بازدید 6925
۸
گزارش اختصاصی «تابناک» از کنفرانس انقلاب اسلامی در منچستر؛

به دیوید کامرون هم بفهمانید که ما مسلمان تروریست نداریم...

«دکتر شکسپیر»، استاد دانشگاه و نویسنده شناخته شده بین المللی به بازگشت اخیر خود از کنفرانسی در عراق اشاره کرد و گفت: من با اطمینان اعلام می کنم که هژمونی آمریکا و دیگر قدرت های سلطه گر در ضعیفترین وضع خود قرار گرفته و مقاومت در برابر این هژمونی، روز به روز منسجم تر می شود.
کد خبر: ۱۴۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۶ 06 February 2011
مرکز اسلامی منچستر، با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در انگلستان به مناسبت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی روز شنبه مورخ پانزدم بهمن ماه 1389 کنفرانسی با نام «انقلاب اسلامی؛ مقاومت در برابر هژمونی جهانی» برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، این کنفرانس با شکوه که با شرکت هموطنان و دیگر علاقه مندان از کشورهایی چون عراق، پاکستان، افغانستان و گروه هایی از انگلستان و با سخنرانی و پرسش و پاسخ توسط چهار نفر از صاحب نظران مسائل ایران برگزار شد، به شدت مورد استقبال حاضرین در کنفرانس واقع گشت.

بنا بر این گزارش، در آغاز این کنفرانس  که به زبان انگلیسی برگزار شد ـ فیلم کوتاهی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در زمینه های گوناگون صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی به نمایش درآمد و سپس «حجت الاسلام و المسلمین بدیعی»، مدیر مرکز اسلامی منچستر با خوشامد گویی به حاضرین، به نقش انقلاب اسلامی و رهبری بی بدیل امام خمینی(ره) پرداخت و خیزش های صورت گرفته اخیر در کشورهایی همچون تونس و مصر را ادامه بیداری اسلامی دانست که با انقلاب اسلامی آغاز شده است.

وی همچنین اسلام را سرآغاز مقاومت در برابر زیاده خواهی و هژمونی استکبار معرفی و اظهار امیدواری کرد تا قیام های صورت گرفته در برخی کشورهای اسلامی به دیگر کشورهای تحت ستم نیز سرایت کرده و زیاده خواهان مستکبر را ناامید و سرنگون سازد.

«دکتر حلمی»، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در انگلستان نیز در سخنان خود استکبار ستیزی و ایستادگی در برابر ظالمان را از ویژگی های برجسته انقلاب اسلامی دانست که بدون رهبری داهیانه امام خمینی و هدایت و توجه ویژه مقام معظم رهبری، قطعا در طول زمان از بین می رفت.

وی مقابله با زیاده خواهان در کشورهای منطقه را محصول درخت تنومند انقلاب دانست که به مرور با استحکام ریشه ها، ثمرات آن در دنیا، کام حق جویان را شیرین و مستکبران را ناامید کرده است.

«دکتر شکسپیر»، استاد دانشگاه و نویسنده شناخته شده بین المللی، دیگر سخنران این مراسم بود که به بازگشت اخیر خود از کنفرانسی در عراق اشاره کرد و گفت: من با اطمینان اعلام می کنم که هژمونی آمریکا و دیگر قدرت های سلطه گر در ضعیفترین وضع خود است و مقاومت در برابر این هژمونی، روز به روز منسجم تر می شود.

وی به نقش انقلاب اسلامی ایران در ایجاد این مقاومت اشاره کرد و امام خمینی را بنیانگذار بنای ایستادگی در برابر مستکبران دانست.

او همچنین دمکراسی غربی را شیوه ای شکست خورده معرفی کرد و برخورد آمریکا با مسائل بین المللی را دوگانه دانست.

شکسپیر افزود: در حالی که آمریکا به حکومت دینی و الهی ایران انتقاد می کند، خود از کشورهای دیگری که از دوستان آمریکا هستند و سیاست های به ظاهر دینی و غیر بشری را ترویج و به اجرا می گذارند، حمایت می کند.

وی افزود: ایران کشوری با ثبات است و آمریکا و دوستانش از این ثبات نگرانند. وی اسلام و تشیع را مروج عدالت دانست و بانکداری اسلامی و قوانین زکات را در گسترش عدالت، الگویی برای دیگران معرفی کرد.

«خانم دکتر آذرپی» ،استاد دانشگاه، سخنران بعدی بود. وی اسلام را مایه سعادت بشری و انقلاب اسلامی و دستاورهایش را الگویی برای دیگر کشورها معرفی کرد و افزود: اگر دیگران از انقلاب و رهبری آن پیروی کنند، می توانند هژمونی آمریکا و زورمداران دیگر را از بین ببرند.

«پروفسور دکتر ابومهند»، سخنران بعدی از شکوه انقلاب اسلامی و رهبری مدبرانه امام خمینی گفت و نقش انقلاب اسلامی ایران را در عراق بررسی کرد.

وی از حاضرین پرسید که آیا عراق واقعا کشور مستقلی است و سپس پاسخ داد: آمریکایی ها، همه تلاش خود را می کنند که همه کاره عراق شوند.

وی همچنین به کنفرانسی اشاره کرد که هرچند از سوی وزارت نیروی عراق اعلام عمومی شده بود، ولی بعده معلوم شد که آمریکایی ها هر که را دوست داشتند، دعوت کرده بودند و عملا نیروهای دلسوز به کنفرانس دعوت نشدند.

«دکتر احمد آفتاب»، عضو سابق شورای شهر منچستر ـ که گرداننده نشست و میزگرد پرسش و پاسخ بود ـ از حاضرین در جلسه خواست، به هر شکل ممکن، صدای خود را به گوش «دیوید کامرون»، نخست وزیر انگلیس برسانند و به او بفهمانند که ما مسلمان تروریست نداریم؛ مسلمان نمی تواند تروریست باشد.

وی افزود: چرا هنگامی که گروه های ستیزه جوی ایرلندی علیه حکومت مرکزی مبارزه و اقدام به حرکت های تروریستی می کردند، کسی به آنان نمی گفت، تروریست های مسیحی، ولی درباره مسلمانان پافشاری دارند، کلمه اسلام و مسلمان را به همراه کلمه تروریست بیاورند.

گفتنی است، در این کنفرانس، شرکت اساتید دانشگاه های «منچستر»، «سالفورد» و «مترپولیتن» چشمگیر بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
واقعا که قرآن مهجور مانده است و ما چه کم بر روی گفتار قرآن که کلام خداوند است کار کرده ایم. چطور ممکن است مسلمانی که کتاب آسمانی اش قرآن است و در آن آمده که کشتن یک انسان مثل کشتن تمام بشریت است بتواند تروریست شود. آیا مبارزه در مقابل زیاده خواهی استکبار و جلوگیری از برده داری مدرن که بر خلاف کرامت انسانی است را می توان تروریسم نامید؟ البته ترور یعنی وحشت و تروریسم یعنی ایجاد وحشت. اگر خواب عده ای استثمار گر را یک نگاه الهی پریشان کرده باید بگوییم ما بر ایجاد ترور برای آنها پافشاری خواهیم کرد. هدف ما مشخص است و خواستار بازگشت کرامت انسانی نزد تمامی ملتها فارغ از دین و نژاد و رنگ پوست و غیره هستیم.
پایه گذارتفرقه وعملیات تروریستی اسلاف واجدادآقای کامرون درانگلیس هستند که ای فردنیزمیراث خوارآنهاست میخواهدردگم کنددترورانشمندان اتمی ایران وکودتاهای دنیاباطراحی اینگونه آدمهای انسان نماکه دم ازحقوق بشرمیزنند انجام میپذیردمسلمانان وانسانهای آزاده پاسخ اینگونه یاوه گوئیهارابدهید
khoda ro shokr
eslam pirooz ast
.
درود بر هموطنان عزیز که همه جا مدافع انقلابند وبا تشکر از رایزن ایران در انگلیس که همیشه متعهدانه در صحنه است.
این ها را ازصمیم دل می گویم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار