بازدید 2519

جامعه‌ بی‌لبخند؛ سالم نیست

جامعه بی‌لبخند جامعه سالمی نیست و حتی واكنش‌های آن جامعه نیز معقول نیست. حتی آگاهی درستی نیز نمی‌تواند داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۸ 23 November 2010
ایلنا: نشست خبری همایش تجلیل از پیشكسوتان فیلم‌های كمدی سینما و تلویزیون با حضور امیررضا خادم(رئیس ستاد برگزاری) و لاله اسكندری(دبیر همایش) ظهر امروز(اول آبان) برگزار شد.

امیررضا خادم طی سخنانی با اشاره به اینكه همایش تجلیل از پیشكسوتان فیلم‌های كمدی سینما و تلویزیون؛ 10 آذر در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود، درباره اهداف برگزاری این همایش گفت: تصمیم برگزاری این همایش در راستای اهداف موسسه نسل آفتاب است. البته ما سال‌های گذشته؛ مراسم‌هایی را در برگزاری از چهره‌های اخلاق‌مدار ورزش داشتیم امسال نیز قصد داشتیم تا با این همایش به هنر توجه كنیم زیرا معتقدیم هنر و ورزش 2 بال رشد جامعه هستند.

خادم با اشاره به اینكه تنگناهای مالی باعث تاخیر در برگزاری این همایش شده است، گفت: در حوزه‌ی فرهنگ و هنر؛ برنامه‌های نمایش فیلم و همچنین بزرگداشت افرادی همچون خسرو شكیبایی را برگزار كرده شده است.

وی با تاكید بر اهمیت مقوله‌ی طنز گفت: به عرصه‌ی طنز باوجود اهمیت آن؛ كمتر توجه شده است اما طنز اثرات زیادی دارد زیرا ازسویی باعث شادی و نشاط می‌شود و از طرفی هم می‌تواند با نگاهی نرم موضوعات را نقد كرد.

وی ادامه داد: در این همایش به هنرمندانی توجه شده است كه در 30 سال گذشته فعالیت‌ داشته‌اند ولی امروز بدلیل كهولت سن كمتر به آنها توجه می‌شود. از سال آینده نیز یك شورای داوری؛ افراد برتر را انتخاب می‌كنند. در روز برگزاری این مراسم؛ بزرگداشتی نیز برای علی حاتمی و منوچهر نوزری گرفته می‌شود.

وی درباره میزان جوایز نقدی این همایش گفت: درحال رایزنی با سازمان‌های مختلف هستیم تا جوایز خوبی را ارائه كنیم. البته اصل مطلب برای ما و تقدیرشوندگان به نوعی تقدیر و تشكر است اما از آنجاكه ما به‌عنوان یك تشكل غیردولتی فعالیت می‌كنیم؛ درحد مقدورات خود جوایزی را تدارك دیده‌ایم.

لاله اسكندری(دبیر این همایش) نیز با برشمردن جزییات برگزاری این جشن گفت: آنچه كه در این جشن مهم بود؛ این است كه از چهره‌هایی كه در دهه‌ی 60 و 70 در سینمای كمدی مطرح بوده‌اند و امروز حضور ندارند، تقدیر كنیم و نشان دهیم كه تلاش‌های آنها نادیده گرفته نشده است.

وی ادامه داد: در این همایش 15 نفر از هنرمندانی كه در حوزه‌های بازیگری تهیه‌كنندگی و كارگردانی در دهه‌ی 60 و 70 فعال بوده‌اند، تقدیر می‌شوند. تمام تلاش ما این بود كه باوجود گسترده بودن طیف هنرمندان انتخابات به صورتی انجام شود كه حقی از فردی ضایع نشود.

اسكندری در این‌باره كه باوجود عدم حضور در فیلم‌های طنز؛ چگونه دبیری این همایش را پذیرفته است، گفت: متاسفانه در ایران؛ كسی وارد سینما می‌شود با همان نقشی كه وارد شده؛ تا پایان باقی می‌ماند. در دهه‌های اخیر كارهای طنز از كیفیت‌ بالایی برخوردار نبود؛ به همین دلیل من كارهای طنز را قبول نكردم!

شهرام شكیبا نیز در بخش دیگری از این جلسه گفت: اگر زمانی گل‌آقا در حوزه‌ی مطبوعات آثار طنز منتشر می‌كرد؛ در سینما نیز كسانی بودند كه در روزگار بی‌لبخندی؛ لبخند را به لبان مردم می‌نشاندند.

وی ادامه داد: جامعه بی‌لبخند جامعه سالمی نیست و حتی واكنش‌های آن جامعه نیز معقول نیست. حتی آگاهی درستی نیز نمی‌تواند داشته باشد.

شكیبا با اشاره به اینكه در این همایش چهره‌های شگفت‌انگیزی را خواهید دید و تاكید به اینكه این مطالب؛ نظر شخصی اوست، افزود: یكی از مشكلات سینمای ما این است كه بازیگرمحور شده است. در این راه فیلم‌هایی ساخته می‌شود كه فقط به نوعی بازسازی سریال‌های تلویزیونی با كمی آزادی‌ بیشتر است. امروز ما فیلم‌های كمدی نداریم بلكه فقط فیلم خنده‌دار داریم.
کد مطلب :
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست