بازدید 12988
بی توجهی به یک فرمان در بي روح ترين نشست سران قوا؛

...و هنوز هم دانه درشت ها، هر روز درشت تر می شوند!

اينكه صدها هزار ميليارد تومان از اموال بيت المال در دست چند نفر است، اينكه افرادي هزاران ميليارد معوقه بانكي دارند و... تنها در صورتي كه مبارزه آشكار و منتج به نتيجه با آنان صورت گيرد، مي تواند آرامشي نسبي در میان افكار عمومي از حيث برخورد مسئولان با مفاسد اقتصادي پدید آورد، ولی مبارزه نکردن جدي مسئولین مربوطه، افكار عمومي را...
کد خبر: ۱۶۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۵ 30 April 2011
«در امر مبارزه با فساد، نبايد هيچ تبعيضي ديده شود. هيچ كس و هيچ نهاد و دستگاهي نبايد استثنا شود. هيچ شخص يا نهادی نمي تواند با عذر انتساب به اين جانب يا ديگر مسئولان، كشور خود را از حساب كشي معاف بشمارد. با فساد در هر جا و هر مسند بايد برخورد يكسان شود.»

به گزارش «تابناک»، اين يكي از بندهاي فرمان هشت ماده اي مقام معظم رهبري به سران قوا براي مبارزه با مفاسد اقتصادي است؛ فرماني كه از زمان صدور آن در سال 1380 تا امروز در آغاز دهه 90 شمسي، يك دهه از عمرش مي گذرد و اكنون پس از ده سال، هنوز افكار عمومي درباره مبارزه قواي حكومتي در باب مبارزه با فساد قانع نشده و بیشتر مردم بر اين باورند كه مسئولان، گرفتار مسائلي شده اند كه اتفاقا رهبر انقلاب، در همين فرمان به آنان در اين باره هشدار داده بودند؛ هشداري كه دست بر قضا، در بند هشتم و پاياني فرمان هشت ماده اي بر آن تأكيد شده بود و البته نباید گفت كه بند آخر در چنين فرمان ها يا بيانيه هايي، نشان از تأكيد موكد دارد.

بنا بر این گزارش، بند هشتم پيام رهبر انقلاب بدين شرح است:

«با اين امر مهم و حياتي، نبايد به گونه شعاري، تبليغاتي و تظاهر گونه رفتار شود. به جاي تبليغات، بايد آثار و بركات عمل مشهود گردد. به دست اندركاران اين مهم تأكيد كنيد كه به جاي پرداختن به ريشه ها و ام الفسادها به سراغ ضعفا و خطاهاي كوچك نروند و نقاط اصلي را رها نكنند. هر گونه اطلاع رساني به افكار عمومي كه البته در جاي خود لازم است، بايد به دور از اظهارات نسنجيده و تبليغات گونه بوده و حفظ آرامش و اطمينان افكار عمومي را در نظر داشته باشد.»

در همین حال، اما امروز شعارهايي كه در گوشه و كنار و به ویژه در تجمعات دانشجويي ديده مي شود، به روشنی حاكي از اين است كه به گفته مردم، دانه درشت ها هر روز دانه درشت تر مي شوند و مسئولان، نه تنها با اين مسأله تبليغاتي برخورد مي كنند و تنها اين شعار را در هنگام مبارزات انتخاباتي و تجمعات مردمي اعلام مي نماینند، بلكه با خبرهاي گاه و بيگاه در اين باره و مبارزه نکردن با آنان، روح و روان مردم را جريحه دار مي كنند.

اينكه صدها هزار ميليارد تومان از اموال بيت المال در دست چند نفر است، اينكه افرادي هزاران ميليارد معوقه بانكي دارند و... تنها در صورتي كه مبارزه آشكار و منتج به نتيجه با آنان شود، مي تواند آرامش نسبي در میان افكار عمومي از حيث برخورد مسئولان با مفاسد اقتصادي پدید آورد، ولی مبارزه نکردن جدي مسئولین مربوطه، افكار عمومي را به اين جمع بندي رسانده است كه گويا مسئولان، اين بند از پيام هشت ماده اي رهبر انقلاب را که در آغاز آمد، نخوانده اند!

در واقع، اگر منویات همین بند، درست اجرا مي شد، مجال سرمايه گذاري سرمايه گذاران واقعي فراهم مي شد و سرمايه گذاران نمي پنداشتند كه رانت خوارها و وي‍‍ژه خوارها، فضاي كسب و كار را از آنان خواهند گرفت، ولی مسئولان تاكنون نتوانسته اند با اقدامات خود، برداشتي درست از مبارزه با مفاسد اقتصادي را در میان مردم ترويج كنند، به گونه اي كه مي توان گفت، حتي بند دوم فرمان هشت ماده اي نيز محقق نشده است.

از سویی، ممكن است كساني به نادرست گمان كنند كه مبارزه با مفسدان و سوء استفاده كنندگان از ثروت هاي ملي، مایه ناامني اقتصادي و فرار سرمايه هاست، در حالی که به عكس، اين مبارزه موجب امنيت فضاي اقتصادي و اطمينان كساني كه مي خواهند فعاليت سالم اقتصادي داشته باشند، شده، چرا که توليد كنندگان اين كشور، خود نخستين قربانيان فساد مالي و اقتصاد ناسالمند.

گفتنی است، ده سال براي اجراي يك برنامه شفاف سازي در عرصه اقتصادي زمان كمي نيست. در اين ده سال، نسل جديدي رشد كرده است؛ نسلي كه شايد از فرمان ده ماده اي، حتي خبري نداشته باشند، چه رسد به اينكه مشتاق پيگيري آن باشند.

راستي، چرا جلسه مبارزه با مفاسد اقتصادي، بي حالترين و بي روح ترين نشست در میان سران نظام است؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
جواب سوال اخر :
چون خود مسئولین مدیون ثروت همین اقزاده ها هستند ! اثبات این حرف من هم خودش نیاز به برگزاری جلسه رسیدگی به مدیون های اقازاده ها دارد !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
من دستم خورد منفی شد. می خواستم نظر مثبت بدم
گرفتی مارو داداش؟ این حرفا چيه؟
قرار نیست کسیو بگیرن! اينا همه خودين
سخت نگیرید
تابناک محترم !
برخورد با مفسدان و کله گنده ها = نا امنی کشور
عدم برخورد با مفسدان و کله گنده ها = نا امنی اقتصادی
پیدا کن پرتقال فروش را .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
نا امنی اقتصادی = نا امنی کشور
همین دیروز دانشجوی فوق لیسانس داشت باهام دردل میکرد که با حقوق کارگری آنهم نیم بند داره خرج دانشگاه و زندگیشو میده و البته آنچه در اینجا ارزش نداره دانشه وگرنه رابطه که خیلی هم کاربرد داره
فاصله طبقاتی نسبت به گذشته بیشتر شده، برای عده ای میلیاردها تومان پول خرد است و برای دیگری چند صدهزار تومان همه چیز
براي اينك رطب خورده منع كي كند!
تابناک پیگیری کن ، هواتو داریم
تا زماني كه همه اركان سالم نباشند نمي توان انتظار بررسي و تعيين جرم كرد.چون خيلي ها ازهم گرو گيري كردن....
خدایی وامی 2میلیونی ضامن بودم امانم ندادند فورا از حقوقم کم کردند لااقل از اونام بگیید نه ما تنها
به خاطر همینه که ملت رغبتی برای مشارکت همگانی در بورس از خود نشان نمی دهند.
وقتي در كشور همه چيز روابط باشد بهتر ازاين نخواهد شد
آنهایی که تجربه کار در بانک های کشور را دارند بخوبی آگاهند که حمایت بیدریغ از سوء استفاده کنندگان منابع بانکی عمدتاًبه خارج از بانک ها مربوط می شود که مسئولان برخی وزارتخانه ها و سازمانها بازیگران اصلی آن هستد.اگر بطور خوشبینانه فرض کرد که هدف ایجاد اشتغال است(!) یک محاسبه ساده کارشناسی نشان خواهد داد که معوقات لاوصول بانک ها جوانان این مرز و بوم را از چه تعداد شغل محروم کرده است.بنظر می رسد کلیه بحث های مطروحه صرفاً ظاهر سازی است و سوء استفاده کنندگان بر اسب مراد می رانند.تابناک هم هر از چندی این مسئله را به صورت صوری مطرح می کند. والسلام
در ادامه صحبت های دوستمان: آقا من دانشجوی دکتری خارج کشور هستم .چند مقاله بین المللی هم منتشر کردم . اما هر دانشگاه داخلی که میرم چون رابطه ای و پارتی ندارم استخدام نمی شم . الان موقعیت برای کار در اینجا (خارج کشور) دارم اما من باید برگردم ایران. ترا خدا به وضع این کشور برسید. مسوولین بدون احساس مسوولیت. آقا زاده های بی استعداد. پولداران دزد. خدایا به کی شکایت کنم که فقط تو را در دنیا دارم
صدها هزارمیلیارد از اموال بیت المال...هزاران میلیارد معوقه بانکی...این مربوط به کدام کشور است؟مربوط به ایران که نیست! چون ..
تابناک جون برو بانکها ببین کی سفارش 5 تا به بالاشمش طلا 667 میلیونی میده بعد پیدا کن پرتغال فروش را.
نویسنده! این قدر داد و بیداد به مسؤولان نزن کدام مسؤولان. مگر میشود زیر چشم این همه مسؤول این همه اجحاف کرد؟!
دانه درشت یک زمانی خود مسول یا مدیر یا شخص مهمی در حکومت بوده الان هم با بزرگترها در ارتباط هستند یا بوده اند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار