بازدید 10245
رفتار متناقض درباره خواست شهروندان مسلمان؛

ظاهرا دولت آذربایجان متوجه مسأله نیست!

توافق مردم معترض با دولت اين كشور با میانجیگری ايران و تركيه، توافقي مشروط بوده كه تاكنون شرط مردم براي توقف تظاهرات، يعني آزادي دستگير شدگان محقق نشده و هر لحظه بيم آن مي رود كه به دليل پايبند نبودن دولت آذربايجان به تعهدات خويش، خروش مردم مسلمان اين كشور، دوباره دولت اين كشور را در بن بستي جدي قرار دهد.
کد خبر: ۱۴۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۰ 29 January 2011
در حالي كه تحولات كشورهاي عربي در روزهاي اخير، در كانون توجه افكار عمومي جهاني قرار گرفته و همه نگاه ها به سوي كشورهايي چون مصر و تونس جلب شده، گویا اوضاع مسلمانان آذربايجان نيز چندان وضعيت مناسب و مطلوبي را تجربه نمي كند.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، پس از آنكه دولت آذربايجان به دلیل اعلام ممنوعيت حجاب، مورد اعتراض گسترده شهروندان مسلمان اين كشور قرار گرفت و به دنبال آن، اين دولت به سركوب و دستگيري سران معترضان پرداخت، دامنه تظاهرات بسيار گسترده تر شد، به گونه اي كه دولت آذربايجان در برابر معترضان درمانده و براي حل بحران پيش آمده، دست به دامان كشورهاي همسايه، از جمله ايران و تركيه شده تا به نوعي، اين كشورها با میانجیگری، بحران موجود را حل و فصل كنند.

بنا بر اين گزارش، دولت آذربايجان كه نمي خواست مستقيم در برابر معترضان عقب نشيني كند، از ايران و تركيه خواست تا از اين دولت بخواهند كه قانون ممنوعيت حجاب را لغو و معترضان دستگير شده را آزاد كنند و در عوض نيز معترضان، دست از تظاهرات خياباني بكشند و اوضاع را به حالت عادي برگردانند.

به دنبال انجام چنين تحولاتي و همچنين میانجیگری ايران و تركيه، تظاهركنندگان از موضع خود عقب نشيني كردند، ولي با وجود تعهد دولت آذربايجان به آزاد كردن دستگير شده ها، خبرها حاكي از اين است كه تاكنون شمار بسیاری از آنان، هنوز در حبس هستند و از سرنوشت آنان اطلاع دقيقي در دست نيست.

اين در حالي است كه دولت آذربايجان براي در حبس نگه داشتن اين افراد، اقدام به جعل جرایم امنيتي عليه آنان كرده تا در حد امكان، بتواند از يك سو آنان را در حبس نگه دارد و از سوي ديگر، دسترسي ناظران بين المللي به اين افراد را محدود كند.

ذکر این لازم است كه توافق مردم معترض با دولت اين كشور با میانجیگری ايران و تركيه، توافقي مشروط بوده كه تاكنون شرط مردم براي توقف تظاهرات، يعني آزادي دستگير شدگان محقق نشده و هر لحظه بيم آن مي رود، به دليل پايبند نبودن دولت آذربايجان به تعهدات خويش، خروش مردم مسلمان اين كشور دوباره دولت اين كشور را در بن بستي جدي قرار دهد.

گویا دولت آذربايجان، لازم است، براي جلوگيري از برافروخته شدن دوباره خشم مردم مسلمان اين كشور، تعهدات خود را در قبال مردم مسلمان اين كشور انجام دهد و بداند كه اگر در گذشته مردم اين كشور وساطت ايران و تركيه را پذيرفته اند، اين بار ديگر میانجیگری ايران و تركيه هم كارساز نخواهد بود و اين مردم هستند كه مستقيم، مطالبات خود را از دولت آذربايجان خواهند گرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۶
میشه بگی دخالت یا میانجیگری ایران یعنی چی خب چرا میانجی برای مصرنمیشیم در آذربایجان مسئله فقط حجاب نیست که اگر هم بود مسئله کم اهمیتی نیست.
من هنوز هم متوجه نمی شوم که تابناک چرا در مسائل کشورهای دیگر دخالت میکند در حالی که دولت محترم در تلاش جهت دوستی با همسایگان است
به نظر من هم مطالباتشون رو بگیرند بهتره!
تا این دولتها بتونن گریبان خودشون رو از گیز استعمار بیرون بکشن سالها طول می کشه. اما فقط کافیه یک نگاهی به رخدادهای افریقا بکنند. وعده های الهی به موقع محقق می شوند و این ردخور ندارد. صبر همیشه کلید حل معما هاست
شما خون خودتو کثیف نکن تابناک
دولت آذرباییجان باید از وقایع تونس و مصر عبرت بگیرد .
غلط كرديد به شما چه ربطي داره؟
عجببببببببببببببببببببببببب !!! چقدر دروغگویید شما! دارم از دروغهای شما بالا میارم.
تابناک باز کرمت جنبید؟
ایران و ترکیه برای آزادی 20 درصد خاک اشغال شده کشور مسلمان آذربایجان تاکنون چه اقدامی انجام داده اند؟برای یک میلیون آواره جنگی کشور مسلمان شیعه آذربایجان دولت ایران تاکنون چه اقدامی کرده است؟
تابناک از تو سئوال دارم اولویت یک کشور مسلمان اکثرا شیعه آذربایجان آزادی مناطق اشغالی است یا رعایت احکام اسلامی؟
خداوند بر شیطان لعنت کند.خداوند بر شیطان لعنت کند.خدا هرکس که به خدا و دینش و مردمش خیانت می کند لعنت کند .اگر شما هم غرض ورزی نسبت به آذربایجان دارید به شما هم لعنت کند
انشالا خارش شما هم بر طرف خواهد شد
مسولان محترم تابناک. باور کنید این همه دروغ هیچ تاثیری بر نگرش ملت آذربایجان نخواهد داشت. برای تحلیل اشتباه دولت آذربایجان هیچ نیازی به این همه دروغ بافی نیست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر