستحق اين نامرديها و رذالتها شده است . با دیگران که يکبار هم حرف رهبري را عمل نکرده چه بايد کرد . همان کساني که همه اين جوسازي ها و فتنه ها زير سر اونهاست.
کساني که بر خلاف دستور رهبري جو جامعه را مغشوش ميکنند و با سخنان و اقدامات خود مملکت را به هم ميريزند بدانند که بازيچه سران مفسد فتنه 88 شده اند و به خواسته هاي آنان عمل ميکنند که هدفشان به شرح ذيل برسند
1-سران فتنه در امان باشند و فراموش شوند و کسي بفکر مجازات اين مفسدين نباشند.
2-کسي به فکر بيداري اسلامي و کمک به مسلمانان و شيعيان مظلوم منطقه نباشند و در مقابل قرآن سوزي و تخريب مساجد موضعي نگيرد.
3- فرمان جهاداقتصادي رهبري رابه فراموشي بسپارند.
4- زمينه تبرئه و طلبکار شدن سران فتنه 88 را فراهم کنند.
در پاسخ هموطني كه نوشته احمدي نژاد برامون افتخار اورده خواهش مي كنم ايشون توضيح بدن منظورشون از افتخار چيه؟ والا ما كم سواديم يه ذره در حد زير ديپلم نظر بدين!!!
تمام اين حرف ها را دیگران چند ساله دارن ميزنن شما ها تازه بيدار شدين
از آقای حیدی مجری با سابقه سیما بعید بود. وی که همیشه در گفتگوهای خبری با سوالات خود در سال های قبل مهمانان را به چالش می کشاند و اتفاقا طرفدارانی هم پیدا کرده بود در این برنامه هیچ اثری از آن گفتگوها نبود.
حیدری مجری نبود که یه شنونده بود که آقای احمدی نژاد می خواست با اون درد دل کنه!!!
آقا ما به اين نتيجه رسيديم كهخوانندگان شما همه فتنه گرند. يه نگاه به آمار مثبت و منفي كامنت ها بندازين.
خب ميذاشتين سال ديگه تحليل ميكردين
من خواننده هميشگي شما بوده و هستم ولي خيلي تابلو دارين عقب مي افتين
خيلي از خبرهاتون كه بي كامنت يا با سانسور شديد نظرات شده و فونت كامنتها هم خيلي ريزه
اينا مسائليه كه من خواننده ميبينم و ميگم و شايد شما عزيزان ازش غافل باشين
يا علي
تابناک عزیز شما که جرات انتشار یک نظر را ندارید جگونه انتظار دارید مجری چیزی را بپرسد که برایش درد سر شود ؟
اين بهترين انتقادي بود كه بعد از مدتها از تابناك فيلتر نشده !!! شنيدم !
اگر تابناك از مجري تلويزيون انتقاد ميكنه معلومه كه نقشه هاي براي خبرهايي كه قرار بعدا منتشر بشه داره !!
و به قول معروف اين يه جريان هدايت شده ست !
مجری ملزم به اطاعت از تهیه کننده است
نقد بسیار مفید و ارزشمندی است ولی آیا این اولین بار است که این اتفاق افتاده است؟یا همیشه و برای همه مسئولین به همین منوال بوده است؟
سخنان جناب اقای رییس جمهور همان سخنانی بوود که در سفرهای استانی میزنند نه سوالی در کار بود و نه جوابی
متاسفانه مسئولین ما در فرهنگ پاسخگویی بسیار ضعیف و مردم ما در فرهنگ پرسشگری بسیار ضعیف هستند. در این زمینه ما هنوز از فرهنگ قبل از انقلاب خارج نشدیم. معضل فرهنگی هم به دست مجری قابل حل نیست هرچند آقای حیدری خراب کرد ...
سجاده نشین باوقاری بودیم.بازیچه دست کودکانی گشتیم.می گذرد همه چیز در تاریخ ثبت میشود
مرگ بر منافق
دورود بر خامنه اي رهبر
دورود بر احمدي نژاد دلاور
خجالت بکشید از تخریب دیگران چه عایدتان می شود. حیدری یکی از مجرب ترین مجری هاست و اعتبار زیادی دارد. اگر انتظار دارید تو تلویزیون یقه ی رئیس جمهور رو بچشبه و محاکمه کنه شما کج فکر هستید.
به احمدی نژاد خیلی انتقاد وارده ولی همین مصاحبه ها و گفتگوهای تلویزیونی رو هم روسای جمهور قبلی انجام نمیدادند! اگه شما خودتون آمار بیکاری و تورم رو میدونید بگید ما هم بدونیم .خواهشا سانسور نکن
چه عجب بالاخره بعداز مدتها از لاک کبریت بی خطر درآمدید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل