بازدید 27687

از وزارت خاتمی تا حمایت از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها

«در صحنه عمل، نگران بودن دردي را درمان نمي‌کند. قطعا هر کسی در فرآیند اجرا، ممکن است چند اشتباه هم داشته باشد، ولی وظیفه ما در آن هنگام نیز تنها یاری رساندن است و در اوضاع کنونی، نباید هیچ گونه کاری در راستای تضعیف صورت گیرد.»
کد خبر: ۱۴۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۷ 24 January 2011
سرویس اقتصادی ـ این روزها محمد شریعتمداری وزیر بازرگانی دولت سید محمد خاتمی را در سمت مشاور رهبر انقلاب می شناسند.

به گزارش «تابناک»، او که در دوران بیش از پنج ساله دولت احمدی نژاد سیاست سکوت رسانه ای را در پیش گرفته بود و بسیار کم در تیتر خبرها و تلکس خبرگزاری ها ظاهر می شد، این بار با رویکردی غیرمنتظره و البته ستودنی در رسانه ها ظاهر شده در رابطه با طرح هدفمندی یارانه ها و... اظهارنظر کرده است.

 این حضور پر رنگ شریعتمداری اما این بار با حمایت جدی و محکم از شجاعت دولت در اجرای طرح تحول اقتصادی و هدفمندی یارانه ها همراه بود. وی که در ایام انتخابات نیز رویکرد سیاسی خود را عملا با خودداری از هرگونه اظهار نظر درباره جریان دوم خرداد، از دیگر اصلاح طلبان جدا کرده بود، این بار با عباراتی صریح به حمایت از دولت پرداخت:

«بي‌انصافي است که آدم بگويد حتي در شرايط حاضر هر کس ديگري بود، مي‌توانست اين کار را انجام دهد. بالاخره اين کار شهامت اجرا مي‌خواهد که دولت وارد اجراي آن شده است. در حال حاضر اقتصاد کشور ما نيازمند اين چنين اصلاح بزرگي بوده است و قطعا در طول تاريخ اقتصاد ايران و در زمان ما اين چنين اصلاح اقتصادي نظير ندارد.»

بنا بر این گزارش، شریعتمداری پا را فراتر گذارده و حتی منتقدین و افرادی را که همواره با ابراز نگرانی از پیامدهای اجرای این طرح باعث ناامیدی عمومی از موضوع هدفمندی می شوند، زیر سوال می برد:

«در صحنه عمل، نگران بودن دردي را درمان نمي‌کند، جز آن‌ که مردم و مجريان را در راه مهمي که در پيش گرفته‌اند، متزلزل سازد که اين کار حتما گناه است.»

شریعتمداری در این مصاحبه مفصل تأکید می کند که شرایط کامل برای اجرای طرح هدفمندی در هیچ زمانی محقق نمی شد و انتظار برای حصول چنین شرایط ایده آلی، تنها به هدر رفتن امکانات کمشور منجر می شد.

اما ناگفته نماند که وی همچنان به نوعی دولت های گذشته را تبرئه می کند و عنوان می دارد که شرایط در آن ادوار برای اجرای طرح بسیار نامساعد بوده و البته دولت کنونی در موقعیت مناسب تری برای اجرای این تحول عظیم اقتصادی قرار دارد.

البته او از انکار این حقیقت که شرایط اقتصادی و افزایش روز افزون درصد حجم یارانه ها به بودجه عمومی دولت همه را مجبور به تن دادن به طرح هدفندی کرده است، سر باز نزد و تأکید کرد: «هر چه جلوتر مي‌رفتيم، حجم و عدد سهم يارانه نسبت به بودجه کل کشور افزايش مي‌يافت و براي دولت‌هاي بعد اجراي اين کار سخت‌تر مي‌شد.»

شریعتمداری در پایان این گفت وگو، سخن گفتن از احتمال شکست طرح را نیز خطا و زمینه سازی برای شکست طرح هدفمندی خواند و ادامه داد: «قطعا هر کسی در فرآیند اجرا، ممکن است چند اشتباه هم داشته باشد، ولی وظیفه ما در آن هنگام نیز تنها یاری رساندن است و در اوضاع کنونی، نباید هیچ گونه کاری در راستای تضعیف صورت گیرد.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
خدایا تمام انسان های با وجدان از هر جناح را عاقبت به خیر بفرما.
واقعا هم شهامت میخواد چنین طرح بزرگی.درود بر احمدی نژاد مرد شجاع ایران
چه عجب یه جای منفعت طلیی به حمایت پرداختند. احسن. من از اطلاح طلب نیستم ولی انسانهای واقع بین رو دوست دارم. امیدوارم کلک ملک تو کارتون نباشه ای کلک!!!
حرفهاشون درسته کاملن و اصل حذف یارانه کار با ارزشیه که البته نحوه ی اجراش بماند.
اما در جواب استفاده سیاسی تابناک از این موضوع باید بگم نوع نگرش آقای شریعتمداری علاوه بر اثبات بی غرضی خودش، شاهدی بر سعه صدر مجموعه همکاران آقای خاتمی است.
سعه صدر هم ... می دونید دیگه این روزا چقدر کم یابه!!
احتمالاً قراره وامی یا پولی به تابناک بدن که اینجوری حرفهای یک وزیر سابق رو به نفع دولتی که سر تا پا داره سعی می کنه پیشینیان رو کاملاً نفی بکنه، بصورت یکجانبه تفسیر و سانسور می کنه
حرف حساب گفته .درود بر دلسوزان نظام و انقلاب.درود بر ملت بزرگ ایران.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر