بازدید 17593
عقب نشینی تدریجی کلیسا از تقبیح یک وسیله ؛

تغییر موضع پاپ درباره استفاده از وسیله جلوگیری از بارداری

تعالیم کلیسا سالهاست به دلیل مصنوعی بودن این روش جلوگیری از بارداری با استفاده از این وسیله مخالف است اگرچه واتیکان هیچگاه سیاست شفاف خود را در مورد این وسیله و ایدز اعلام نکرده است اما بارها به دلیل چنین گرایشاتی مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۳۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۷ 21 November 2010
پاپ بندیکت شانزدهم دیدگاه قبلی خود در مورد موضوع تابوی استفاده از وسیله جلوگیری از بارداری در مبارزه با ایدز را تغییر داده و اعلام کرده که استفاده مردان حاضر در تجارت فحشا از این وسیله اقدام مسئولانه است. این اظهار نظر عجیبی برای اسقفی است که پیش از این ادعا کرده بود استفاده از این وسیله بحران انتشار ایدز را بدتر کرده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک اجتماعی»، اظهارات جدید پاپ در کتابی که توسط که روزنامه نگار آلمانی با نام "نور جهان: پاپ؛ کلیسا و نشانه های زمان" منتشر شده چاپ شده است و خبر آن توسط روزنامه لوزرواتور رومانو واتیکان اعلام شده.

تعالیم کلیسا سالهاست به دلیل مصنوعی بودن این روش جلوگیری از بارداری با استفاده از این وسیله مخالف است اگرچه واتیکان هیچگاه سیاست شفاف خود را در مورد این وسیله و ایدز اعلام نکرده است اما بارها به دلیل چنین گرایشاتی مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

بندیکت گفته این وسیله راه حلی اخلاقی برای توقف ایدز نیست اما در برخی موارد مانند استفاده مردان حاضر در فحشا از این وسیله می تواند گام اول در بر عهده گرفتن مسئولیت اخلاقی کاهش خطر این آلودگی شود.

 بندیکت این پاسخ را به سئوالی کلی در مورد آفریقا و انتشار گسترده این بیماری در این قاره داده بود.

وی در این زمینه به مردان حاضر در فحشا اشاره کرده اما اشاره ای به زوجهایی که یکی از آنها به بیماری آلوده است نکرده. واتیکان حتی از طرف مقامهای کلیسا نیز تحت فشار بودده تا استفاده از این وسیله برای زوجهایی که یکی از آنها آلوده به ایدز است برای جلوگیری از انتقال بیماری را قبول کند.

پاپ هنگام سفر به آفریقا در سال 2009 به خبرنگاران گفت که مشکل ایدز در این قاره با توزیع این وسیله حل نخواهد شد و از این جهت خشم سازمان ملل؛ دولتهای اروپایی و فعالان ایدز در جهان را برانگیخت.

پاپ در پاسخ به اینکه آیا این موضع به معنای عدم مخالفت اساسی کلیسا با کاندوم است؟ گفت: مطمئنا کلیسا استفاده از کاندوم را راه حلی اخلاقی و واقعی برای این مشکل نمی داند اما در این مورد خاص می تواند به کاهش آلودگی کمک کند و گام اول برای حرکت در مسیری متفاوت است مسیری انسانی تر.

در جاهای دیگری در این کتاب وی بر مخالفت کلیسا با روشهای مصنوعی جلوگیری از بارداری تأکید می کند و با محکمی می پرسد: با این کار چه تعداد انسانی که روز می توانستند نابغه شوند و برای بشر چیز جدیدی را به ارمغان بیاورند کشته شده اند؟ با این روش دیگر چه کسی می تواند موتزارت جدیدی شده یا کشف جدیدی را انجام دهد؟

وی تأکید کرده که وفاداری به ازدواج تنها راه مطمئن برای جلوگیری از ایدز است.

گفتنی است، سازمان ملل متحد از سخنان پاپ استقبال کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
فکر کنم تابناک اولین خبر گزاری هست که از اسم "کاندوم" یا همون پیشگیری از بارداری و ایدز استفاده کرد.

جالب بود.
واه!
احیانا اسم این وسیله کاندوم نیست؟ آچار پیچ گوشتی نیست؟
خوب چرا مینویسی یک وسیله خوب اسم اون وسیله رو بنویسی گناه داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتي درصحبتهاازبردن اسم وسيله پرهيزمي شه انتظار چيه؟
خوشم میاد زود اسمشو که یکی دو ساعت پیش نوشته بودید رو برداشتید و حالا هم خبرش رو قرمز کردید !
ولی جداً برداشتن اون وسیله ( ک...) خیلی خطرناکه !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست