بازدید 12554

ادعای «الرای» درباره معامله سوریه و آمریکا بر سر ایران و جولان

خبر «الراي» كه توسط نشريات صهيونيستي نيز منتشر شده است، به نوعي نشان از به بن بست رسيدن مذاكرات صلح خاورميانه دارد/ مذاكراتي صلحي كه يكي از برنامه هاي اصلي «باراك اوباما» در كنار برنامه هاي ديگر وي از جمله خلع سلاح هسته اي و همچنين اصلاحات اقتصادي است...
کد خبر: ۱۳۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۸ 02 January 2011
سرويس بين الملل ـ در حالي كه تحولات اخير در منطقه از وقوع نوعي بي ثباتي منطقه اي به ويژه در بين كشور هاي عرب خاورميانه حكايت دارد، نشريات برخي از اين كشور ها در صددند با فرافكني، اين زمينه بي ثباتي را به خارج از كشور هاي خود و به ويژه به ايران منتقل كنند.

به گزارش «تابناك»، روزنامه كويتي «الراي»، در خبري آورده است كه در هقته هاي گذشته ما شاهد گفتگو هاي گسترده آمريكا و مقامات سوري براي وارد شدن اين كشور به گفتگو هاي همه جانبه صلح با رژیم اسرائيل بوده ايم.

اين روزنامه كويتي می افزاید: «وليد المعلم»، وزير خارجه سوريه، سيگنال هايي را به طرف آمريكايي فرستاده است مبني بر اينكه، سوريه آماده است مجددا در فرايند مذاكرات صلح با تل آویو قرار بگيرد. اين در حالي است كه دولت «باراك اوباما» معتقد است كه صلح بين اسرائيل و سوريه نقطه عطفي براي برقراري صلح در سرزمين هاي فلسطين است.

«الراي» همچنين گزارش داد، «دنيس راس»، مشاور «اوباما» گفته است كه، وي احساس مي كند كه سوريه آماده جدايي از ايران و و كاستن از حمايت هاي خود از حزب الله و حماس است.

بر همين اساس ظاهرا رژیم صهیونیستی نيز آماده است كه بلندي هاي جولان را به سوري ها برگرداند، توافق نامه اي درباره منابع آبي با اين كشور امضا كند و همچنين روابطش را با اين رژيم عادي سازد.

خبر «الراي» كه توسط نشريات صهيونيستي نيز منتشر شده است، به نوعي نشان از به بن بست رسيدن مذاكرات صلح خاورميانه دارد. ، مذاكراتي صلحي كه يكي از برنامه هاي اصلي «باراك اوباما» در كنار برنامه هاي ديگر وي از جمله خلع سلاح هسته اي و همچنين اصلاحات اقتصادي است.

در واقع همانگونه كه «باراك اوباما» براي پيشبرد برنامه خلع سلاح تمام حيثيت سياسي خويش را هزينه كرد تا پيمان «استارت جديد» به تصويب كنگره برسد و حتي اين مساله را تا پيش از آغاز دوره جديد فعالیت كنگره، درست در آخرين روز فعاليت سنا در سال گذشته ميلادي مطرح كرد، به نظر مي رسد در موضوع صلح خاورميانه نيز، «اوباما» تمام همت سياسي خود و حزبش را مصروف اين مساله خواهد كرد و به نظر مي رسد از اين پس فشار بر كشوري چون سوريه كه در منطقه متحد ايران محسوب مي شود نيز در همين راستا است. صرف نظر از درستی یا نادرستی خبر روزنامه كويتي، در حال حاضر فشار ها و همچنين تشويق از جانب آمريكا بر و براي سوريه افزايش يافته است.

اينكه اين كشور چه اندازه در برابر اين فشار ها و همچنين مشوق ها پايمردي مي كند، مساله اي است كه لازم است موضوع اصلي گفتگو هاي آينده و پيوسته مقامات كشورمان با سران اين كشور عربی باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
با سلام
صهیونیزم انچه که قسمتی از خاک سوریه است غصب کرده و حالا برای پس دادن ان شرط تعیین می کند / انها با دروغ و نیرنگ همه را فریب خواهند داد/ حقیقت زخم است و دروغ مرحمی بر روی ان نه مداوای ان
بعيد نيست . هيچ كشوري در دنيا به اصول اخلاقي در تعاملات بين المللي پايبند نيستند . بلكه بر اساس منافع خود رابطه خود را تنظيم مي كنند. لذا اگر سوريه ببيند كه لقمه طرف مقابل چرب تر از تن دادن به حيثيت انساني و اسلامي است . شايد از ايران و لبنان و فلسطين و دفاع از آنان دست بردارد. البته شايد.
به درک.حالا سوریه کیه که بخواد واسه ما شاخ و شونه بکشه؟
تنها دوست دائمي يك ملت منافع ملي آن است به سوريه خرده نگيريد
خوبه ! عاليه سوري ها بتوننن سرزميناشونو بگيرن از اهداف ما محقق مي شه. دوباره ميان سمت ما نگران نباشين.
به قول قديمي ها :
پسر کو ندارد نشان از پدر٭بخوانش ....
حالا اين بنده خدا بشار اسد جون هم مي خواد راه پدرشو بره که براش همچين شعرهاو حرفايي در نيارن.!! تازه اگر در دنياي امروز اين قبيل متحدان ظاهري ايران غير از اين عمل کنند بايد تعجب کرد.
در دنیای سیاست دوست و دشمن معنایی ندارد حتی سوریه
البته ممکنه شیطنت رسانه ها باشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار