بازدید 44948

زیرگرفتن معترضان مصری با نفربر +عکس

رسانه‌های مستقل و پایگاه خبری آزاد در مصر به طور گسترده به این مسئله اشاره کرده و از آن با عنوان «جنایت رژیم مبارک در روز روشن» یاد کردند.
کد خبر: ۱۴۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۶ 05 February 2011
منابع مستقل و آگاه خبری در مصر از زیر گرفته شدن ده‌ها نفر از مردم مصر طی روزهای اخیر در تظاهرات علیه مبارک خبر می‌دهند که در آن مزدوران این رژیم با استفاده از تانک و نفربر به جان مردم افتاده‌اند.

به گزارش مهر، زیر گرفتن حداقل ۲۰ نفر از مردم مصر در جریان تظاهرات اخیر علیه رژیم «حسنی مبارک» در مصر خبری بود که در روزهای اخیر در اکثر رسانه‌های جهان عرب گم شد.

سانسور خبری شدید از سوی مقامات مصری که طی آن با خبرنگاران برخورد شدید انجام شده و دوربین‌ها و وسایل آنها ضبط می‌شود همگی از عواملی بود که باعث شد کمتر رسانه‌ای به این مسئله بپردازد.
خودرو نیروهای امنیتی در حال نزدیک شدن به مردم

اما رسانه‌های مستقل و پایگاه خبری آزاد در مصر به طور گسترده به این مسئله اشاره کرده و از آن با عنوان «جنایت رژیم مبارک در روز روشن» یاد کردند.

بر این اساس، در تصاویر و عکسهایی که هم اکنون از این وقایع اسفبار منتشر شده است، برخی از نیروهای امنیتی وابسته به مبارک با استفاده از تانک و نفربر مردم را زیر می‌گیرند.

نکته مهم در این تصاویر این است که در برخی موارد مشاهده شده که نیروهای امنیتی مصر عامدانه دست به این اقدام زده و موجبات کشته شدن مردم مخالف مبارک را به وجود آورده‌اند.



منابع آگاه با اشاره به کشته شدن اکثر افراد زیرگرفته شده در تظاهرات اخیر، آمار کشته‌شدگان در روزهای اخیر در مصر را بسیار بالاتر از آمارهای دولتی مصر می‌دانند.

بر این اساس، در حالی که منابع رسمی از کشته شدن قریب به ۴۰۰ نفر در راهپیمایی‌های اخیر خبر داده‌اند، مقامات آگاه آمار واقعی را چند برابر این تعداد می‌دانند.

چندی پیش سندی از وزارت کشور مصر افشا شده بود که بر اساس آن بر این مسئله تاکید شده بود که اخبار منتشر شده در رسانه‌های خارجی و داخلی باید تحت نظر و به صورت کاملا کنترل شده در اختیار آنها قرار گیرد.
 

خودرو نیروهای امنیتی پس از زیر گرفتن مردم در حال فرار

شاهد این مسئله برخورد مقامات مصری در طی یک هفته اخیر با شبکه خبری الجزیره قطر بود که تن به انتشار این اخبار نمی‌داد و در صدد انتشار گزارش از منابع خاص خود بود. در نهایت مقامات رژیم مبارک تصمیم به تعلیق فعالیت دفاتر و خبرنگاران الجزیره در قاهره گرفتند و حتی فرکانس این شبکه در ماهواره نایل ست را با مشکل مواجه کردند.

اما در مقابل شبکه العربیه عربستان به سادگی خبرنگاران خود را در نقاط مختلف قاهره منتشر کرده و به پخش گزارش از آنان می‌پردازد و البته در مقابل اخباری که در العربیه منتشر می‌شود کاملا اخباری مشابه تلویزیون ملی مصر است!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست