بازدید 6846

تأثیر سقوط دولت حریری بر پرونده امام صدر

پیگیری قضیه امام موسی صدر در لبنان یک مسئله ملی است. لبنانی ها پیگیری حقوقی قضیه امام و آزادی ایشان را به عنوان رمز لبنان همیشه در دستور کار داشته و دارند. ملاقات هایی هم که طی سال های گذشته با مقامات لبنانی و رهبران سیاسی و مذهبی آن داشتیم شاهدی بر این مدعاست که یک اراده ملی برای پیگیری حقوقی و قضایی و آزادی امام صدر وجود دارد
کد خبر: ۱۴۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۹ 22 January 2011
روابط عمومی «یاران صدر» اعلام کرد: با سقوط دولت لبنان و وقوع بحران داخلی در این کشور، درباره تاثیرات احتمالی این تحولات بر پرونده پیگیری سرنوشت امام موسی صدر، با مهندس مهدی فیروزان، خواهرزاده و داماد امام موسی صدر و عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر گفتگو کردیم.

وی در گفتگو با سایت یاران صدر درباره تاثیر تحولات اخیر لبنان و سقوط دولت این کشور بر پیگیری پرونده سرنوشت امام موسی صدر، بویژه دادگاه محاکمه قذافی، گفت: پیگیری قضیه امام موسی صدر در لبنان یک مسئله ملی است. لبنانی ها پیگیری حقوقی قضیه امام و آزادی ایشان را به عنوان رمز لبنان همیشه در دستور کار داشته و دارند. ملاقات هایی هم که طی سال های گذشته با مقامات لبنانی و رهبران سیاسی و مذهبی آن داشتیم شاهدی بر این مدعاست که یک اراده ملی برای پیگیری حقوقی و قضایی و آزادی امام صدر وجود دارد و همه طوائف، گروه ها و فعالین سیاسی لبنانی که ممکن است در همه مسائل اختلاف داشته باشند، در این قضیه وحدت نظر دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بحران سیاسی اخیر لبنان ممکن است دادگاه محاکمه قذافی، رباینده امام، که قرار است ۱۳ اسفند در لبنان برگزار شود، را به تاخیر بیندازد گفت: طبیعتا اینگونه بحران های داخلی ممکن است باعث تاخیر در پیگیری شوند، همانطور که این احکام دادستان لبنان هم نشان دهنده این وحدت نظر است، در عین حال که مدت زمان صرف شده برای صدور این احکام نشان دهنده این است که این درگیری های سیاسی باعث تاخیر در پیگیری قضایی هم می شود. این بار هم از آنجایی که سقوط دولت لبنان یک اتفاق بزرگ است ممکن است در پیگیری سرنوشت امام صدر اثر بگذارد، اما امیدواریم تاخیر قابل توجهی نباشد.

وی در عین حال تاکید کرد: تا امروز تاخیری در برنامه دادگاه لبنان اعلام نشده است. دولت هایی که این چند سال تشکیل شده اند هم در برنامه شان قضیه امام را گنجانده اند و تغییر دولت ها، تغییر گرایش های سیاسی و تفاوت ادیان، حتی جبهه گیری های سیاسی اثری در این حکم و اراده ملی نداشته است. لبنان بحران های عمیق تر از این داشته است و آن را از سر گذرانده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح
وب گردی