بازدید 15185

نگاهی به روستای کربلا در اندونزی

این تابوت‌ها که با چوب، پارچه، کاغذهای رنگی و حتی مقداری طلا ساخته می‌شود، مهمترین نماد مراسم سنتی تابوئیک و مهمترین نماد شهر «پاری آمان» به شمار می‌روند به طوری که میدان مرکزی شهر هم به یکی از همین تابوت‌ها آراسته شده است.
کد خبر: ۱۳۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۰ 07 December 2010
به گزارش شیعه آنلاین، عشق به سالار شهیدان، أباعبدالله الحسین (ع) تنها مختص به ما، شیعیان جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه در هر گوشه و کناری از جهان پهناور انسان‌های پاک طینت و شیعیان عاشقی وجود دارند که با برپایی آیین‌های سنتی به سبک خود، ایام محرم را گرامی می‌دارند.

شهرهای مختلف مجمع الجزایر اندونزی نیز هر سال با آداب و رسوم خاصی مراسم سوگواری و عزاداری در أیام ماه محرم الحرام برگزار می‌کنند. در این گزارشی نگاهی گذرا می‌اندازیم به گوشه‌ای از عزادارای شیعیان این مجمع الجزایر پهناور که پر جمعیت ترین کشور مسلمان جهان به شمار می‌رود.

مردم اندونزی بیش از 500 سال است که با شرکت در آیین ویژه‌ای که «تابوئیک» نام دارد، أیام محرم را گرامی می‌دارند. برای برپایی این مراسم تابوت، نمادی از شهدای کربلا با هنرمندی خاصی ساخته می‌شود و در روز عاشورا به مرکز شهر منتقل می‌شود.

معمولا یکی از مقامات رسمی اندونزی در جمع انبوه دستجات مردم سخنرانی می‌کند و پس از آن با ذکر نام أباعبدالله الحسین(ع) تابوت‌ها در مسافتی قریب به پنج کیلومتر وارد روستای شیعیان منطقه می‌شود. در ایام محرم در روستای شیعیان که کربلا نام دارد، بیماران به قصد شفا حضور پیدا می‌کنند و بعضی از مردم هم با نذری دادن برای گشایش در زندگی شان دعا می‌کنند.
 
در پایان مراسم مردم تابوت‌هایی را که در تمام طول روز بر دوش گرفته‌اند، به آب دریا می‌سپارند تا نشانه‌ای از عروج روح امام به آسمان باشد.

این تابوت‌ها که با چوب، پارچه، کاغذهای رنگی و حتی مقداری طلا ساخته می‌شود، مهمترین نماد مراسم سنتی تابوئیک و مهمترین نماد شهر «پاری آمان» به شمار می‌روند به طوری که میدان مرکزی شهر هم به یکی از همین تابوت‌ها آراسته شده است.

گفتنی است مردم اندونزی ازدواج در ایام محرم را بد می‌دانند و از کاشت و برداشت محصول در ایام محرم خود داری می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا
جاده و اسب مهیاست بیا تا برویم
کربلا منتظر ماست بیا تا برویم

السلام علیک یا سیدالشهدا
السلام علیک یا قمر العشیره
هم اكنون نمايشگاه عكسي با همين موضوع از آثار استاد رضا محمدي در دانشگاه سوره برقرار است.
پيشنهاد ميكنم علاقه مندان بازديد نمايند
salam , man dar indonesia zendegi mikonam
moteasfaneh bayad begam ke ein etelaat dorost nistesh va ya hade aghal tasaviri ke shoma gozashtid motealegh be eon marasemi ke shoma migid nist.

jahate etelae shoma azizan tasavire fogh motealegh b e yek eide mazhabi dar aeine HENDO be name GALUNGAN hastesh ke har saleh dar mahe septamber bargozar misheh va eide shokr gozari va bardashte mahsool dar indonesia nam dare
افرين بر اين شيعيان قدر شناس
ya hosein mazloom
جانم حسین
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی