بازدید 15881

پرتاب سنگ به عزاداران شیعی در مدینه منوره

سال گذشته نیز درگیری های شدیدی میان شیعیان و نیروهای وهابی هیئت "امر به منکر و نهی از معروف" در کنار مسجد رسول الله (ص) رخ داد. علت اصلی آغاز آن درگیری ها، فیلم برداری مخفیانه یکی از نیروهای وهابی این هیئت از زنان شیعه بود.
کد خبر: ۱۳۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۷ 18 December 2010
به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از شهر مدینه منوره در عربستان سعودی حاکی از آن است که تعدادی از وهابیون افراطی شب گذشته، به سمت شیعیان و عزاداران حسینی (ع) سنگ پرتاب کردند. در پی این حادثه درگیری شدیدی میان طرفین رخ داد که یک ساعت به طول انجامید و در نهایت با دخالت نیروهای امنیتی و پلیس پایان یافت.

گفته می شود نیروهای امنیتی و پلیس سعودی با هدف جلوگیری از وقوع درگیری فورا وارد عمل شده و مانع از این کار شدند. این نیروها برای متفرق کردن مردم از تیرهای مشقی و گازهای اشک آور استفاده کردند.

در همین حال به رغم اینکه وهابیون حمله کننده و آغازگر این رفتار ناپسند بودند، اما 38 شیعه در این حادثه بازداشت شدند. تعداد انگشت شماری از وهابیون نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

قابل ذکر است این حادثه در محله "العصبه" در مدینه منوره رخ داد و بر اثر پرتاب سنگ به سمت شیعیان، تعدادی از خودروها و دیگر متملکات پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) آسیب دید.

محله "العصبه" از محل های شیعه نشین در مدینه منوره است و چندین حسینیه و مسجد وابسته به شیعیان در این منطقه وجود دارد.

گفتنی است سال گذشته نیز درگیری های شدیدی میان شیعیان و نیروهای وهابی هیئت "امر به منکر و نهی از معروف" در کنار مسجد رسول الله (ص) رخ داد. علت اصلی آغاز آن درگیری ها، فیلم برداری مخفیانه یکی از نیروهای وهابی این هیئت از زنان شیعه بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
هر که با آل علی در افتاد ، ورافتاد
اللم العن اول ظالم حق محمد و ال محمد
همین هایی بودند که در هنگام ضام غریبان اقا امام حسین (ع) به سوی اهلبیتش سنگ پرتاب میکردند لعنت خدا بر اینگونه افراد که بیش از 1430سال هنوز راضی به عزاداری برا اقامان نیستند
اين سنگ پراني ها را از اسلاف خودشان ياد گرفتند كه به سمت حضرت اباعبداله الحسين (ع) در روز عاشورا سنگ و چوب و نيزه و تير پرتاب كردند.
بعضی ازاین عربهای امروزی روی کوفیان راهم سیاه ترکردند!
سلام بر شهیدان کربلا
لعنت الله علی القوم الظالمین!
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی