بازدید 8774

تلاش تمام عیار آمریکا برای توقف برنامه هسته ای ایران

«هوآرد باك مك كئون»، رئيس كميته سرويس‌هاي مسلح مجلس نمايندگان آمريكا، به نقل از گيتس بر لزوم بررسی گزینه های نظامی تأکید می ورزد تا در صورت شکست دیپلماسی و اعمال تحریم ها، از آن برای تغییر راه ایران استفاده شود.
کد خبر: ۱۴۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۰ 11 January 2011
سرویس بین الملل ـ در آستانه برگزاری نشست استانبول و تور هسته ای ایران و در ادامه فشارها و تلاش های ناموفق آمریکا در متوقف ساختن برنامه صلح آمیز ایران، وزیر خارجه این کشور به منطقه سفر کرده است تا یک بار دیگر، شانس خود را برای جلوگیری از دستیابی ایران به پیشرفت های هسته ای امتحان کند.

به گزارش «تابناک»، در همین راستا، روزنامه صهیونیستی «جورزالم پست» نیز با پوشش خبری سفر این مقام آمریکایی نوشت: هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه  ایالات متحده، روز دوشنبه ایران را به تلاش برای ایجاد درگیری های تازه در منطقه با هدف انحراف افکار عمومی از برنامه های هسته ایش متهم و جهان عرب را به اعمال تحریم های سخت تر علیه تهران و حمایت از مذاکرات صلح اسراییل و فلسطینی ها دعوت کرد.

بنا بر این گزارش، کلینتون در یک شبکه تلویزیونی سراسری عربی، با بیان این مطلب که تحریم ها روند پیشرفت ایران در ساخت سلاح اتمی را به تأخیر انداخته است، از جامعه بین المللی خواسته تا به فشارهای خود ادامه دهند.

وی در ادامه سخنانش، پیرامون مسأله هسته ای ایران اظهار کرد: «به رغم پیش بینی هایی که از دیرکرد در پیشرفت این کشور در دستیابی به سلاح های اتمی شده است، جهان باید به فشارهای خود ادامه دهد.»

کلینتون با تأکید بر این موضوع که ایران همچنان یکی از نگرانی های اصلی در منطقه است، از کشورهایی که با ایران مناسبات تجاری دارند، خواست تا از هیچ کاری در راستای اعمال تحریم ها علیه تهران فروگذاری نکنند.

در همین حال، خبرگزاری «بلومبرگ» نیز از درخواست کنگره جدید آمریکا برای آماده سازی یک طرح ملي استراتژيكي نظامي برای مقابله با برنامه هسته‌اي و تقویت سلاح های متعارف ايران خبر داد.

به گزارش این خبرگزاری، این برای دومین بار است که از مقامات نظامی این کشور خواسته می شود، رویکردی خاص در برابر ایران در پیش گرفته شود.

سال گذشته نیز در لايحه دفاعي سال مالي 2010 آمريكا درخواست يك گزارش غیرمحرمانه درباره قابليت‌هاي هسته‌اي ايران مطرح شد.

این در حالی است که دولت اوباما، بارها اعلام کرده است که برای متقاعد ساختن برنامه غنی سازی ایران، مسیر دیپلماسی و اعمال تحریم های اقتصادی را پیش خواهد گرفت.

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا نیز بر این باور است، گزینه نظامی پیشرفت برنامه هسته ای ایران را تنها برای مدتی به تأخیر خواهد انداخت و آتش بی ثباتی ها در منطقه را شعله ورتر خواهد کرد.

این در حالی است که «هوآرد باك مك كئون»، رئيس كميته سرويس‌هاي مسلح مجلس نمايندگان آمريكا، به نقل از گيتس بر لزوم بررسی گزینه های نظامی تأکید می ورزد تا در صورت شکست دیپلماسی و اعمال تحریم ها، از آن برای تغییر مسیر ایران استفاده شود. او بر این باور است، کنگره باید توضیح دهد که گزینه نظامی به چه معناست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
ايران كشور مستقل و مقتدري در منطقه است و بااين تهديدها ، كوتاه نمي آيد و نبايد هم بيايد. آنها صحبت هاي اضافه ميكنند و حد خودشان را نمي دانند.
اگه پافشاري كنيم نتيجه اين مي شه:
بالاخره ملت و دولت ايران به ما ثابت كرد كه به سوي بمب قدم بر نخواهد داشت. از اينكه در 10 سال گذشته موفق شديم ايران رو متقاعد كنيم كه فقط در سطح بيست درصد غني سازي كنند و فقط توليد صنعتي در حد توليد برق داشته باشند خوشحاليم و اين پيروزي بزرگي براي ماست. سخنراني رييس جمهور بعدي امريكا
بالاخره یک روز مجبورند ایران هسته ای را بپذیرند مهم این است که در آن روز چقدر پیشرفت کرده ایم ؟
چه درخواستی داریم و چه درخواستی دارند ؟
برای آن روز باید آمادگی داشته باشیم تا بیشترین بهره برداری را بکنیم
انرژی و حتی تسلیحات هسته ای حق مسلم ماست.
ما كه كار خودمان را ادامه ميديم اينقدر بچرخن تا جونشون در بياد .
تمام تنش های ما با امریکا داره به نفع امریکا در منطقه رقم می خوره واقعا جای تاسف دارد دیپلماسی خارجی ما زیر صفر است!
اگه فکر کردن درصورت حمله مردم ایران مثل عراقی ها یا افغان ها نظاره گر خواهند بود و درقبال تعرض به خاکشون ساکت مینشینن سخت در اشتباهن اون روز هلوکاست واقعی رو ما ثبت و رقم خواهیم زد(وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد)
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۶:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
شما مطمئنی مردم عراق و افغانستان فقط نظاره گر بودند یا شاید کاری نتونستند انجام بدهند؟
به این میگن دورگردی و دریوزگی یک مثلا ابرقدرت از چند مثلا کشور عربی شاید هم عبری !
هوآرد باك مك كئون کودن ترین و کم سوادترین سیاستمدار در آمریکاست که حرفهایش مثل یک کودک 4 ساله میماند . رویارویی آمریکا با ایران سبب کشته شدن دسته جمعه نظامیهای آمریکاییست و ما ایرانیها واقعا این را نمیخواهیم
من معتقدم که خداوند چیزی در درون انسان کار گذاشته به نام وجدان. هرقدر هم که به دیگران دروغ بگویی شب در تنهایی خودت نمی شه تا به خودت هم دروغ بگی. بنابر این ما قانونا کار خودمون رو پیش می بریم و مطمئنا ملتها به مظلومیت ملت ایران شهادت خواهند داد. تمام تکیه ما باید بر روی وجدان ملتها باشد البته بدون شعار.
باز هم مادر عروس...
پاسخ ها
محمد
| Australia |
۰۶:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
البته نگاه نکن که پیر و پلاسیده شده، دیدی شیخ عرب چطور باهاش به داغی مصافجه کرد؟
خدايااااااااا
باز شروع شد
اخه تا كي دشمن فرضي ميخوايم واسه خودمون بسازيم
خسته نشدين شماها
تمام این فشارها بدلیل اعتبار پایمال شده امریکا توسط ایران در منطقه و جهان است ساده انگاری است اگر فکر کنیم با توقف برنامه هسته ای امریکا دست از سرمان برمیدارد در این راه سختی که انتخاب کرده ایم فقط هوشیاری در تصمیم گیریها و اتخاذ مواضع منطقی راهگشا خواهد بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست