بازدید 2956

گوجه‌فرنگي كيلويي2200 تومان

کد خبر: ۱۳۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸ 02 December 2010
به راستي قيمت واقعي گوجه فرنگي چه قدر است و اين محصول با چه قيمتي به دست فروشنده مي‌رسد؟ 1000، 1100، 1500 و يا حتي2200 تومان؛ آيا اطلاع داريد گوجه فرنگي با چه قيمتي در ميدان ميوه و تره‌بار اراک عرضه مي‌شود؟

قيمت گوجه فرنگي مدتي است كه در بازار اراک با نوسان قيمت مواجه شده است؛ از اينرو در نگاهي تحقيقي درپي چرايي عامل اين افزايش قيمت هستيم.

" اصغر عاليخاني"، رييس سازمان بازرگاني استان مرکزي، با اشاره به قيمت امروز صبح گوجه فرنگي در ميادين ميوه و تره‌بار شهر اراک، اظهار مي‌کند: صبح امروز گوجه فرنگي بين قيمت 1000 تا 1100 تومان در ميدان ميوه و تره‌بار به دست فروشنده‌ رسيد. با احتساب وجود دلالان، بايد انتظار داشت قيمت گوجه فرنگي در کف بازار با افزايش 20 درصدي به دست مصرف‌کننده برسد.

وي تنها علت گراني قيمت گوجه فرنگي را توزيع نكردن محصول تازه در بازار برمي‌شمارد و مي‌افزايد: طي چند روز آينده، گوجه فرنگي دزفول در سطح بازارهاي استاني توزيع مي‌شود و اين مهم مي‌تواند سبب ثبات و کاهش قيمت اين محصول در بازار شود.

عاليخاني نظارت‌هاي بازرسان بازرگاني را عاملي براي توزيع اين قيمت در بازار مي‌داند و خاطرنشان مي‌كند: بازرسان سازمان بازرگاني ساعت چهار صبح با حضور در ميادين ميوه و تره‌بار و کنترل قيمت‌ها، اجازه افزايش قيمت‌ها را نمي‌دهند.

وي گراني گوجه فرنگي را در اين فصل، معقول و منطقي عنوان مي‌كند و مي‌افزايد: تا رسيدن گوجه تازه به بازار، وضعيت به اين منوال ادامه دارد.

" محمدعلي آقاخاني"، رييس اتحاديه خرده‌فروشان ميوه اراک هم به ايسنا در خصوص قيمت امروز گوجه فرنگي در ميدان تره‌بار مي‌گويد: امروز صبح گوجه فرنگي بين قيمت 1200 تا 1500 تومان در ميدان ميوه و تره‌بار بين فروشندگان توزيع شد حال آنكه اين محصول با افزايش 20‌درصدي قيمت به دست مصرف‌کننده مي‌رسد.

وي به مانند رييس سازمان بازرگاني استان مرکزي، تنها علت اين افزايش قيمت را کاهش گوجه گل‌خانه‌اي و هم‌چنين عدم توزيع گوجه فرنگي در بازار مي‌داند.

هم‌چنين باقر مروجي، رييس تنظيم بازار جهاد کشاورزي استان مرکزي دراين‌باره اظهار مي‌كند: فصول زماني و تغييرات آب ‌و هوايي عامل اصلي براي کشت محصولات کشاورزي است. از اين‌رو بدون احتساب محصولات گلخانه‌اي، با تغيير فصول، تغييري در وضعيت بازار ايجاد مي‌شود.

مروجي گوجه‌هاي موجود در سطح بازار را گوجه‌هاي انباري و بعضاً گلخانه‌اي مي‌داند و مي‌گويد: گوجه‌هاي انباري به انتها رسيده و اين در حالي است که گوجه‌هاي تازه جيرفتي طي 10 روز آينده در بازار توزيع مي‌شود.

وي با تاکيد بر قيمت گوجه خاطرنشان مي‌كند: همين گوجه 1800 توماني بازار، به قيمت 800 تومان از توليدکننده به نخستين خريدار مي‌رسد كه متاسفانه اين دلالان هستند که با خدانشناسي خود، قيمت‌ها را افزايش مي‌دهند.

مروجي به وجود دلالان بي‌شمار درميدان ميوه و تره‌بار اراک اشاره مي‌كند و مي‌افزايد: متاسفانه به علت وجود عوامل نامشخص و يا نظارت ناکافي، دلالان در سطح ميدان ميوه و تره‌بار، پيش از توزيع محصول در بازار، قيمت آن را حتي تا چندين برابر قيمت واقعي افزايش مي‌دهند.

وي با بيان اينكه قيمت توزيع اين محصول صبح امروز در بازار تره‌بار به دست فروشنده 1100 و براي مصرف‌ کننده 1500 تومان بوده است در ادامه مي‌گويد: به علت وجود دلالان، اين محصول در برخي نقاط شهر حتي به قيمت 1800 تومان نيز عرضه مي‌شود.

براساس اين گزارش، قيمت گوجه فرنگي در روزهاي اخير در بازار اراک به 2200 تومان هم رسيد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار