بازدید 12757

جده صحنه اعتراض علیه مقامات سعودی

گفته می شود علت بازداشت این افراد، برگزاری تجمع اعتراض آمیز در اعتراض به عدم رسیدگی دولت به سیل زدگان شهر جده بوده است. دولت عربستان برای مقابل با این حادثه تا به این لحظه این اقدام جدی صورت نداده است.
کد خبر: ۱۴۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۹ 30 January 2011
به دنبال برگزاری تظاهرات و تجمع های اعتراض آمیز علیه مقام های سعودی در شهر جده تعدادی از تظاهرکنندگان بازداشت شده و به نقطه نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم برخی منابع تعدادبازداشت شدگان را 30 نفر و برخی منابع 50 نقر اعلام کرده اند.

مردم دولت را به سهل انگاری و کوتاهی در اقدامات پیشگیرانه و کمک به آسیب دیدگان از سیل هفته گذشته در جده متهم می کنند که خسارات فراوانی وارد کرد.

گفته می شود علت بازداشت این افراد، برگزاری تجمع اعتراض آمیز در اعتراض به عدم رسیدگی دولت به سیل زدگان شهر جده بوده است. دولت عربستان برای مقابل با این حادثه تا به این لحظه این اقدام جدی صورت نداده است.

مقدمات این تجمع اعتراض آمیز که بعد از نماز جمعه روز گذشته برگزار شد، از طریق ارسال پیامک های دسته جمعی توسط اهالی شهر جده صورت گرفت.

از سوی دیگر در پیامک هایی که میان آنان رد و بدل می شود، اعلام شده که این اعتراضات روز شنبه نیز ادامه خواهد یافت و قرار است شهروندان معترض در مقابل شهرداری جده تجمع کرده و به شعار علیه مسئولان مربوطه بپردازند.

قابل ذکر است شهر جده هفته گذشته بر اثر بارندگی شدید دچار آب گرفتگی شد و بسیاری از خانه ها، مغازه ها و ممتلکات شهروندان بر اثر این سیل به شدت آسیب دیده است.

در همین حال منابع پزشکی از شهر جده خبر دادند که بر اثر این سیل بیش از 800 شهروند جده زخمی یا ناپدید شده اند. نیروهای امدادی موفق شدند بیشتر زخمی ها را به بیمارستان انتقال دهند اما حال بسیاری از آنان وخیم اعلام شده است.

کارشناسان مسائل سیاسی عربستان سعودی در این باره می گویند: شهروندان عربستانی طی سال های گذشته به هیچ وجه جرأت هرگونه اعتراض به وضعیت موجود را نداشته اند اما انقلاب اخیر تونس و وضعیت فعلی کشور مصر که به گسترش یافتن دامنه اعتراضات در دیگر کشورهای عربی مانند یمن، اردن، الجزایر و غیره منجر شده، موجب گردید که شهروندان عربستانی نیز کمی جرأت پیدا کنند تا در صورت داشتن اعتراض، بدون هیچ ترسی دست به تجمع یا تظاهرات اعتراض آمیز بزنند.

تظاهرات در شهر جده و برگزاری اعتصاب عمومی در بخش دولتی و خصوصی در اعتراض به وخامت تاسیسات زیربنایی و بی توجهی حکومت به پیامدهای سیل در این شهر شدند از جمله درخواست های فعالان سیاسی عربستان سعودی بوده است.

شماری از فعالان سیاسی عربستان خواستار برگزاری تظاهرات در روز شنبه در برابر شهرداری جده در اعتراض به دروغ های حکومت شدند.

در همین حال نامه ای دیگری خطاب به کارکنان بخش های دولتی و غیر دولتی خواستار برگزاری اعتصاب عمومی در اعتراض به بی توجهی دولت به مساله تاسیسات زیربنایی در جده شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست