بازدید 3883

عموپورنگ نگران جایگزینی ربات‌ها به جای مجری‌ها

اصلا فكر نكنم 20 سال ديگر مجري داشته باشيم. احتمالا آن زمان يك روبات مي‌آيد و برنامه اجرا مي‌كند! ديگر آدمي جلوي دوربين نمي‌آيد كه با بچه‌ها درباره احساس حرف بزند.
کد خبر: ۱۳۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵ 27 November 2010
پارس‌توریسم:عمو پورنگ يكي از مشهورترين و محبوب‌ترين مجري‌هاي تلويزيون است در زمانه ای که بیش از صدها خاله وعمو در تلویزیون حضور قابل توجهی دارند .

علاقه بسیار کودکان به او بر هیچ کسی پوشیده نیست .بسیاری از کودکان امروزی تحت تاثیر این مجری محبوب قرار دارند .البته این مجری محبوب نیز سعی می کند از این محبوبیت خود در زمینه آموختن بسیاری از مسائل ضروری به کودکان استفاده کند.البته نکته مهمی که درروشهای عمو پورنگ برای آموزش کودکان وجوددارد این است که او به شکل مستقیم عمل نمی کند. اسم اصلي‌ عمو پورنگ داريوش فرضيايي است.عمو پورنگ بیش از ده سال است که درتلویزیون برای کودکان به اجرای برنامه می پردازد.

درباره عمو پورنگ

داريوش فرضيايي متولد اول مرداد 1355 تهران و داراي مدرك كارشناسي گرافيك است.از 21 سالگي وارد راديو شد و سال 78 با برنامه «تورنگ و پورنگ» توانايي‌هايش را در حوزه اجرا براي كودكان به اثبات رساند.

آقای فرضیایی مجری است که گفته می شود براي اجراي برنامه اش از كتاب‌هاي روان‌شناسي كمك مي‌گيرد. مثل کتابهای ژان پياژه که در كتاب‌هاي او درباره احساسات كودكان و روش‌هاي تربيتي توضيح داده شده است.

عمو پورنگ اگرچه  نتيجه تحقيقات برخي موسسات مثل صدا و سيما را هم مي‌خواند. امابه نظر خودش  بهترين روش شناختي، روش عملي يعني مشاهده‌هاي عيني است.همچنین  مشاوره با پدر و مادرها خيلي به او کمک می  مي‌كند. عموپورنگ یکی از راز های موفقیتش را درارتباط با کودکان دراین می داند که از برخوردهاي روزمره‌اش با آنها  كمك مي‌گيرد. به نظر او اينها از كتاب‌هاي گردآوري شده واقعي‌تر هستند.
 
بزرگترهایی که عمو پورنگ نداشتند

به تازگی عمو پورنگ گفت و گوی جالبی با جام جم آنلاین کرده ودرآن حرفهای متفاوتی زده . یکی از ویژگیهای برنامه های عمو پورنگ استقبال بزرگسالان ازاین برنامه است .خود داریوش فرضیایی درهمین مصاحبه درباره این استقبال گفته :بزرگ‌ترها هم شايد يك جوري كودكي‌شان را خوب نگذرانده‌اند. اين جمله را خيلي زياد مي‌شنوم. بزرگ‌ترها مي‌گويند كاش وقتي ما هم بچه بوديم عمو پورنگ داشتيم. چرا اين جمله را مي‌گويند؟ همه در اين جمله متفق‌القول‌اند. شايد اينها كودكي خوبي نداشته‌اند. من خودم برنامه‌هاي دوران كودكي‌ام را دوست داشتم. اما احساس مي‌كنم اين نارضايتي به مساله كودك درون مربوط مي‌شود.
 
کارتون های بی روح عصر ما

سندباد و پينوكيو و ريسمون و آسمونکارتونهایی بوده که عمو پورنگ در دوران کودکی اش دوست داشته . بعدها كلاه‌قرمزي هم به برنامه های مورد علاقه اش اضافه می شود . باکارتونهایی مثل  يوگي و دوستان و گاليور هم حال می کرد . اما الان به نظرش  كارتون‌ها بي‌روح شده‌اند. عمو پورنگ معتقد است متاسفانه در كارتون‌هاي فعلي خشونت خيلي زياد است. در آن قبلي‌ها حرف براي گفتن بود. حنا دختري در مزرعه و بينوايان داستان و موضوع داشتند. كارتون‌هاي قديم را با دست مي‌كشيدند. الان رايانه اين كار را مي‌كند. دست روح دارد. اين روح به كارتون منتقل مي‌شود، اما يك ماشين كه روح ندارد.


اجرا به عشق زیبایی های گذشته
 
عمو پورنگ این روزها بسیار نگران است . او درادامه نگرانی هایش می گوید :الان متاسفانه سينماي كودك نداريم من كودك دهه 60 هستم. الان اين طوري شده‌ام. كودك الان براي 20 سال ديگر با اين كارتون‌ها چه مي‌خواهد بشود؟ من به عشق چيزهاي زيباي گذشته برنامه اجرا مي‌كنم. آيا در آينده هم كسي هست كه به عشق 20 سال قبلش برنامه اجرا كند؟


مجری هایی که روباتها جای آنها را می گیرند

اصلا فكر نكنم 20 سال ديگر مجري داشته باشيم. احتمالا آن زمان يك روبات مي‌آيد و برنامه اجرا مي‌كند! ديگر آدمي جلوي دوربين نمي‌آيد كه با بچه‌ها درباره احساس حرف بزند. من واقعا دلم مي‌سوزد. من تا زماني كه قدرت و انرژي داشته باشم براي بچه‌ها برنامه اجرا مي‌كنم. در زمان پيري‌ام هم مي‌نشينم و فيلم‌هاي برنامه‌هايم را مي‌بينم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست