بازدید 5775

وزیر کار: نرخ بیکاری ما از آمریکا کمتر است

کد خبر: ۱۴۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۵ 16 February 2011
در شرایط اجرای طرح هدفمند سازی سهم بیشتری از یارانه‌ها به کارگران می رسد،‌ یعنی این موجب شده وضع زندگی کارگران به نسبت بهتر از گذشته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، شیخ الاسلامی درباره ادعای برخی از سایت‌ها در زمینه آمار بیکاری گفت: درباره میزان آمار بیکاری بهتر است مرکز آمار اطلاع رسانی کند اما واقعیت امر این است که تعداد کشور‌هایی که الان نرخ بیکاری آنها دو رقمی است، بسیار زیاد است. بیش از صد کشور در دنیا نرخ بیکاری شان دو رقمی است. وی افزود: بحران اقتصادی جهان و شرایط نابسامان اقتصادی در بعضی از کشور‌ها نرخ بیکاری آنها را به نزدیک 40 تا 50 درصد هم رسانده است در حالی که نرخ بیکاری ما در مقایسه با بسیاری از کشور‌هایی که در نگاه اول به نظر می آید، وضع اقتصادی خوبی دارند، بسیار بهتر است و برداشت خود من این است که نرخ بیکاری در ایران حتی کمتر از غول اقتصادی جهان، آمریکاست.

وزیرکار ابراز امیدواری کرد: با ارائه نرخ بیکاری از جانب مرکز آمار، آن زمان قضاوت خواهیم کرد وضع ما چگونه خواهد بود. شیخ الاسلامی تصریح کرد: به هر حال آنچه مسلم است؛ فعالیت‌های بسیار خوب و گسترده‌ای در جهت اشتغال زایی در کشور صورت گرفته است و به طور یقین نرخ بیکاری در کشور ما روند نزولی دارد، یعنی شاهد کاهش نرخ بیکاری و افزایش و رونق بازار اشتغال هستیم. آمار استانداری ها درباره میزان ایجاد اشتغال قابل قبول است وی همچنین درباره آمار اعلام شده در زمینه ایجاد اشتغال اظهار داشت: هر کس درباره این آمار تردید دارد، می تواند مراجعه کند و اطلاعات را از استانداری ها دریافت کند.

ما آمار را براساس جمع بندی گزارش های استانها اعلام کرده ایم و اگر کسی تردید دارد، می تواند اطلاعات را در هر استانی که مورد نظرش است، بررسی کند. زیر سوال بردن اعداد و ارقام هنر نیست وزیر کار و امور اجتماعی تصریح کرد: زیر سوال بردن اعداد و ارقام هنر نیست.

اگر کسی در صد کشف واقعیت است، راه آن شناخته شده و روشن است. اتفاقا در این میان خود ما مدعی هستیم ما که آمار را تولید یا حتی ادعا نمی کنیم. ما تنها عملکرد مجموعه مدیران کشور را که در جهت اشتغال زایی تلاش کردند، گزارش کرده ایم. وی به اعزام گروه های اعتبار سنجی آمار اشتغالزایی در استان ها اشاره کرد و افزود: برای اطمینان از صحت آمار و اطلاعات ارائه شده،گروه‌های مختلف اعتبار سنجی به 31 استان کشور اعزام شدند و نتایج حاصل نشان می دهد؛ خوشبختانه آمار و اطلاعات با واقعیت مطابقت دارد البته در صد کمی هم انحراف به صورت طبیعی وجود دارد زیرا یک شغلی در فروردین ایجاد شده، ممکن است به هر دلیلی به طور مثال در مهر یا دی فرد دیگر آن کار را ادامه ندهد و به کار دیگری پرداخته باشد و از این نوع اموراتی که ممکن است، صورت گرفته باشد.

عبدالرضا شیخ الاسلامی تاکید کرد: ما نسبت به آماری که استانداران اعلام می کنند، اطمینان کامل داریم و این آمارها قابل قبول است.

وزیر کار و امور اجتماعی افزایش بی رویه حقوق کارگران را کذب محض دانست و اظهار داشت: این بحثی که سایت ها و روزنامه ها درباره افزایش حقوق کارگران به آن پرداختند، صحت ندارد. وی گفت: برخی از رسانه ها با این تلقی که شاید اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها شرایط زندگی و معیشت را برای کارگران دشوارتر کند، به همین دلیل ما باید یک جهش فوق العاده‌ای در افزایش حداقل دستمزد کارگران داشته باشیم.

از من پرسیدند که آیا شما، اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را در تعیین دستمزد دخالت می دهید؟ شیخ الاسلامی افزود: من عرضم این بود که اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها موجب توانمندتر شدن این کارگران شده است، زیرا قانون هدفمندی یارانه ها درصدد است تا منابع کشور یا یارانه‌هایی که در کشور توزیع می شد را از طبقات برخوردارتر و مرفه تر بگیرد و به طبقات ضعیف تر و کم درآمد‌تر بدهد.

بنابراین در شرایط اجرای طرح هدفمند سازی سهم بیشتری از یارانه‌ها به کارگران می رسد،‌یعنی این موجب شده وضع زندگی کارگران به نسبت بهتر از گذشته شود.

وی خاطر نشان کرد: به عبارت دیگر اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها یک عامل در جهت افزایش مزد کارگران نیست.

افزایش بی رویه حقوق کارگران یک بحث انحرافی بود که با سوء برداشت، مطرح شده است وزیر کار و امور اجتماعی تعیین مزد کارگران را دارای ساز و کار کاملا روشن و قانونی ذکر کرد و افزود: شورای عالی کار یک ساختار سه جانبه شامل نمایندگان دولت، ‌جامعه کارفرمایی و کارگری دارد که در یک فرآیند بسیار طولانی در یک فضای کاملا کارشناسی و البته مثبت و دوستانه ابعاد قضیه را بررسی می کنند و تصمیمات این جلسه جنبه قانونی دارد و برای همه محترم و لازم الاجراست. وی گفت: بنابراین افزایش بی رویه حقوق کارگران یک بحث انحرافی بود که با سوء برداشت، مطرح شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۱
به ما چه از آمریکا؟؟این شد واسه ما جوونا کار؟
به اونهایی که رفتند امریکا و بیکار هستند ....بگویید برگردند......
آمریکا 300 میلیون جمعیت داره ما 70 میلیون. اینو در نظر گرفتی؟
اگر ارائه کننده آمار شما باشید ایران از همه دنیا گلستون تره و نه گرسنه ای وجود داره نه بیکاری.
این دیگه از از اون حرفا بود. خیلی رو میخواد!!!!
ما چقدر خوشبختيم
جناب وزیر با سلام و احترام
از جنابعالی مرد و مردانه یه سئوال دارم که مدام میگی وضع کارگران بهتر شده
1- کارمندی که هم امنیت شغلی داره هم اینکه بیشتر از یه کارگر حقوق و دستمزد و اضافه کاری میگره وضعش خوبه تا یه کارگر بدبختی که ماهی 3030000 ریال حقوق ماهانه داره میگیره بابا جون با این پول اصلا" نمی شه امیدی به آینده داشت انصافا" خود شما یک ماه میتونی با حقوق کارگری + به قول شما با پول یارانه زندگی کنی فقط یک ماه خودت انصاف کن مطمئن هستم که نمیتونی داداش بزرگ من پس این قدر بی انصاف نباش
وزیر عزیز ، آیا تعریف بیکار در آمریکا هم مثل ایران است؟! ، جهت اطلاع اگر در ایران هفته ای 2 روز و روزی 2 ساعت کار کنی شاغل محصوب می شوی!!!.
تا تعريف بيكاري چه باشد؟ اگر فال فروش سر چهارراه را هم شاغل به حساب آوريم كه كمترين نرخ بيكاري در راه شيري را داريم!
تعریف بیکار در آمریکا و ایران تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. علت این اختلاف تفاوت در معیار سنجش است. اگر معیار سنجش را یکی کنیم به احتمال خیلی زیاد نتیجه بر عکس خواهد بود.
اظهار نظر با مزه ای فرمودند آقای وزیر...ممنون از اینکه بابت انبساط خاطر هوطنان می شوید.....
آخه تو یا استاندار تو از کجا می دونه من چند وقته بیکارم؟!!!!!
همت کنید همین آمار رسمی که کمتر از واقعیته رو اعلام کنید. تا ببینیم.....
ای کاش سیستم حمایت اجتماعی امریکا را با ایران هم مقایسه می کرد
مثل اینکه ایشون نمیدونن جمعیت امریکا 300 میلیون نفره و اینکه مردم امریکا حقوق بیکاری دریافت میکنن و دولتشون همه جوره امکانات به مردمش میده
تازه تورمشون هم همیشه زیر 5 درصده
آره خوب راست میگن ایشون! فقط نمیدونم چرا این همه دکتر و مهندس دارن از ایران به همین کشور با رشد اقتصادی منفی مهاجرت میکنن .... واقعا چرا؟!
شکر خدا لطیفه امروز رو هم شنیدیم و بدون جک نماندیم
دست اقای وزیر درد نکند که دل همه رو شاد کرد
و البته اين غضنفر نگفت كه جمعيت ما هم يك چهاروم آمريكاست و اصولا با هفته اي دوساعت كار براي تعريف شاغل بودن ما از جمعيت كره ماه هم كمتر بيكار داريم
ای ول راست می گی !!!!!!!! نسبت جمعیت مان نسبت به آمریکا چطور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حمایتهای شما از بیکاران چطور؟
lمگر ما از امریکا الگو میگیریم که اینچنین مقایسه میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۸
والا به خدا جاهای دیگه مرگ بر آمریکا،اینجا که شد مقایسه با امریکا
آخه ما رو چه به آمریکا، شاید اونجا همه بخوان بیکار باشن. این چه استدلالی است؟
آقای وزیر درمقام مقایسه برخی امور باید همسان ویا نزدیک به هم باشد به نظر شما جمعیت ایران وآمریکا همسان است یا نزدیک بحث دوم تعریف بیکاری است آیا تعریف بیکاری در آمریکا همان تعریفی است که شما ازبیکاری دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باتشکر اززحمات جنابعالی
آقا من یک پیشنهاد دارم
پیشنهاد میکنم درراستای سخنان حکیمانه این آقای وزیر عزیزمون ماهم شروع کنیم از آمریکا نیروی کار متخصص وارد کنیم گناه دارن بیچاره ها مردمشون بیکارند اونا هم یک نونی ببرن برای زن و بچه اشون ثواب داره
خدمت وزیر کار بفرمایید من و تعداد زیادی از دوستانم با مدرک مهندسی هوافضا از دانشگاه مالک اشتر وزارت دفاع بیکاریم!فکر نکنم تو آمریکا مهندس هوافضا بیکار باشه!
آماراتون رو برای خودتون قاب کنید.
و همين طور جمعيت آمريكا از ايران بيشتر !!! و همين طور وضعيت بهتر بيكاران آمريكايي
به خدا خجالت هم خوب چيزيه...

به قران قسم اون دنيا هم هست هااااااااااا...

حالا ببينيد كي گفتيم.....
از كي تا حالا آمريكا معيار سنجش شده؟
اداره کار در شهرستانها نمی توانند از حقوق کارگران دفاع نمایند متاسفانه روابط حاکم بر کارگر و کارفرما از نوع ارباب رعیتی است و استعمارگرایانه است . صدها بار برای کار طی این پنج سال مراجعه نمودم فقط وعده های توخالی و امروز و فردا مثل قرن های تهی
منظور ایشون حتما تو اداره خودشون هست و الا جمعیت بیکاران روز بروز بیشتر میشوند در عوض یارانه میگیریم نگرانی نیست .
خدا را شاهد می گیرم که وقتی بیکاری مثل من این خبرها را می خونه چقدر حالش بد می شه. چقدر بی رحمی و ظلم است گفتن این حرف ها که نمک پاشیدن روی زخم ما بیکاران است.
سلام اگه به امید اینها بمونیم که کار مناسب برای ما پیدا کنند شرمنده زن وبچه شدیم از سال 82 در کاریابی درخواست کار دادم فقط یادمه 4الی پنج هزار تومن پول دادم هنوز خدانشناسها زنگ نزدند تو این چند سال هم با سیلی صورت خودم رو سرخ نگهداشتم و هزار تومنی رو از زیر پای فیل کشیدم بیرون
با این تعریف مسخره ای که از نیروی کار دارید معلومه که شاهد اخبار مضحکی مثل این خواهیم بود.
لطفا بخش طنز تابناک را بیشتر کنید!
چرت پرت تحویل ملت نده.....تا میگن نون از گندمه سریع توپ رو میندازین تو زمین امریکا....اقایون علامه توجه کنن که ملت : ملت زمان قاجار نیست که بیسواد باشن و با تراخومو ابله دست وپنجه نرم کنن..اون زمان گذشت...بیکاری رو باید با جمعیت..منابع درامد..و...سنجید نه اینکه هر کم کاری و کوتاهی که انجام میدین پای حساب امریکا بنویسین اصلا" چه ربطی داره...بده..نباید به هر قیمتی سلب مسئولیت کرد و بچه گانه یه چیزی پروند.....ما داریم در مورد ایران صحبت میکنیم نه امریکا..بعدشم فعلا"اونا ازما که جلوترن
اینگونه اظهارنظرها نشانه بیخردی وزیرمیباشد چون:
1- 33سال شعارمیدهیم مرگ برامریکا ونباید امریکا الگوی ماباشد
2- اگراین وزیر کمی اطلاعات جفرافیایی داشت این مقایسه راباتوجه به جمعیت امریکا نمیکرد
3-تعریف بیکاری درایران وامریکا بسیار متفاوت میباشد
حتی از نظر نرخ بیکاری هم ما بالا تریم و همچنین ما امار درستی از مشاغل نداریم. هند و چین هم به مراتب نرخ بیکاری پایین تری از امریکا دارند ایا سطح رفاه مردم این کشورها قابل قیاس هست.
خوب بود یک معیاری هم از اصطلاح "کار" میدادند. 6ساعت در هفته یعنی کار؟؟؟ تازه اگر به بازده ما ایرانی ها نگاه کنید این 6ساعت برابر است با 5دقیقه در هفته کارکردن مفید!!!
بله اگر مطابق ترفند های آماری شما زنان خانه دار هم شاغل حساب شوند ، نرخ بیکاری ما از همه جا کمتر است . فقط یک مشکل کوچولو باقی می ماند آنهم اینکه با این آمار درخشان نمی توان کرایه خانه داد پس نمی توان ازدواج کرد پس پسران و دختران ما به فساد می افتند پس بچه های حرام زاده و سر راهی و سقط جنین و ایدز و هپاتیت زیاد می شود . این بچه های بی سرپرست یا تک سر پرست فردا به علت فقر و عدم تربیت مناسب به کیف قاپی و اعتیاد و خود فروشی و لات بازی و قاچاق مواد مخدر می افتند و هزاران نفر دیگر را آلوده کرده از راه راست خارج می کنند و خانواده های سالم را متلاشی می سازند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار