بازدید 24747

عامل انفجارهای استکهلم چه کسی بود؟ + تصویر

پلیس سوئد اعلام کرده است که بررسی های اولیه، نشان می دهد وی یک کیف بمب گذاری شده که پر از میخ بود، در دست داشت. بررسی های انجام شده نیز حاکی است، در این کیف دست کم شش بمب جاسازی شده بود... این جوان عرب عاشق ورزش بسکتبال بوده و به مشروبات الکلی اعتیاد شدیدی داشت، اما به گفته نزدیکان وی، او به تازگی اندیشه و اعتقادات خاصی پیدا کرده بود.
کد خبر: ۱۳۶۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۷ 13 December 2010
شنبه شب گذشته، دو انفجار نسبتا مهیب شهر «استکهلم» پایتخت سوئد را لرزاند كه بر اثر آن، يك تن كشته و دو نفر زخمي شدند. پليس سوئد اعلام کرد که هر دو انفجار، پي در پي در خيابان «دروتنينگاتن»، از مراكز شلوغ رخ داد و با توجه به اینکه این روزها در آستانه سال نو مسیحی هستیم، شلوغی این خیابان چندین برابر بوده است.

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، در همین راستا، منابع خبری از سوئد گزارش دادند که طراح و عامل این انفجار انتحاری یک جوان 28 ساله عراقی بوده است.

این جوان عراقی «تیمور عبدالوهاب» نام دارد و در سال 1982 میلادی در بغداد پایتخت عراق متولد شد. این جوان عرب عاشق ورزش بسکتبال بوده و به مشروبات الکلی اعتیاد شدیدی داشت، اما به گفته نزدیکان وی، او به تازگی اندیشه و اعتقادات خاصی پیدا کرده بود.



                                                                            تیمور عبدالوهاب

بر پایه این گزارش، پلیس سوئد اعلام کرده است، بررسی های اولیه نشان می دهد وی یک کیف بمب گذاری شده که پر از میخ بود، در دست داشت.
همچنین بررسی ها، حاکی از آن است، در این کیف دست کم شش بمب جاسازی شده بود. «تیمور» چند ثانیه پیش از انفجار شروع کرد به فریاد زدن و جملاتی نامفهوم به زبان عربی گفت.

در همین راستا، روزنامه «آفتون بلادت» چاپ سوئد در این باره نوشت: بررسی های انجام شده توسط نیروهای ویژه خنثی کننده بمب و مواد منفجره، نشان می دهد که کیف بمب گذاری شده به طور دقیق عمل نکرده و به نظر می رسد در وقت مناسب و مورد نظر منفجر نشده است؛ بنابراین، پیش بینی می شود که این جوان عراقی، قصد داشته آن را در منطقه ای پر ازدحام مانند یک فروشگاه بزرگ که در نزدیکی محل وقوع انفجار قرار داشت، منفجر کند.

گفتنی است، تاکنون انگیز و علت اصلی و هدف این جوان عراق این کار مشخص و اعلام نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی