بازدید 5408
16 هزار عنوان شکایت از دولت/ابطال 2500 میلیارد تومان مناقصه

توقف زمین خواری در 13 هزار هکتار زمین

مصطفی پورمحمدی که در سفر استانی اش به استان خراسان شمالی در جمع مسئولان بجنورد سخن می گفت، توضیح داد: "با تشکیل شورای حفاظت از بیت المال در قوه قضائیه، شاهد توقف پدیده زمین خواری و بازگشت 13 هزار هکتار از زمینهای ملی به بیت المال بوده ایم. همچنین بسیاری از اراضی دولتی سنددار شدند و این باعث جلوگیری از تضییع بیت المال است."
کد خبر: ۱۳۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۷:۲۶ 28 November 2010
13 هزار هکتار از اراضی ملی به دولت بازگشت و 2500 میلیارد تومان مناقصه باطل شد.سالی 16 هزار شکایت از دولت به سازمان بازرسی کل کشور می رسد.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس سازمان بازرسی کل کشور می گوید این دستگاه نظارتی توانسته در سال گذشته، 13 هزار هکتار از اراضی ملی را از تصرف زمین خواران خارج و به بیت المال برگرداند.

 مصطفی پورمحمدی که در سفر استانی اش به استان خراسان شمالی در جمع مسئولان بجنورد سخن می گفت، توضیح داد: "با تشکیل شورای حفاظت از بیت المال در قوه قضائیه، شاهد توقف پدیده زمین خواری و بازگشت 13 هزار هکتار از زمینهای ملی به بیت المال بوده ایم. همچنین بسیاری از اراضی دولتی سنددار شدند و این باعث جلوگیری از تضییع بیت المال است."

رئیس شورای دستگاه های نظارتی کل کشور در شورای اداری خراسان شمالی با اشاره به ابطال و تجدید 2 هزار و 500 میلیارد تومان از مناقصات دولتی در سال 88، افزود: "در حال حاضر 30 درصد از برنامه جلو هستیم و می توانیم به راحتی به یکهزار و 300 پروژه نظارتی تعریف شده، بپردازیم."

این مقام مسئول، درباره افزایش میزان شکایات مردم به سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: "60 تا 70 درصد شکایاتی که از طرف مردم به سازمان می رسد، ارتباطی با ما ندارد. برای همین، شاهد افزایش شکایات در حدود 15 تا 16 هزار عنوان شکایت هستیم."

میزان سلامت اداری معلوم نیست

پورمحمدی در مقابل پرسشی که درباره میزان سلامت اداری کشور عنوان شده بود، اظهار داشت: "میزان سلامت اداری در کشور معلوم نیست، چون یک امر کلی است و اندازه گیری دقیقی در سالهای گذشته از میزان تخلفات در دست نداریم." با این حال، وی به دولت هشدار داد حجم قابل توجهی از شکایات مردم به سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری را شکایت مردم از دستگاه های دولتی تشکیل می دهد به همین خاطر، روند سلامت اداری باید تحول اساسی کند.

وزیر اسبق کشور در توضیح اینکه چه دستگاه هایی بیشترین شکایات مردم را دارند، تنها به این توضیح اکتفا کرد که: "بیشتر دستگاه ها از دستگاه هایی است که بیشترین خدمات را ارائه می دهند. البته این موضوع، به دلیل این نیست که کار انجام نمی شود، بلکه مسئله را باید به طور نسبی سنجید، ولی می توان مطلقا اظهار کرد دستگاه های پرمراجعه، پر شکایت هستند."

مفسد اقتصادی، مجرم سیاسی نیست

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنانش در بجنورد، با اعلام اینکه معرفی مفسدان اقتصادی باید توسط نهاد صاحب صلاحیت انجام شود، گفت: "در سایت قسط (وابسته به سازمان بازرسی کل کشور) اسامی مفسدان اقتصادی که محکوم می شوند، اعلام می گردد، ولی مطلب اصلی این است که مفسد اقتصادی، تبدیل به یک اصطلاح سیاسی شده." بنا به گفته این مقام رسمی، در ایران، از مفسد اقتصادی این تلقی وجود دارد که کسی، با داشتن چهره سیاسی، اگر فساد اقتصادی داشته باشد، او مفسد اقتصادی است.

وی با انتقاد از این طرز فکر، توضیح داد: " نباید با این مقولات برخورد سیاسی شود. مثلا اگر یک چهره سیاسی، 10 میلیون تومان تخلف کند، رسانه ها با استقبال، اعلام می کنند، ولی یک فرد عادی که معروف و مشهور نیست، یا سمت سیاسی و اداری ندارد، اگر 10 میلیارد هم تخلف کند، رسانه ها از آن استقبال و خبر را منعکس نمی کنند."

وی در این نشست، با معرفی محسن سعادت، به عنوان مدیر کل بازرسی جدید استان خراسان شمالی، از زحمات سرپرست این سازمان، غفوری نژاد قدردانی کرد. وی از مدیرکل جدید خراسان شمالی و سایر مدیران این استان خواست با احترام به قانون، پایبندی به برنامه ها، فعالیتهای خود را شفاف سازی کنند.

شایان ذکر است مصطفی پورمحمدی در آخرین نشست مشترک شورای دستگاه های نظارتی کشور با اعلام این که پرونده های زیادی از تخلفات دولت، در این سازمانها مطرح است، از مدیران دولتی خواسته بود هر چه زودتر برای شفاف سازی عملکرد خود، اقدام کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر