بازدید 6815
تجری با اشاره به نشست کمیسیون قضایی با فرماندهان ناجا:

این گونه نبوده که در حضور مأموران مجرم مرتکب جنایت شده باشد

نیروی انتظامی از طرفی با حقوق عمومی و شهروندی و از سوی دیگر با تکالیف قانونی خود روبه روست. باید مشخص شود که مأمورین در کجا و به چه شکل می توانند ورود پیدا کنند که هم حقوق مردم رعایت شود و هم وظیفه خود را به نحو احسن به انجام رسانند! تفسیر این امر حساس و ظریف است و باید قانونگذار مرز بین اینها را شفاف تر کند تا نیروی انتظامی بتواند بهتر انجام وظیفه کند.
کد خبر: ۱۳۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۹ 29 November 2010
سرویس مجلس «تابناک» ـ فرهاد تجری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با هماهنگی پیشین، نشستی در کمیسیون قضایی مجلس تشکیل شد که سردار رفیعی نیا، معاونت امور مجلس ناجا و سردار ساجدی نیا، فرمانده ناحیه انتظامی تهران بزرگ و نیز فرماندهی پلیس پیشگیری تهران بزرگ و از مقامات قضایی نیز دادستان تهران، جعفری‌ دولت‌آبادی حضور داشتند و درباره قتل سعادت آباد توضیحاتی دادند.

وی گفت: بر خلاف شایعه سازی و فضاسازی‌هایی که به دنبال ناکارآمد نشان دادن نیروهای انتظامی بود، توضیحات قانع کننده بود و پس از رسیدگی‌‌های قضایی، اطلاعات دقیق تر و شفاف تری داده خواهد شد.

تجری افزود: تعلل نیروها به اندازه ای که در رسانه ها بزرگنمایی شد، نبوده و گزارش های درون سازمانی که مورد تأیید است و امکان سانسور و دخل و تصرف در آن ضعیف است، تا اندازه ای نشان دهنده واقعیات است.

این نماینده مجلس گفت: ما منکر کوتاهی مأموران حاضر در صحنه جرم نیستیم، ولی این گونه نبوده که در حضور مأموران، مجرم مرتکب جنایت شده باشد و آنان، دست روی دست بگذارند. به هر حال، تصمیم نهایی بر عهده قاضی است و مشخص خواهد شد از طرف مأمورین قصوری شده است یا خیر؟!

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: ما باید اصل جرم را مد نظر داشته باشیم. برای مأمورین نیز پرونده تشکیل شده و با فرستادن آن به سازمان قضایی نیروهای مسلح رسیدگی خواهد شد. اکنون نمی توان درباره کوتاهی و تخلف مأمورین قضاوت نهایی کرد.

وی درباره برخی مشکلات و پرونده هایی که برای برخی مأمورین نیروی انتظامی در حین مأموریت پدید آمده و تأثیر آن روی مأموران نیروی انتظامی گفت: مواردی بوده است که برای مأمورین (حین مأموریت) پیامدهای حقوقی به دنبال داشته و مأمورین به مجازات‌هایی محکوم شده اند. عدم شفافیت در قوانین و تفسیرهایی که می شود، باعث شده است که مأمورین دست به عصا حرکت کنند و نتوانند با جسارت برخورد کنند و این موضوع عاملی تأثیرگذار در برخورد با مجرمان است.

تجری اظهار داشت: باید ریشه یابی شود. قوانین جامعی وجود دارد و در مواردی که ابهاماتی هست و یا نیاز به تنقیح داشته باشد، می توانند پیشنهاد داده و به کمیسیون قضایی ارایه دهند. مجلس نیز این آمادگی را دارد که در تأمین و رعایت حقوق شهروندی به نیروی انتظامی کمک کند.

وی تأکید کرد: نیروی انتظامی از سویی با حقوق عمومی و شهروندی و از سوی دیگر، با تکالیف قانونی خود روبه روست؛ بنابراین، باید مشخص شود که مأمورین در کجا و به چه شکل می توانند ورود پیدا کنند که هم حقوق مردم رعایت شود و هم وظیفه خود را به نحو احسن به انجام رسانند.

تفسیر این امر حساس و ظریف است و باید قانونگذار مرز بین اینها را شفاف تر کند تا نیروی انتظامی، بتواند بهتر انجام وظیفه کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
2 سال تمام است درخصوص تخلفات فردی شرورکه تخلفاتش کاملا مشهوداست وبارهااستشهادتوسط اهالی محل کسبه مسجد ومدیرا نمدرسه دخترانه فرزانگان تکمیل وبه ناجاارسال نمودیم متاسفانه هیچ اقدامی صورت نپذیرفته این فردبنام شهرام معروف به زاقی درخ 64 غربی یوسف آبادایرانشناسی سکونت دارد وبااستفاده ازدنج بودن محل فوق اقدام به فروش موادمخدرومشروبات الکلی می نماید.عربده کشی وقمه کشی .مزاحمت برای نوامیس مردم می نماید متاسفانه اکثرشبها منزل ایشان محل تجمع افرادناباب است که تااقدامی علیه امنیت مردم بوجودنیاورده وموجب مرگ یک شهروندنشده عاجزانه تقاضای رسیدگی داریم هفته گذشته مادرخودرابعدازمصرف شیشه باچندضربه چاقومجروح کردکه توسط همسایه هاایشان به بیمارستان خاتم منتقل گردیدتابناک عاجزانه درخواست چاپ وپیگیری داریم
نمی دونم چرا فقط اینگونه موارد به یاد حقوق شهروندی می افتند؟!
اخر مردم یک چیزی هم بدهکار میشن که چرا در حضور نیروی انظامی اونها اقدامی نکردند!
منظورت از ماموران مجرم همانها هستند؟ که با کوتاهی از وظیفه تقصیر فراموش نشدنی مرتکب شدند و همینطور انها که بدون دلیل میخواهند ضعف را بپوشانند؟
تازه باید مرزهای ظریف را مشخص کنند . دست گل تون درد نکند . دنیا از شما یاد بگیرد .
چه جالب - پس معلوم شد که اگر در حضور مامورین جرم اتفاق نیافتاد مامورین موظف به برخورد نیستند. به عبارتی متخلفین فقط باید مواظب باشند مامور در محل جرم نباشد. حالا گیرم که حادثه در حضور مامور نبوده چرا بعدش به مصدوم کمک نکردند؟ اصلا چرا می خواهید توجیه کنید؟ خوب تخلفی انجام شده، همه هم می دانند شما به فکر راه چاره باشید تا دیگه اتفاق نیافته نه اینکه فقط فکر توجیه کردن باشید. نکنه فکر کردید خدای نکرده مردم خودشون عقل و فهم ندارند و فقط نشستن ببینند شما چه توجیهی می کنید؟
واقعاً شد یک بار و فقط یک بار، این مسئولین ما واقعاً «مسئول» بشوند و «مسئولیت» کوتاهی های خودشان را بپذیرند؟
می گفتند زاویه دید مهم است من نمی فهمیدم تازه دارم می فهمم یعنی چه!
"ولی این گونه نبوده که در حضور مأموران، مجرم مرتکب جنایت شده باشد و آنان، دست روی دست بگذارند."
دقیقا همین طوریه ماموران دستاشونو کرده بودند تو جیبشون دنبال تخمه آفتابگردون می گشتند تا بتونند بهتر انجام وظیفه کنند
جدا؟
حقوق شهروند رو هم مگه می دونند چیه؟!
سردار ساجدی نیا پلیس خوبی است و کارهای خوبی انجام داده ولی پرسنل نیروهای انتظامی به دلیل نقص و یا تفاسیر مختلف قانونی گیج می زنند بنده خداها. مجلس باید همکاری گسترده تر و جدی تری با پلیس داشته باشد. در ضمن این برنامه شوک که از سیما پخش شد بسیار جالب بود. هم هشداری بود برای مردم و هم برای مجرمین. لطفا تاکید کنید که نیروی انتظامی چنین برنامه هایی را بیشتر از شبکه های مختلف پخش کند و به پیشینه روان شناسی و علل وقوع جرم توسط این افراد بیشتر بپردازد. جوانها باید آگاه شوند که گول این افراد را برای یک شبه پولدار شدن نخورند و اثرات سو مواد مخدر در تصمیم به این فرم زندگی بررسی شود.
کاش آقای تجری در مواردی که به نوعی به حقوق عموم بر میگردد هیچوقت اظهار نظر نکند.
بلکه بار آخرت خودشان را سنگین نکنند
احسنت.بالاخره يك گروهي پيدا شد كه حق شهروندي داشته باشه و پيش از محاكمه حكم صادر نشه.(البته دليلش معلومه)
باور کنید که شایعه نیست.نیروی انتظامی بسیار نا کار آمد شده.اگه با شهرداری ادقام بشه شاید بهتر باشه.امنیت هم بدن به بسیج.چون اهل رشوه نیستند و امنیت مردم رو مقدم بر امنیت خود میدونن بهتر کار میکنن.
به نظر من نباید اتقدر این اتفاق را بزرگ کرد دوتا ادم ناخلف که به حریم خصوصی همدیگر تجاوز کرده بودن دعوا کردن یکیشون هم مرده چرا در مورد اون دختر 11ساله که پدرمعتادش اونوبه بخاری بسته وروش نفت ریخته وخونه را منفجر کرده ودادگاه هم 15سال زندان برای این پدر بریده کسی نظر نمیده دختر معصومی که گناهش بدنیا امدن درخانواده ای معتاد بوده وبجای اروزوهای بزرگ فقط زجری نصیبش شده که حتی برای ما قابل تصور نیس ولحظات پایان عمرش را با نفت ووحشت از سوختن گذرانده کاش کمی دلمان به حال ان دختر ومادر بیچاره اش بسوزد
برای چند نفر دیگه باید این اتفاق بیافته تا شما فکری کنید اگه قانون باید اصلاح بشه بشه شاید یه روزی برای اقوام خودتون هم اتفاق بیافته
گیریم که که جرم در حضور ماموران صورت نگرفته باشد خوب آن صحنه که همه دیدیم را آنها هم مشاهده کرندد و جرا هیچ اقدامی نکردند ؟!!! ماموران محترم ناجا وقتی در ماه مبارک رمضان خود بنده را به جرم در دست داشتن قوطی نوشابه با درب بسته !!! به بازداشتگاه می برند با این عنوان که حتما قصد روزی داشتی !! اینجا چرا سکوت کردند ؟؟؟
در هر حال تقصیر ضارب کاملا مشخص است ولی تعلل مامورین ناجا در کشته شدن مضروب هم باید در نشر گرفت .
عجب !! پس ایشان انتظار داشتند مجرم داخل کلانتری مرتکب جرم شده باشد تا برای مردم سوال پیش بیاید
واقعاً متأسفم با وجود اطلاع قبلی از احتمال ترور چنین شخصیت های چرا باید این قدر سهل انگاری صورت بگیرد ؟ نیروی انتظامی باید پاسخگو باشد خیلی بی عرضگی کرده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل