بازدید 3463

توافق ایران و روسیه برای همکاری در عراق

کد خبر: ۱۴۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۳ 09 February 2011
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق خبر داد که بر اساس توافقات دو کشور بعد از سفر رئیس سازمان هواپیمایی به بغداد، تعداد پرواز‌ها بین ایران و عراق افزایش خواهد یافت.

حسن دانایی فر در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به سفر نخجوانی رئیس سازمان هواپیمایی ایران به عراق تصریح کرد: در این سفر بر افزایش تعداد سفرها بین دو کشور توافق شد و علاوه بر بغداد و نجف برنامه پرواز از اربیل و سلیمانیه به ایران در دست انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد در نتیجه سفر هیأت ایرانی به عراق حجم پرواز بین دو کشور به گونه‌ای باشد که هر روز یک تا دو پرواز به عراق داشته باشیم.

سفیر ایران به ادامه دیدارهای خود با مقامات عراقی اشاره کرد و گفت: دیدارهایی با معاون رئیس جمهور عراق داشتم و علاوه بر این روز یکشنبه سفیر روسیه در عراق در سفارت ایران دیداری با بنده داشت که طی آن مسائل منطقه و عراق بررسی شد.

وی افزود: در این دیدار درباره پروژه‌ها موجود در عراق برای همکاری شرکت‌های ایرانی و روسی گفت‌وگو شد و به این توافق رسیدیم که شرکت‌های ایرانی و روس برای همکاری در عراق به هم معرفی شوند.

دانایی فر همچنین گفت: در این دیدار آخرین وضعیت محل ماموریت را با همتای روس مورد تبادل نظر قرار دادیم.

وی در رابطه با آزادی ایرانیانی که به خاطر ورود غیرقانونی به عراق در این کشور بازداشت شده‌اند با اشاره به آزادی 45 شهروند ایرانی در 20 روز گذشته اعلام کرد که قول‌هایی داده شده که حدود 20 نفر دیگر نیز به زودی آزاد شوند.

دانایی فر همچنین خبر داد که روز سه‌شنبه با نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق در خصوص تحولات این کشور و منطقه تبادل نظر داشته است.

سفیر ایران با اشاره به ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: به همین مناسبت گروه‌های مختلفی از جمله سران قبایل و  عشایر با مراجعه به سفارت مراتب تبریک خود را اعلام کرده‌اند.

دانایی‌فر همچنین از برگزاری نشست‌هایی با حضور ایرانیان مقیم عراق گروه‌های دانشجویی و... به مناسبت دهه فجر خبر داد.

وی به دو دیدار خود در هفته جاری با وزیر امور خارجه عراق اشاره کرد و گفت: در این دیدارها در رابطه با پیشرفت همکاری‌های مرزی و همکاری‌های دوجانبه و دیگر مناسبات گفت‌وگو صورت گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی